۰ نفر
۲۲ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۸

ارتش اوگاندا گفته است که وزیر دفاع دولت سومالی توسط ماموران امنیتی اوگاندا در کامپالا، پایتخت آن کشور، بازداشت شده است.

 

 شیخ یوسف محمد سیاد، که سابقا از شورشیان اسلامگرا بوده است، برای دیدار با اعضای خانواده خود از سومالی به اوگاندا رفته بود. سخنگوی ارتش اوگاندا گفته است که دلایل سفر وزیر دفاع سومالی نامشخص بوده و وی به این دلیل بازداشت شده است.

 این در حالی است که سفیر سومالی در آن کشور گفته سفر وزیر دفاع غیر رسمی و برای دیدار با اعضای خانواده خود بوده است.جنگ داخلی در سومالی هنوز پایان نیافته و اوگاندا تعداد زیادی از نیروهای اعزامی اتحادیه آفریقا به آن کشور را تامین می کند. این نیروها در جریان جنگ داخلی سومالی تلفاتی هم داده اند.

  سیاد سابقا عضو حزب الاسلام، یک گروه شورشی در حال جنگ با دولت سومالی بوده است.وی بعدا به دولت پیوست و به عنوان وزیر دفاع انتخاب شد. نیروهای حافظ صلح اتحادیه آفریقا، از جمله نیروهای اوگاندا، برای حمایت از دولت مرکزی به سومالی فرستاده شده اند.

 شیخ یوسف محمد سیاد که حدود چهار ماه پیش به عنوان وزیر دفاع منصوب شد در گذشته نیز به عنوان رییس اداره امنیت دولت موقت پیشین سومالی به رهبری شریف شیخ احمد در سال 2006 بوده است.

شریف شیخ احمد از ماه ژانویه سال جاری عنوان رییس جمهور دولت مرکزی سومالی را داشته است ولی کنترل بخش زیادی از کشور او همچنان در دست شورشیان است. 

سومالی از سال 1991 فاقد یک دولت مرکزی مسلط بر کل کشور بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 20171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =