پیش بینی قبلی برای برف و باران در روز آخر هفته گذشته و دو روز ابتدایی این هفته، چندان دقیق نبود. اما هواشناسی پیش بینی برف و باران برای آخر هفته داشته است.

به گزارش خبرآنلاین، پایگاه های اطلاع رسانی بین المللی هم خبر از بارش در روزهای آینده داده اند. حتی یکی از آنها نوشته سه شنبه 11 بهمن ماه، تهران برفی است. هرچند که سازمان هواشناسی ایران، چنین نظری ندارد.

با این حال، عبدالرضا امیدوارشهری، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفته یک سامانه بارشی از روز سه‌شنبه از نوار غربی وارد کشور می‌شود و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در کشور فعال است: ابتدا در روز سه‌شنبه در نوار غربی کشور افزایش دما و در جنوب غرب باد شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد و سپس در این روز بارش پراکنده باران و برف در نوار غربی آغاز می‌شود.

به گفته او روز چهارشنبه بارش متناوب برف و باران نیمه غربی کشور و استانهای تهران و البرز را در بر می‌گیرد: همچنین بیشترین بارش در این روز در استانهای کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، شمال فارس، شرق خوزستان، جنوب همدان و جنوب ایلام پیش بینی می‌شود از سوی دیگر در روز پنجشنبه در استانهای واقع در مرکز، شمال، شمال شرق، جنوب، شرق و در استانهای قزوین، البرز، تهران، قم و سمنان بارش متناوب باران و برف رخ خواهد داد.

او با اشاره به اخطاریه ویژه سازمان هواشناسی کشور برای روزهای آینده به ایسنا گفت: نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به سبب وزش باد شدید، خلیج‌فارس مواج و توفانی است و توصیه می‌شود که شناورها بویژه در مناطق شمالی خلیج‌فارس از تردد، بارگیری و تخلیه بار خودداری کنند. همچنین به سبب وزش باد شدید در استانهای خوزستان و بوشهر از اواخر سه‌شنبه و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه احتمال تخریب بناها و شبکه انتقال نیرو پیش‌بینی می‌شود. از سوی دیگر از عصر سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه بارش در استانهای کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان و نیمه شمالی فارس تشدید می‌شود؛ از این رو آبگرفتگی معابر عمومی و به سبب بارش برف اختلال در تردد جاده ای مناطق سردسیر انتظار می‌رود که این شرایط در روز پنجشنبه به استانهای فارس، کهگیلویه و بویراحمد محدود می‌شود.

به موازات بارندگی، باید در انتظار کاهش دما هم نشست. امیدوار شهری دراین باره هم گفت: پنجشنبه در استانهای غربی و جمعه در استانهای شرقی کشور دمای هوا بین 6 تا 12 درجه کاهش می یابد که پیش‌بینی می‌شود این هوای سرد تا اواسط هفته آینده در کشور ماندگار باشد. همچنین در روز چهارشنبه به خاطر وزش باد جنوبی، دمای هوا در سواحل دریای خزر افزایش می یابد. روز پنچشنبه به سبب بارش باران و برف در استانهای گیلان و مازندران آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در گذرگاه های کوهستانی این استانها پیش بینی می شود. روز جمعه این وضعیت به استانهای مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی محدود می‌شود. روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر به علت وزش باد شدید توفانی است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    93 23
    مطمئنم که این بار هم خبری نیست. هرچی پیش بینی کردن تا حالا که برعکس در اومده
  • بدون نام US ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    نکنه هواشناسی هم تحریمه! هرچی پیش بینی می کنند اشتباه است...!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    4 0
    حالا باور بکنیم یا که باور نکنیم !!!
  • امير IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    2 1
    در لينک زير موقعيت ابرهايي که دارن وارد ايران ميشوند رو ميتونيدمشاهده کنيد: http://weather.yahoo.com/iran/tehran/tehran-2251945/?unit=c
  • آیدین US ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    3 2
    نه اتفاقا تو تبریز هر چی گفتن راست بوده.وهر هفته تو تبریز 2 بار برف میباره
  • بدون نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    1 1
    این پیش بینی رو همه ی مراکز هواشناسی از 7 روز پیش کردن و اینبار حتما درسته
  • بدون نام IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    3 1
    آدم یاد کتاب‌های دبستان می‌افته. داستان‌های معروفش رو یادتونه؟
  • بدون نام IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    1 1
    دفعه قبل سايتهاي هواشناسي بين المللي چيزي درمورد بارش نگكفته بودند. اما ايندفعه پيش بيني بارش شده و به نظرم بايد منتظر بارش بود.
  • امین IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    1 1
    بار پیش هم همین اطلاعیه از طرف هواشناسی اعلام شد ولی هیچی نشد و نه برفی آمد نه بارانی .
  • بدون نام IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    4 1
    کارشناسان هواشناسی بهتره به جای پیش بینی یه سر به یاهو بزنن
  • امير IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    2 0
    نظر من را چرا حذف کرديد ؟ بنده لينک سايتي رو معرفي کردم که نقشه ابرها رو خيلي قشنگ نشون ميده که دارن وارد کشور ايران ميشوند مربوط به اين خبر هم هست لطفا دقت کنيد .
  • امير IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    4 0
    ابرهايي که تا فردا وارد ايران ميشوند اينم نقشه: http://weather.yahoo.com/iran/tehran/tehran-2251945/?unit=c
  • محمد IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    2 2
    دوستان انصافا تا حالا بد پیش بینی نکرده چرا اینطور موضوعات رو بد میبینید در ضمن میگن پیش بینی یا میگن قطعا اتفاق می افته؟ خدا کنه یه بارون و برف خوبی بیاد به کشاورزها هم خسارت وارد نشه .انشالله
  • بدون نام IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    2 0
    یک نگاه به گوگل بندازید درست تر پیش بینی می کنید !
  • بدون نام IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    3 0
    دفعه قبل چند روز پیش پیش بینی برف و باران شدید و حتی کولاک برف برای چند استان کردن از جمله تهران اما هیچ چی نبود امیدوارم این یکی اشتباه نباشه
  • بدون نام IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    3 0
    با توجه به اخبار قبلی هواشناسی و بر عکس بودن وضعیت هوا بنده پیش بینی می کنم دمای هوا 12 درجه بیشتر شه!
  • بدون نام IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    3 1
    ما تحریم رو تبدیل به فرصت میکنیم !!!!
  • مهران GB ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    6 1
    اقا من برنامه هواشناسی موبایلم از این سازمان هواشناسی ایران دقیق تره. چرا اینا هم از رو همین برنامه ها پیش بینین نمیکنن ؟