جنجال  انتخاباتی یک مقام دولتی / استاندار: حتما برخورد قانونی می کنیم

مدیرکل استاندارد کردستان اخیراًدر فضای مجازی و گفت‌وگو با برخی از رسانه‌ها، حمایت یک دسته سیاسی از چند نامزد انتخابات مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری را رسانه‌ای کرده‌ و نامزد انتخاباتی به مردم معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدیرکل استاندارد کردستان اخیراً در حالی در فضای مجازی و گفت‌وگو با برخی از رسانه‌ها، حمایت یک دسته سیاسی از چند نامزد انتخابات مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری را رسانه‌ای کرده‌ و نامزد انتخاباتی به مردم معرفی کرده است که استاندار برخلاف آن می‌گوید: در استان کردستان نمونه‌ای که حاکی از تلاش مدیر یا مسئولی در حمایت از نامزدی یا علیه کاندیدایی در حدی که نیاز به خورد داشته باشد، مشاهده نشده است!

خبرنگار تسنیم این وضعیت را از استاندار کردستان مطالبه‌گری کرد و با طرح این سؤال با توجه به اینکه شما بارها در جلسات مختلف تأکید کرده‌اید که "هیچ مدیری اجازه و حق مخالفت یا طرفداری از هیچ کاندیدایی را در استان ندارد"، آیا این اظهارات واقعیت دارد یا خیر؟ آیا اداره‌کل استاندارد در کردستان زیر نظر دولت است یا خیر؟ توضیح داد: بله، استاندار نیز زیرنظر مجموعه دولت است، مدیران ممکن است در یک جریان سیاسی، حزب، جبهه سیاسی عضویت داشته باشند، همانند همه مدیران کشور که هستند اینکه یک حزب و جریان سیاسی بخواهد فعالیت تبلیغاتی و انتخاباتی داشته باشد به نام فرد محسوب نمی‌شود و نمی‌توانیم حضور مدیران را در جریان‌های فکری و سیاسی منع کنیم!

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: مسئله‌ای که راجب مدیرکل استاندارد کردستان مبنی بر فعالیت تبلیغاتی مطرح شده، دستور بررسی داده‌ام، خط قرمز و ملاحظه‌ای نداریم چراکه ملاحظه ما سلامت انتخابات است، اینکه مدیرکلی در قالب یک جریان و جبهه سیاسی فعالیت کند، با کسی که به عنوان مدیرکل افراد را دعوت و فردی را معرفی کند، متفاوت است، اما اگر اثبات شود حتماً برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تصویر منتشره از مدیرکل استاندارد کردستان مبهم، مخشوش و مربوط به دهه ۹۰ و ربطی به انتخابات ندارد، تصریح کرد: منع تبلیغاتی برای مدیران وجود دارد.

استاندار کردستان در پاسخ به اظهارات تسنیم مبنی بر اینکه نمونه چنین تخلفاتی را در سطح کشور شاهد بودیم که بلافاصله برخورد لازم صورت گرفته است، البته شاید این رویکرد در استان متفاوت باشد عنوان کرد: خیر، ملاحظات دولت را نیز ما در استان داریم، تفاوتی ندارد، منع حضور در فعالیت‌های تبلیغی وجود دارد. هر نوع تبلیغی برای مدیران قابل قبول نیست و در برخورد ملاحظه‌ای نداریم و پیگیری خواهد شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1878532

برچسب‌ها