اظهارات انتخاباتی قالیباف در ۲۲ بهمن/ اگر  مردم سختی‌ها را تحمل می‌کنند به خاطر حفظ این انقلاب است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم در چله دوم انقلاب قدم های بزرگی را برای تحول کشور برداریم راهی جز این نداریم که توازن بین اصول انقلاب را برقرار کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد باقر قالیباف روز یکشنبه در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در حرم مطهر رضوی در جمع راهپیمایان مشهدی، زائران و مجاوران افزود: امام راحل عموم مردم و جامعه را با اصالت دینی پیوند زد و همین نقطه اوج و رمز موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی بود، امام (ره) ما را به توحید و وحدت کلمه شفارش کرد که به معنای ایمان دینی و انسجام ملی است.

بنا به روایت ایرنا، وی اظهار کرد: رهبر کبیر انقلاب به تعبیر مقام معظم رهبری، امام تحول بود، امامی که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت، امامی که در مقطعی از تاریخ در دوران معاصر که معنویت از جوامع مخالف رخت بر بسته بود، توانست اسلام را دوباره احیا کند و به امت اسلامی عزت بیشتری دهد و اینها از برکات انقلاب اسلامی است.

او ادامه داد: مردم کشورمان در دوره معاصر هیچ گاه مثل ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ احساس یک ملت بودن را نداشتند، دوست و دشمن این را می داند و گاهی اذعان هم دارد، هویت ملی برای ما با پیروزی انقلاب اسلامی معنا شد و پیش از آن آنچنان احساس ملت بودن و احساس دخیل بودن در تعیین سرنوشت خودمان را نداشتیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد یا احیای این هویت ملی با انگیزه دینی و پرچمداری امام راحل به عنوان یک رهبر الهی انجام شد، این امام خمینی (ره) بود که مردم ایران را هم باور کرد و هم به خودباوری رساند، این از مجاهدت امام و از روحیه اخلاص و کار برای خدا کردن است که توانست چنین روحیه تحولی را در مردم به وجود آورد.

قالیباف افزود: این اقدام امام راحل براساس عقلانیت دینی و سنتهای الهی بود، نه فرصت طلبی و نه قدرت طلبی که در بین سیاستمداران دنیا رواج دارد، این مهم ایران را قوی و احیا کرد و اگرنه کدام انقلابی می تواند در مدتی کمتر از ۲ سال مورد سنگین ترین هجمه دشمنان قرار گیرد به طوری که شرق و غرب برای حمله به کشورمان و براندازی انقلاب با هم متحد شده بودند اما انقلاب بر جا ماند.

وی ادامه داد: ایستادگی نظام جمهوری اسلامی به مدت هشت سال در برابر ابرقدرتهای شرق و غرب یک افتخار برای اسلام است، یک وجب از خاک وطن جدا نشد و مردم با غیرت و همت دفاع کردند و این هنر امام راحل بود که براساس نگاه عمیق به اسلام و به مردم یک جریان قوی درست کرد که از درون آن یک نظام جدید شکل گرفت.

مسوولان بدانند که همچون گذشته مدیون مردم هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب ما با انقلاب برخی کشورهای دیگر فرق دارد، این انقلاب همیشه خواهد ماند و اگر امروز مردم سختی ها را تحمل می کنند به خاطر حفظ این انقلاب است، همه باید تلاش کنیم صادقانه پای کار انقلاب باشیم، ما مسئولان باید بدانیم که همچون گذشته مدیون مردم هستیم و باید با تمام توان به آنان خدمت کنیم.

قالیباف اظهار کرد: اگر دین نتواند یک نظم عمومی برقرار کند یا اگر انسجام اجتماعی بر محور دین صورت نگیرد، مطمئن باشید انقلاب اسلامی و کشورمان ضعیف خواهد شد، این نقطه تلاقی کلمه توحید و توحید کلمه رمز پیروزی و تداوم انقلاب است.

وی ادامه داد: امروز که پنج سال از چله دوم انقلاب اسلامی می گذرد، رهبر انقلاب بیانیه گام دوم را مانند مشعلی به دست ما دادند تا راه امام و رمز پیروزی را گم نکنیم، در همین بیانیه تاکید شده است که حکومت بدون آرمان یا بدون کارآمدی در تحقق آرمانهایش موفق نخواهد بود لذا نباید فلسفه انقلاب اسلامی را گم کنیم وگرنه مسئولیت خودمان را انجام نخواهیم داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ریشه فاصله گرفتن از ارزشهای دینی و سنتهای الهی در بین مسئولان و نخبگان جامعه همین موضوع است که باید براساس آن از خود مراقبت کنیم، چه یک شهروند معمولی، چه نماینده و چه کارگزار نظام باشیم، این موضوع وظیفه ما را سنگین تر می کند.

وی تاکید کرد: مردم باید مانند همیشه در متن امورات کشور و اداره آن باشند، اگر مردم و حضور بسیجی وار آنان در هشت سال جنگ تحمیلی نبود، به پیروزی نمی رسیدیم، اگر غیر از این عمل کنیم از ریل انقلاب خارج خواهیم شد، بدانیم که انقلاب ما زنگ شروع یک تحول بوده نه اینکه نقطه پایان تحول باشد.

راهی جز توازن بین اصول انقلاب نداریم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم در چله دوم انقلاب قدم های بزرگی را برای تحول کشور برداریم راهی جز این نداریم که توازن بین اصول انقلاب را برقرار کنیم.

قالیباف اظهار کرد: عقلانیت، معنویت و عدالت سه اصل انقلاب بوده که تجلی آن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، حفظ انقلاب هم وابسته به توازن بین این سه رکن است، باید با روحیه انقلابی گری مبتنی بر مکتب انقلاب و برگرفته از عقلانیت دینی و معنویت و عدالت پیش رویم.

وی یکی از خطراتی که انقلاب اسلامی را تهدید می کند، رکود و تحجر و انفعال دانست و گفت: این رکود و تحجر و انفعال در تضاد با عدالت و معنویت است، امروز تجدیدعهد ما با انقلاب و رهبری و شهدا، آماده شدن و حرکت در مسیر تحول است.

وی بیان کرد: برهمین اساس نیز انتخابات یک فرصت تحول آفرین است که مردم ان را از دست نمی دهند، نباید رقابت بین نامزدها و فهرست ها محور این انتخابات قرار گیرد بلکه باید روی ایده های تحول ساز قرار گرفته بر ریل انقلاب و به نفع مردم تمرکز شود، نه اینکه حاشیه سازی شود که رقابت به جای مشارکت باعث دلزدگی مردم از قدرت طلبی مسئولان گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب به ما می گوید که انقلاب اسلامی همواره دارای انعطاف و آماده تصحیح خطاهای خود بوده است اما اهل انفعال نیست.

وی بیان کرد: انتخابات یک پنجره طلایی و فرصتی برای مردم است تا بدون انفعال، سرنوشت خود را تعیین کنند، البته دشمنان ما همیشه در تلاش بودند که در جهت مخالفت با انقلاب به مردم ما فشار می آورند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روزهای پایانی تصویب برنامه پنج ساله هفتم توسعه گفت: این برنامه عملیاتی در دسترس و قابل اجرایی است که می تواند بخش قابل توجهی از این تحول بخصوص در عرصه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را رقم بزند.

قالیباف اظهار کرد: برنامه پنج ساله توسعه کشور سند و چشم اندازی است که می تواند میثاقی برای همبستگی همه قوا و بخش خصوصی و مردم باشد تا با اجرای دقیق آن و با تعهدی که داده ایم، کشور را به ثبات اقتصادی برسانیم.

۲۱۹۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1871651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =