انتظار برای برف و باران، از نیمه های آبان شروع می شود. انتظاری که امسال برف پاییزی داشت و در زمستان بی رمق بود.

اما آخر هفته گذشته اعلام شد در روزهای شنبه و یکشنبه برف سنگینی می بارد و افت دما هم تا 10 درجه وجود دارد. اما این اتفاق حداقل در تهران نیفتاد.

نکته اینجاست که سازمان هواشناسی اعلام کرد در 11 استان ایران برف سنگینی می آید و افت دما هم قاعدتا برای این مناطق است. اگر استان های شمالی، غربی و شمال شرقی ایران را که جمعه، شنبه و یکشنبه گرفتار شدند بیش از 11 استان می شود. به عنوان مثال، شنبه شب اعلام شد ممکن است به دلیل برف و کولاک در تبریز،  ممکن است بازی تراکتورسازی-استقلال لغو شود.

همچنین اهالی روستایی در کردستان امروز در دمای زیر 17 درجه سانتی گراد زندگی می کنند و هنوز هم دمای هوا در استان های غربی، زیر صفر است. همچنین اعلام شده که برف حتی تلفن روستاهای بجنورد را قطع کرده است.

اما در تهران چرا چیزی از آسمان نیامد؟ یکی از کارشناسان سازمان هواشناسی دراین باره می گوید: "ما اعلام کردیم استان تهران ابری، در پاره ای از نقاط همراه با برف و باران. این پاره ای از نقاط حتما مرکز شهر تهران نیست."

به گفته او فیروزکوه و شهریار در شنبه و یکشنبه گذشته، برف بودند. حتی چیتگر هم شنبه شب، برف آمده بود. کمی آنطرفتر در کرج هم شب تا صبح برف و باران آمد. ضمن اینکه هوای پایتخت هم سردتر از روزهای گذشته بود و هنوز هم هست.

درواقع تهران آنقدر بزرگ است که نمی توان آب و هوای یکسانی برایش پیش بینی کرد. مثلا شنبه هفته گذشته که تهران برف آمد، اعلام شد فقط 7 سانتی متر در پایتخت برف آمده است. این درحالی است که اهالی غرب تهران، همان روز به شدت برفگیر شدند و در مرکز شهر، خبری از برف نبود، فقط زمین خیس شد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    54 0
    چرا خالی می بنده کرج و شهریار فقط یه مقدار تگرگ بارید
  • EHSAN.sali IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    5 32
    سلام خب معلومه دیگه تهران اینقدر بزرگ است که در هر نقطه ای میروی یک آب و هوایی دارد ! "یاحق"
  • بدون نام DE ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    38 3
    والا سایت های خارجی گفته بودن خبری نیست .. اتفاقا بابام ازم پرسید هوا اینجوریه که ابنا می گن ؟ گفتم نه بابا برف اونجوری نمیاد تازه تهران که نوشته اینجا صافه !
    • مینو IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
      4 4
      اتفاقا سایتهای خارجی هم نوشته بودن تهران قراره برف بیاد نمونه اش yahoo
  • بدون نام IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    86 1
    چرا فرهنگ عذر خواهی در این مرز و بوم رواج ندارد؟ کاملا واضح است در پیشبینی اشتباه صورت گرفته است. چه ایرادی دارد که بگوییم پیش بینی ما اشتباه بوده است؟
    • بدون نام US ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
      5 0
      حرف از فرهنگ نزن برادر ما مهد فرهنگ و تمدنیم مگه نمی بینید
    • بدون نام IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
      6 0
      فرهنگ عذرخواهی که وجود ندارد هیچ تازه طلبکارت هم میشوند من چند بار حقوقم را مطالبه کردم ولی دیدم ای بابا اصلا بدهکار هم بودم خودم خبر نداشتم
  • جغرافیای طبیعی IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    3 0
    جا داره این مطلب رو دوباره بنویسم: همینه دیگه معلومه اشتباه میگن همیشه. پیشبینی هوا باید به دست کارشناسان جغرافیای طبیعی گرایش اقلیم شناسی انجام بشه، تا ورود توده های هوا را بر اساس شرایط اقلیمی محل مورد نظر پیشبینی کنن. در حالی که کارشناسان سازمان هواشناسی تنها ورود توده هوای غربی به منطقه را پیشبینی میکنند، این توده هوا بر اساس توپوگرافی محلی و اقلیم محلی با نوسان افزایش یا کاهش رطوبت همراه میشه. که کارشناسان هواشناسی نیمتوانند این موارد را در نظر بگیرند.
  • هیچکس US ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    6 0
    کرج برف اومد؟ پس چرا ما ندیدم ؟ حتما کرج هم خیلی بزرگه جایی مه ما هستیم برف نیومده :))))
  • بدون نام CA ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    7 0
    اگه یه بار پیش بینی آب و هوای ما درست از آب در بیاد تعجب می کنیم
  • بدون نام IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    1 1
    بایدبیان وراستگویی ودرستکاری راازانلاین یادبگیرند،اگرانلاین گفته بودبرف می امد.
  • بدون نام IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    1 1
    تاانلاین بتون مانوربده.....
  • حسين IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    1 1
    يه دفعه بگو اشتباه کردم
  • بدون نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    1 1
    در خصوص عدم بارش برف دو مورد باید مورد بررسی قرار بگیره که یکی از آنها در صورت عدم استمرار بارش برف و باران می تواند بار الکتریکی منطقه مورد نظر با توجه به مسائل زمین شناسی باشد که اگر اینطور باشد خطر وقوع زلزله بالا می رود شرط عقل این است که روی این موضوع کار شود.
  • بدون نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    1 1
    خب ایران هم خیلی بزرگه، پس بگن هوای ایران آفتابی در برخی نقاط ابری در برخی نقاط هم بارانی یا برفی در برخی نقاط همراه با کاهش دما در برخی نقاط هم همراه با افزایش دما! اصلا پیش بینی وضع هوا برای چیه؟ مگه برای این نیست که من که یه جایی زندگی می‌کنم بدونم وضع هوا قراره چجوری باشه؟ آخه مگه کنکوره که نکته انحرافی میدن؟