نوسانات نرخ ارز خودرو سازان بزرگ کشوررا تحت فشار قرار داده است.

از جاده مخصوص کرج خبر می رسد که با افزایش نرخ ارز تامین کنندگان قطعات یدکی برای خطوط تولید با افزایش قیمت مواد اولیه روبه رو شده اند.
بر اساس این گزارش ،شرکت ساپکو یکی از تامین کنندگان قطعات یدکی برای خطوط تولید باید قطعات یدکی را با ارز جدید خریداری کند، این درحالی است که قیمت خودرو های داخلی همچنان با قیمت گذشته به بازار عرضه می شوند.
نوسانات نرخ ارز در چند روز اخیرزنجیره تولید خودرو را تحت تاثیر خویش قرار داده است به نحوی که از قالب سازان تا تولید کنندگان ونیز بخش خدمات پس از فروش با افزایش هزینه مواد اولیه روبه روشده اند.
بر اساس این گزارش خودرو های که ارزبری زیادی دارند از جمله 206 ، تندر90 ،ریو، هیوندا ورنا ،آونته، مگان وسوزوکی گرند ویتارا بیش از دیگر خودرو های داخلی در معرض گران شدن قرار دارند.
در این باره برخی وارد کنندگان قطعات پژو اعتقاد دانرد که قیمت قطعات یدکی با نرخ جدید ارز افزایش یافته است وبرای آنان صرف ندارد که قطعه از خارج وارد کنند.
شایان ذکر است که قیمت قطعات یدکی نیز پیرو افزایش نرخ ارز افزایش یافته است به نحویکه سردرگمی نرخ ارز موجب شده تا سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در بخش قطعات یدکی به دلیل نابسامانی نرخ ارز خودداری کنند.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    7 21
    واقعا همینطوره
  • بدون نام IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    35 0
    قیمت خودروهای داخلی باید نصف شود دست پیش گرفتن که پس نیفتن
  • بدون نام IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    12 0
    اقایان قطعه ساز و خودروساز صحبت هاشون عوض میشه !انها که مدافع افزایش نرخ ارز بودند و حمایت می کردند حالا از الان گله مند هستند.....حالا سوال اینجاست اقای غضنفری الان کجا هستند بعد چندین مصاحبه مردم پسند چرا ساکتن هستند و دارند راه افزایش قیمت سرسام اور مجدد وارداتی ها رو پیش میگیرند؟این بار با حربه نرخ ارز؟چرا هزینه های غیر شفاف و غیر منطقی و بی ربط تعرفه ای و خرید برگه ثبت سفارش کع انحصارا برای شرکت ها فقط صادر میشود را رسیدگی نمی کنند وفقط وفقط منتظر مصاحبه انجمن خودرسازان بودند که دستور به انها بده ارز وارداتی ها ازاد باشه؟نمی دونم به قطعه ساز پیکان وانت ساز چه ربطی داره؟
  • بدون نام IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    26 0
    اقا اگه پژو 206 بشه 30 ميليون و پرايد بشه 20 ميليون باز هم خودرو سازان نق ميزنن ديگه بس كننين حلا خوب توليداتتون انگشت كوچيكه وارداتي ها هم نميشه به مردم چه بيا توليدت رو بروز كن اون موقع ادعا كن همش بهانه واسه گران كردن دارين خيابون ها شده زباله دوني خودرو هاي داخلي دست از سر مردم بردارين بابا اه
  • سعید IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    34 0
    چگونه است که ما در داخل خودروی تندر نود را 2/5 برابر نرخ جهانی آن میخریم ولی باز تولیدکننده اش در فشار است ؟ ببندید در این بنگاههای بی خاصیت خودروسازی را که هم گرانند و هم بی کیفیت . به والله واردات خودرو صد شرف دارد به این حمایت مسخره ، تا کی بیت المال صرف این سیاست غیرمنطقی و غیرعقلانی خواهدشد؟
  • بدون نام IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    7 0
    اشکال نداره بجاش صادر می کنن پولش بر می گرده مگه تولید کنندگان از گرانی دلار خوشحال نبودند!
  • amir IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    20 0
    باید واردات خودرو بدون تعرفه بشه. 30 ساله این خودرو سازها داران ماشین مسخره و بی کفیت میدن به مردم و هیچ کسی هم هیچی نمیگه. آخه این چه وضیه؟ چرا ما نباید با این پولی که میدیم سواره ماشینی بشیم که هم بنزین کمتر مصرف میکنه، هم امن تر، هم کفیت بالاتری داره، هم هوا رو کمترآلوده می کنه. این خودروسازها به فکر ملت نیستن. همین سر قضیه ABS چه اداهایی که در نیوردن. مگه برزیل سمند میزنه که این اقتصاد سرپا داره؟ باید واردات ماشین بدون تعرفه بشه؟
  • بدون نام IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    11 0
    تا جایی که من میدونم خودرو سازان از طریق ال-سی و با نرخ رسمی ارز واردات انجام میدن. در حتا حاضر هم هیچ محدودیتی برای ال-سی وجود نداره. حال افزایش نرخ ارز بازار آزاد چگونه بر قیمت تمام شده آقایانی که با نرخ دولتی خرید میکنند . چگونه تاثیر میگذارد را باید از آقاین فرصت طلب پرسید.
  • سامان IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    11 0
    لامصب چه زورد نیاز به قطعات یدکی برای دستگاهها پیدا کردند. انگار نه انگار که در مراسم پرده برداری از خط روباتیک جوش و رنگ مدیر وقت اونجا گفته بود بدون نیاز به تعمیر تا 3 سال و کار 24 ساعته!! اونو باور کنیم یا اینو؟ نان هم گران شد ! به نرخ روز بخورید!
  • بدون نام DE ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    10 0
    گرانی چی شما که دارید برند ملی تولید میکنید 20 سال خون مردمو تو شیشه کردید همچین روزی نگید گرانی ارز
  • بدون نام IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    14 0
    چی شد...؟ مگر همین قراضه سازان داخلی ما، نرخ ارز را بهانه ای برای بالا نگه دشتن نرخ تعرفه واردات و عوارض نمیدانستند؟
  • بدون نام IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    8 1
    ما که سر در گم هستیم.نمی دانیم برای سال آینده بر چه مبنایی باید قرار داد ببندیم.تنها راه تغییر واحد پول ملی است!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    13 0
    اینهمه سود 3 و 4 برابر خوردن یه سال هم ضرر کنن چه میشه
  • Arash IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    26 0
    درود بر شما اولا که خودرو سازها دارند به اندازه کافی سود میکنند . وارد کننده های خودرو هم که دارند با ارز دولتی و زیر ارز رسمی بانک مرکزی وارد می کنند . ماشین ها هم که اصلا کیفیت ندارند . با همین دلار 1700 تومنی با تعرفه 10 درصد یه ماشین 10 هزار دلاری که میشه 18 میلیون آیا قابل مقایسه با پژو پارس هست ؟ آیا قابل مقایسه با 206 اس دی هست ؟ فقط یه سرچ کوچولو بفرمائید که با 10000 دلار چه ماشین هایی میشه خرید . اگر میشه مقایسه کرد ما هم میگیم چشم قیمت رو ببرین بالا . تو این بازار فقط و فقط سر مردم داره کلاه میره و هیچ کس هم دلش برای مصرف کننده نی سوزه . همه میگن آخی تولید کننده ضرر کرد . آخی دلال ضرر کرد . آخی قطعه ساز ضرر کرد .
  • بدون نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    3 26
    برو ببین از خودرو سازی چند نفر دارن نون می خورن بعد حرف بزن، کی کارکند دلش برای کارگر سوخته ؟؟!!