رد ادعای پاکستان درباره علت حمله موشکی به سراوان /جوکار: تروریست ها منتظر پاسخ کوبنده تر باشند /حسینی: بارها به دولت پاکستان تذکر داده بودیم

رویداد ۲۴ نوشت: فداحسین مالکی در واکنش به بیانیه دولت پاکستان پس از حمله به روستای مرزی در ایران گفت: چیزی به نام سرماچار وجود ندارد.

صبح امروز دولت پاکستان در بیانیه‌ای درباره حمله به یک روستای مرزی در سراوان ایران، اعلام کرده عملیات ضدتروریسم بوده و گروهی به نام سرماچار هدف قرار گرفته شده‌اند. این در حالی است که فداحسین مالکی نماینده استان سیستان و بلوچستان در پاسخ به سوال رویداد۲۴ که آیا گروهی به نام «سرماچار» وجود دارد یا خیر، گفته «چنین گروهی وجود ندارد.»

واکنش نماینده سراوان به حمله موشکی به شمسر /مقر تروریست ها همیشه پاکستان بوده /یک پاکستانی تاکنون در ایران گروگان گرفته شده است؟

پس لرزه های حمله موشکی پاکستان به سراوان /بیمارستان ها به حالت آماده باش درآمدند /هیچ گروه تروریستی علیه پاکستان در خاک ایران وجود ندارد

شمسر در سیستان و بلوچستان هدف حمله موشکی قرار گرفت /شنیده شدن چند صدای انفجار در اطراف سراوان /پاکستان: مقر تروریست ها هدف قرار گرفت

بررسی ابعاد حمله پاکستان در کمیسیون امنیت ملی مجلس

همچنین یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی ابعاد مختلف حمله پاکستان به روستای اطراف سراوان با حضور مسئولان مربوطه در این کمیسیون خبر داد.

شهریار حیدری عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت یکشنبه هفته آینده با دعوت از مسئولان امنیتی و نظامی و اطلاعاتی، ابعاد اقدام پاکستان علیه کشورمان بررسی می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که پس از انجام بررسی و دریافت گزارش از مسئولان مربوطه، گزارشی تهیه و در اختیار هیئت رئیسه قرار می‌گیرد.

دشمنان منتظر پاسخ کوبنده‌تر و به موقع ایران باشند

از سوی دیگر، به روایت خبرگزاری مهر، محمدصالح جوکار در خصوص حملات موشکی ایران به مقرهای جاسوسی و تروریستی در اربیل و سوریه و پاکستان اظهار کرد: این اقدام و حملات سپاه پاسداران به مقر تروریست‌ها، مبتنی بر داده‌ها و اطلاعات دقیقی بوده که در نتیجه رصد توطئه‌گران به ویژه تروریست‌ها علیه کشور بود.

وی افزود: این اقدام کوبنده ایران، نشان از اقتدار و جایگاه بالای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه دارد؛ چرا که به طور یقین نیروهای مسلح ما وظیفه خود را ایجاد امنیت کشور و دور ساختن تهدیدات امنیتی از سوی دولت و کشورهایی که تولید ناامنی برای ملت می کنند، می‌دانند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: نگاه ویژه سپاه ، به رصد تحرکات تروریست‌ها در منطقه بوده و در مواقع لزوم با برخورد قهری و اقدام لازم در این کشورها مواجه خواهند شد.

جوکار عنوان کرد: تشکیلات جاسوسی رژیم صهیونیستی به ویژه در کشورهای همسایه و مقرهای تروریستی که در برخی کشورها دایر شدند و ایجاد فتنه می‌کنند و تماما هدایت شده آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و سپاه می‌بایست با چنین اقدام شجاعانه به جنایت اخیر آن‌ها پاسخ می‌داد.

وی گفت: نکته دیگر قابل اهمیتی که در کشور وجود دارد، حادثه دردناک تروریستی در کرمان است که در آن تعدادی از هموطنان عزیز ما به شهادت رسیدند، با توجه به تاکید و سفارش مقام معظم رهبری و لزوم اجرای عدالت، برخورد جدی با عاملان و امران این اقدام تروریستی، مورد توجه همه مردم خواهد بود.

نماینده یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن اظهار کرد: این پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، درس عبرتی برای کسانی است که قصد ایجاد ناامنی در کشور ما دارند و قدر مسلم همه این دشمنان به سزای عملشان خواهند رسید، این اقدام موثر تنها یک گوشمالی و انتقامی کوچک بود و باید منتظر پاسخ کوبنده‌تر و به موقع ایران باشند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به واسطه این اقدام انقلابی که در راستای تحقق بخشیدن به فرمان ولایت انجام گرفت تقدیر و تشکر کرد.

اگر تروریست‌ها دست به حرکتی بزنند، پاسخ آن را دریافت خواهند کرد

همچنین، سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور اظهار کرد: حوادث تروریستی در کرمان یا در سیستان و بلوچستان از خارج از کشور تغذیه می‌شوند؛ پایگاه‌های آمریکایی‌ها و داعشی‌ها در سوریه منشأ حوادث تروریستی در ایران هستند که لازم بود با آن‌ها برخورد شود؛ پاسخ موشکی سپاه امنیت و اقتدار کشور را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اهمال دولت پاکستان در برخورد با تروریست‌های مستقر در مرز با ایران، افزود: بارها تذکرهای لازم به دولت پاکستان برای مقابله با تروریست‌ها داده شده بود و طبیعی بود که جمهوری اسلامی در چهارچوب اصول و قواعد بین‌المللی و با هدف دفاع از حاکمیت ملی، با تروریست‌ها برخورد کند.

حسینی تاکید کرد: اگر تروریست‌ها دست به حرکتی بزنند، حتماً پاسخ آن را دریافت خواهند کرد و این‌طور نیست که پاسخ داده نشود؛ به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی دوران بزن و در رو پایان یافته است و لذا هر جا به مردم ما آسیب وارد شود، با اقتدار پاسخ خواهیم داد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1862297

برچسب‌ها