مجموعه طنزهای مهرداد صدقی که بخشی از آن پیش​تر در نشریات طنز منتشر شده بود در کتابی با عنوان «نقطه ته خط» روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، مجموعه طنز «نقطه ته خط» طنز نوشته‌های مهرداد صدقی با مقدمه رویا صدر منتشر شد. این اثر گردآوری طنز‌هایی است که در نشریه‌های گل‌آقا، هفته‌نامه‌ سلامت، سپید منتشر شده بودند.

 

رویا صدر، نویسنده و پژوهشگر عرصه طنز در مقدمه کتاب می‌نویسد: به مهرداد صدقی بگویید راجع به یک سوژه پرت طنز بنویسد و ببینید چگونه اثری خواندنی می‌آفریند... این توانایی از سویی حاصل پویایی و دینامیزم ذهنی اوست که لازمه آفرینش اثر طنز قابل اعتنا و ماندگار است و از سوی دیگر، برخاسته از وسواسی است که صدقی برای آفرینش قالب نو و نگرش به سوژه از زاویه ای نو و بدیع دارد. صدقی طنز را جدی می گیرد و این امر آثارش را علیرغم فراز و نشیب‌هایی که پیامد جستجوگری و آزمایشگری اوست، خواندنی کرده است.

 

مهرداد صدقی درباره کتاب معتقد است: در هفت جشنواره‌ سراسری رتبه‌ اول، در دو جشنواره مقام دوم و در سه جشنواره مقام سوم را به دست آوردم که مطالب ارائه‌شده در این جشنواره‌ها نیز در کتاب «نقطه ته خط» آورده شده است. همچنین بخشی هم طنزهایی است که در جشنواره‌ای مطرح نشده‌اند. سعی کردم متن‌هایی را برگزینم که خیلی تکراری نباشد.

 

صدقی در ادامه هدف از گردآوری این مجموعه را ارائه طنز فاخر عنوان می کند و می‌گوید: سعی کردم مطالبی در این کتاب بگنجانم که با مرور زمان هیچگاه غبار کهنگی بر آن ننشسته و تازگی خود را همواره برای مخاطب هر دوران داشته باشد. وی در ادامه درباره نوشتن طنز نیز اینگونه توضیح می دهد: من در هر زمینه ای که بخواهم مطلب طنز بنویسم سعی می‌کنم جست و جو و تلاش کنم که با چه زبانی می توان در مورد یک موضوع نوشت که تاثیرگذار باشد. مثلا در رابطه با آلودگی هوا می روم دقیقا سراغ آن بخشی که با آلودگی رابطه مستقیم دارد.

 

«نقطه ته خط» با قیمت 2 هزار و 500 تومان منتشر شده است.
 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب‌‌‌‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =