علی‌اف: صلح با ارمنستان نزدیکتر از همیشه است

«الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان اعلام کرد که کشورش بیش از همیشه به توافق صلح با ارمنستان، نزدیک شده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رویترز، الهام علی‌اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، ‌پس از دیدار با ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در باکو گفت: امروز در مرحله فعال مذاکرات صلح با ارمنستان هستیم.

بر اساس متنی که در وب سایت ناتو منتشر شده است، استولتنبرگ ضمن استقبال از سخنان علی‌اف خواستار استفاده از این فرصت برای دست یابی به صلح پایدار با ارمنستان شد.

به نقل از ایرنا در ماه دسامبر، همسایگان قفقاز جنوبی بیانیه مشترکی صادر و اعلام کردند که خواستار دست‌یابی به توافق صلح هستند. از آن پس مذاکرات متعددی از جمله مذاکرات 2 روزه در برلین در ماه فوریه (بهمن ماه) انجام شده است.

دفتر مطبوعاتی نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر درباره اظهارات علی اف پاسخ نداد.

به گزارش ایرنا، یک مقام ارشد ارمنستان پیشتر اعلام کرد که این کشور در صورتی که باکو از اراده سیاسی لازم برخوردار باشد، آماده امضای توافقنامه صلح با جمهوری آذربایجان است.

واهان کاستانیان معاون وزیر امور خارجه ارمنستان در مصاحبه‌ای در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا در ترکیه به خبرگزاری «رویترز» گفت: ایروان اراده سیاسی برای عادی‌سازی روابط با جمهوری آذربایجان بر اساس اصولی که پیشتر میان طرفین توافق شده بود را دارد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1885558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =