برف و بورانی که سه چهار روزی می شود ایران را فراگرفته، مسیرهای بسیاری را مسدود کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، هرچند در روز نخست برف و باران، اعلام شد تمام جاده های کشور باز است، اما اکنون خبرهایی مبنی بر مسدود شدن سه جاده مواصلاتی تهران و شمال کشور منتشر شده است؛ فیروزکوه، هزار و چالوس، به دلیل کولاک و یا سقوط بهمن مسدود شده اند.

به عنوان نمونه محمد جاپلقی، مدیر کل مدیریت بحران استان تهران به فارس گفت: جاده فیروزکوه به دلیل کولاک، طوفان و یخبندان و قیچی کردن جاده توسط دو تریلی مسدود شد. تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی از جمله هلال احمر، پلیس نیروی انتظامی، مخابرات، اداره کل راه و دیگر دستگاه‌ها در حال خدمات رسانی هستند.

به گفته او جاده آبعلی و دماوند از بعداز ظهر پنج شنبه مسدود شده و جاده فیروزکوه تنها جاده بازی بود که شهروندان برای رفتن به سمت شمال کشور می‌توانستند عبور کنند.

همچنین محمد مکوندی، معاون راهداری اداره کل راه و ترابری استان البرز از بسته شدن جاده کرج به چالوس و احتمال سقوط دوباره بهمن خبر داد. او به ایرنا گفت: جاده کرج به چالوس به دلیل کولاک شدید و بهمن از ساعت 12 ظهر پنجشنبه تا اطلاع ثانوی بسته شد.

گفتنی است عباسعلی نجفی، معاون راهداری اداره کل راه و ترابری مازندران از سقوط بهمن در جاده هراز حوالی ظهر روز پنجشنبه و ساعاتی پس از بازگشایی خبر داد.

این درحالی است که سقوط بهمن بامداد روز پنجشنبه سبب مسدود شدن جاده هراز شده بود که با تلاش راهداران این محور مواصلاتی حوالی ساعت 10 صبح بازگشایی شد.

معاون راهداری راه و ترابری مازندران همچنین از مسدود شدن جاده های کندوان و کیاسر به دامغان خبر داد و گفت: بارش برف شدید و کولاک موجب بسته شدن جاده کندوان در منطقه استحفاظی استان البرز و محور مواصلاتی کیاسر به دامغان در محدوده استان سمنان شده است.

غیر از این خبرهایی منشتر شده که حکایت از مسدود شدن مسیرهای اصلی و روستایی متعددی در استان های اردبیل، قزوین، کردستان، کرمانشاه، فارس، مرکزی، کهگیلویه، چهار محال و بختیاری و چند استان دیگر می کند.

رییس اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی اردبیل در باره کاهش محسوس دمای هوا تا منفی 27 درجه سانتی گراد در نقاط سردسیر این استان به ساکنان هشدار داده است. هشدارهایی برای دمایی مشابه در استان زنجان هم وجود داشته است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همشهري IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    29 1
    با سلام چرا نظر دهي در سايت شما اينقدر كمه؟؟؟؟ علت اصلي ميتونه انعكاس ندادن نظرات مردم باشه...حتي تحمل نكردن يه انتقاد ساده البته شايد واسه مسوولان سايت اصلا اين موضوع مهم نباشه كه مردم نظر بدن يا نه ؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    7 0
    به دلیل اینکه بیشتر نظرها تایید نمی شه.الان تقریبا همه نظراتی که من می گذارم تایید نمی شه.در صورتی که قبلا همه تایید می شد. فکر می کنم اوضاع خراب تر از اونیه که ما می دونیم.
    • ن ن IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      0 0
      حالا از شانس چه چیزی هم تایید شد !!! (شوخی)