کارگردان سینمای ایران در یادداشتی که در اختیار خبرآنلاین قرار داد دیدگاه خود را در مورد صدور دستور انحلال خانه سینما بیان کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، در ابتدای این یادداشت به قلم محمدرضا هنرمند آمده است: «آیا کسی می‌داند چرا هر روز دستی از آستینی بیرون می‌آید تا گوشه دیگری از این مرز و بوم را تکانی بدهد؟ آیا کسی می‌داند چرا باید که هر روزمان را با آشوبی، تخریبی، بحرانی و یا دلهره‌ای جدید آغاز کنیم که سزاوارش نیستیم؟»
 
کارگردان فیلم سینمایی «مومیایی 3» در ادامه یادداشت خود آورده است: «آیا کسی می‌داند که این بحران‌های پی در پی را چه کسانی و با چه نیات شومی می‌سازند؟ آیا این ملت شریف و بزرگ در بحبوحه هجوم تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان کوچک و بزرگ، حق دمی آسایش و احترام را ندارد؟»
 
در ادامه این متن آمده: «هنوز پس‌لرزه‌های اختلاس‌ها و آشفتگی بازار ارز و مسکن و بحران تورم و ده‌ها نابسامانی دیگر فروکش نکرده، که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تحریک و راهنمایی معاون سینمایی‌اش دست بکار ایجاد بحران تازه‌ای می‌شود. این بار هدف خانه اصناف سینمایی کشور است، آن هم در سخت‌ترین و جدی‌ترین حملات جنگ نرم و هجوم بی‌امان فرهنگی بیگانگان. آیا این بحران‌سازی واقعا اتفاقی است؟»
 
هنرمند پرسش خود را درباره شرایط ایجاد شده چنین مطرح کرده: «آیا همه استراتژی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میدان مقابله با هجوم فرهنگی بیگانگان همین بود؟ انحلال سرپناه شش هزار شاغل در 29 صنف سینمایی؟! آیا همه آن قله‌های جهانی که قرار بود یکی پس از دیگری فتح شوند همین قدر نزدیک بود؟ از بین بردن امنیت شغلی هنرمندان سینما؟! عجبا ! عجبا!»
 
این کارگردان در ادامه یادداشت خود آورده: «اما آقایان! شما چه بتوانید مدال‌های افتخار این فتح بزرگ‌تان را به سینه‌هایتان بیاویزید یا نتوانید همواره مسئول هزینه‌هایی هستید که شکست طرح‌ها و برنامه‌های ناکارآمدتان برسینمای کشور وارد کرده است. شما در هر حال و با هر حکم قضایی درباره خانة سینما، باید پاسخگوی بودجه‌های کلانی باشید که به بهانه ادعاهایتان از جیب ملتی تحریم شده هزینه کرده‌اید. شما در هر بحرانی که بسازید، بازهم مسئول آسیب‌هایی هستید که با سوء مدیریت، ندانم‌کاری و انحصارطلبی برپیکره سینمای ملی زده‌اید.»
 
هنرمند نوشته خود را چنین پایان بخشیده: «آقایان! خانه سینما چه باشد و چه نباشد، شما همچنان مسئول فیلم‌های به ظاهر فاخرِ عبثی هستید که از بیت‌المال و حق مردم ساخته‌اید. پس مطمئن باشید که هیچ هیاهو و آشوبی دست‌های خالی شما را از دید همگان پنهان نخواهد کرد و آخر این که بستن خانه سینما، بستن دهان ما نیست.»

 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =