«شمشیر نقره‌ای» رمانی نوشته ایان سرالیر که به وقایع جنگ جهانی دوم می‌پردازد با ترجمه داود شعبانی منتشر شد. <BR>

مهر گزارش داده که «شمشیر نقره‌ای» نوشته ایان سرالیر با ترجمه داود شعبانی با نام فرعی «تسلیم هرگز! روایتی از جنگ جهانی دوم» توسط انتشارات پیدایش منتشر شد.

نویسنده در یادداشت کوتاهی که بر کتابش نوشته، آورده است:شخصیت‌های این داستان خیالی هستند ولی خود داستان بر اساس واقعیت نوشته شده است. نام برخی مکان‌ها مجازی است این مکان‌ها شامل دهکده‌های بودینگ و کولینا، رودخانه فالکن، شهرک فالکن بورگ و زندان زاکینا هستند. سایر مکان‌ها حقیقی‌اند و روی نقشه اروپا می‌توان آنها را پیدا کرد. توصیفاتی که از ارتش سرخ در پیشروی شده بر اساس گفته‌های شاهدان عینی در کتاب «باد شرق بر روی پراگ» است.

 

داستان «شمشیر نقره‌ای» درباره تاثیرات جنگ جهانی دوم بر لهستان و مردمانش است. در جنگ دوم جهانی، لهستان نیز همچون اتریش، فرانسه و بعضی کشورهای دیگر به اشغال آلمان نازی درآمد. بسیاری از خانواده ها همچون خانواده جوزف بالیک ازهم پاشیده شدند و هر کدام از آنان به گوشه ای و زندانی درافتادند. اما مقاومت مردم، بویژه جوانان، در برابر بیگانگان روزنه های رهایی را به سوی آینده گشود و اشغالگران، خسته و سرافکنده از خاک دیگران بیرون رانده شدند.

 

فرار، سفر هوایی، مخفیگاه، شمشیر نقره‌ای، قطار باری، شب گروه‌های ضربت، خانه‌های زمستانی و تابستانی، تازه‌وارد، نگهبان روس، ایوان کمک های بیشتری می‌کند، جاده پوسن، سفر یخ‌زده و ... بخش‌هایی از کتاب هستند که رمانی پرکشش از ماجراهای یک خانواده لهستانی به ویژه فرزندان آن است.

 

این کتاب 288 صفحه‌ای در بخش پایانی دارای پیوستی است که مستنداتی از وقایع جنگ جهانی دوم را در قالب اسناد و عکس منتشر کرده است.

«شمشیر نقره‌ای» با قیمت 6 هزار تومان منتشر شده است.
 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =