عدم استفاده از عناوین علمی غیرواقعی در مکاتبات اداری

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در نامه ای به مدیران استانی متذکر شد: استفاده از عناوین علمی غیرواقعی همچون "دکتر و مهندس" در مکاتبات اداری و در تبلیغات عمومی جرم تلقی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسین رجبی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در خصوص استفاده از عناوین علمی غیرواقعی همچون "دکتر و مهندس" در مکاتبات اداری و در تبلیغات عمومی اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما مدرک گرایی به عنوان یک معضل اجتماعی رواج یافته و موجب شده تا افراد به استفاده از عناوین علمی غیرمجاز متوسل شوند.

وی ادامه داد: به همین جهت استفاده از عناوین مختلف شغلی متضاد با مدارج تحصیلی افراد از قبیل "دکتر و مهندس" در دستگاه ها، نهاد ها و رسانه افزایش یافته است.

رجبی با بیان اینکه این موضوع به تمامی دستگاه ها ابلاغ شده است، گفت: به موجب ماده واحده قانون مجازات استفاده غیرمجاز از عناوین علمی مصوب ۱۳۸۸، استفاده از عناوین غیر واقعی، منوط به داشتن مدرک علمی معتبر از مراکز علمی و دانشگاهی داخلی یا خارجی مورد تایید رسمی وزارت خانه های علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین خاطر نشان کرد: در صورتی که افراد فاقد مدارک معتر تحصیلی بوده و از این عناوین چه در مکاتبات اداری و چه در تبلیغات عمومی از طریق وسایل ارتباط جمعی از جمله رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجله، سایت، یا سخنرانی در مجامع و یا انتشار اوراق چاپی یا خطی استفاده کنند، مجرم تلقی شده و طبق "قانون مجازات استفاده غیر مجاز از عناوین علمی" با آنان برخورد خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1911818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =