وقایع این رمان اجتماعی موضوعی مانند شبکه‌های هرمی را دستمایه قرار داده و داستان یک نوجوان پایین شهری را با همه مختصاتش روایت می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، رمان «قلعه مرغی؛ روزگار هرمی» نوشته سلمان امین از سوی انتشارات هیلا و ققنوس منتشر شد. این کتاب روایت وقایع زندگی یک نوجوان ساکن یکی از محله‌های جنوب شهر تهران است و مساله اصلی آن نوع و شرایط زندگی اوست.

 

نویسنده کتاب معتقد است بررسی جنبه‌های مختلف زندگی یک نوجوان و اتفاقاتی که وی در مواجهه با چالش های مختلف اجتماع امروز با آن مواجه می‌شود؛ از جمله شرکت های هرمی در این کتاب ذکر شده است؛ داستانی که پایان آن باز نیست ولی فارغ از هر‌گونه جمع‌بندی نویسنده به پایان رسیده است.

 

این رمان با لحنی ساده و شبیه به محاوره نوشته شده است و اغلب موقعیت‌های این رمان براساس دیالوگ رد وبدل شده میان قهرمانان شگل گرفته است. در بخشی از داستان کتاب می خوانیم: «از روز اولی که این پسره را دیدم خدا خدا می‌کردم که این قدر که قیافه‌اش نشان می‌دهد، ابله نباشد، ولی می‌بینید که. احمقانه‌ترین حرف‌ها را با همین اعتماد به نفس می‌زند. به مرگ مادرم اسکندر مقدونی هم مثل این بابا در مورد فتح ایران این قدر با حرارت حرف نزده بود. جابجا توی ذهنم اسمش را گذاشنم اسکندر...»

 

در پشت جلد کتاب نیز بخشی از داستان درج شده که به این شرح است: «خوشگل کاشتم پسر! لول لول شده بود. حتی یک جایی بهش گفتم که با همان نگاه اول که بهم انداخته کارم را ساخته است و الان دیگر هیچ کاری فایده ندارد. شرایط سنی ام جوری است که تقریبا عاشق هر دختری می توانم بشوم. برای همین، اینکه این جور حرف ها را سرهم‌بندی کنم شک برانگیز نیست. از طرفی لاله هم دنبال این نبود که مچ من را باز کند. اگر مدت آشناییمان کمی بیشتر بود حتی شاید بهش می گفتم که برای بدست آوردنش دست به همه کاری زده ام و حتی به خانواده ام پشت کرده ام. خلاصه اش حرف هایی زدم که فقط آدم های خیلی احساساتی یا هفت خط می زنند. البته قصد من سوء استفاده های عاطفی نبود، فقط می خواستم شانسم را امتحان کنم؛ امتحانی که اصلا مجانی نبود...»

 

«قلعه مرغی؛ روزگار هرمی»، به تازگی با قیمت 6 هزار و 500 تومان است.

 

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان از سراسر کشور نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، این کتاب را از طریق همین سامانه سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =