۰ نفر
۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱

ایسنا نوشت:

عباس معمار‌نژاد در مورد دلايل كاهش واردات خودرو در 10 ماهه اخير گفت: طي 10 ماه گذشته در بخش واردات خودرو چه از نظر ارزشي و چه از نظر وزني 10 درصد كاهش داشتيم كه شايد يك دليل آن اين باشد كه در ابتداي سال ثبت سفارش مشكلاتي داشتيم و بعد اعلام كرديم كه فقط نمايندگي‌ها مي‌توانند خودرو وارد كنند.

وي افزود: در حال حاضر هيچ مشكلي براي واردات خودرو وجود ندارد و اعلام مي‌كنيم هر كسي كه قصد واردات خودرو به كشور را دارد به شرط اين‌كه محصولي كه وارد مي‌كند داراي خدمات پس از فروش باشد امكان واردات خودرو را دارد.

معمارنژاد در عين حال از واردات 30 هزار دستگاه خودرو سواري به كشور طي 10 ماهه خبر داد و گفت: اين رقم نسبت به توليد داخلي كه رقمي حدود يك ميليون و 200 هزار دستگاه خودرو است رقم بسيار زيادي نيست و كل واردات خودرو طي 10 ماهه‌ اخير براساس ارزش دلاري 670 ميليون دلار بوده است.

رييس كل گمرك ايران هم‌چنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا در بخش CKD و SKD و ساير قطعات منفصله خودرو با كاهش واردات مواجه بوده‌ايم يا خير؟ گفت: در مورد واردات قطعات براي توليد خودروي سواري در داخل كشور با هيچ‌گونه كاهشي روبه‌رو نبوده‌ايم به نحوي كه حجم واردات ما در اين بخش نزديك به 9 ميليارد دلار بوده است و اين رقم شامل تمام انواع و اقسام وسايل نقليه از كاميون تا خودروي سواري و موتورسيكلت است.

وي در پايان گفت: واردات قطعات براي توليد خودرو هيچ محدوديتي ندارد و نسبت به سال گذشته نيز از رشد قابل توجهي برخوردار بوده است.

/3131

کد خبر 197493

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    54 2
    اقاي غضنفري از زمان ورود شما فقط خودروها گران تر شدند بازار وارداتي ها به مانند خودروسازان داخل انحصاري تر شد و خودروهاي توليد داخل فقط گران شدند صد رحمت به محرابيان كه واردات رو بست لا اقل سر تسليم در برابر زياده خواهي هاي خودروسازان مبني بر گرانتر كردن محصولات بيكيفيتشان نياورد و شما امدين شعار دادين و گراني اورديد
  • بدون نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    30 0
    اقاي محترم لطفا بيايين به مردم توضيح بدين كه چرا تعرفه واردات 120% اسما ولي رسما بالا 200% هستش توي اين وضع و اوضا فقط بازار انحصاري براي خودروسازان داخلي درست شده و هر زباله اي رو بجاي خودرو به مردم تحويل ميدن سراتوي 16000 دلاري رسيده به 60 ميليون تومان و ايران خودرو ادعاي فروش206 تيپ 2 با قيمت16 ميليون تومني رو داره با اين وضع صنعت خودرو سازي هميشه مفلوك و عقب مانده خواهد ماند بريد وضع مونتاژ پرايد 141 رو ببينين اونموقع ميفهميد در قبال 9 ميلون تومان مردم بيدفاع چي سوارن كه خودروي صفر پر سروصدا هست وبا كم كيفيت ترين قطعات مونتاژ شده
  • حسن US ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    5 0
    واردات خودرو اروپایی کم شده ولی بجاش واردات خودروهای بنجل چینی کلی افزایش پیدا کرده
  • محمد IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    3 0
    یکی از راههای کاهش سوخت استفاده از ماشینهای کم مصرف در عین حال باکیفیت خارجی است مثل تویوتا یاریس .ولی عملا میبینیم مسولان تعرفه واردات بالای صد درصدی را ایجاد کرده اند تا مردم از خودروهای بیکیفیت و نا ایمن داخلی استفاده کنند

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین