کانون کارگردانان سینمای ایران در پی احضاریه رسیده به خانه سینما مبنی بر شکایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانه سینما بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، متن این بیانیه که به امضای شورای مرکزی کانون کارگردانان خانه سینما رسیده و در اختیار خبرآنلاین قرار گرفته آمده به شرح زیر است:
 «در پی درخواست رسمی دبیر محترم جشنواره بین المللی فیلم فجر از صنوف سینمایی بابت همکاری با این جشنواره و ارزیابی مثبت از این دعوت و این امید که گویی معاونت سینمایی با انتخاب ایشان، درصدد اصلاح رفتار گذشته خود نسبت به صنوف سینمایی است، امیدوارانه به استقبال ایشان رفتیم، اما متاسفانه این امید چندان نپایید.
اقدامات همزمان قضایی و صدور احضاریه دادگاه در خصوص شکایت معاونت سینمایی از خانه سینما بر مبنای غیرقانونی بودن خانه و درخواست معاونت از قوه قضائیه برای تعطیلی موقت فعالیت‌های خانه سینما تا رسیدگی به شکایت مذبور، نشان از اصرار و پافشاری این معاونت بر رفتار مبتنی بر عدم تعامل خود دارد. گویی معاونت محترم مصر است که افتخار تعطیلی این نهاد صنفی را به نام خود در تاریخ سینمای ایران به ثبت رساند.  
کانون کارگردانان سینمای ایران این حرکت متناقض را صرفا در راستای ادامه سوء تفاهمات گذشته و پراکندن بذر تفرقه در سینمای ایران می‌داند و بر این باور است که در این شرایط صحبت از همکاری صنوف سینمایی با معاونت سینمایی و به تبع آن جشنواره فیلم فجر، تصوری خوش خیالانه است.
کانون کارگردانان سینمای ایران، برای هرگونه همکاری موثر، تا رفع این تناقض آشکار و بدیهی از سوی مسئولان محترم امور سینمایی، منتظر می‌ماند.»
به گزارش خبرآنلاین، در پی شکایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانه سینما دادگاهی در ۲۱دی ماه در محکمه قضایی برگزار خواهد شد.  
58243
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =