۰ نفر
۲۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۰

دنیای اینترنت شاید تنها جایی باشد که میان‌سالان در آن آسیب‌پذیرتر از کودکان و نوجوانان خود باشند؛ اما گسترش اینترنت در دنیای امروز همه را به آشنایی با اینترنت وادار کرده است.

فاطمه محمدی‌نژاد: بر اساس تحقیقی که بر روی جوانان 16 تا 24 سال انجام شده، مشخص شد 75% آنها احساس می‌کنند نمی‌توانند بدون اینترنت زندگی کنند. گزارش این نظرسنجی که توسط موسسه خیریه آنلاین یوت‌نت انجام شد و هفته گذشته در ساختمان مجلس انگلیس عرضه شد، نشان می‌دهد که از هر پنج جوان، چهار نفر آنها از اینترنت برای یافتن توصیه‌های مختلف استفاده می‌کنند.

به گزارش بی‌بی‌سی، حدود یک سوم آنها نیز اعلام کرده‌اند که برای حل مشکلاتشان نیازی به مواجهه رو در رو با کسی ندارند، زیرا منابع آنلاین زیادی در دسترس دارند.

با وجود تعداد زیاد تخلفات امنیتی اینترنتی، مانند فیشینگ اخیر در رابطه با ایمیل‌ها، 75% گروه هدف این تحقیق اظهار داشته‌اند، تا زمانی که می‌دانید چه کار می‌کنید، اینترنت محل امنی است!

گراهام جونز، روانشناس دانشگاه اوپن معتقد است: «شاید میان‌سالان در دنیای اینترنتی آسیب‌پذیرتر باشند. به نظر من کودکان، نوجوانان و افراد زیر 25 سال با فناوری بزرگ شده‌اند و عمیقا آن را درک می‌کنند.»

نوجوان اینترنتی
جونز، چارلی مک‌دونل 19 ساله را مثال می‌زند. او یکی از اعضای تیم ویدئویی یوتیوب است که با داشتن 200 هزار مشترک و بیش از 20 میلیون ارسال، جایگاه سوم را در این سایت داراست. وی در سال 2007 / 1386 کار خود را در حال "به تعویق انداختن امتحانات تجدیدی" آغاز کرد. او حدود 150 بیننده پیدا کرد، تا زمانی که نخستین فیلم جدی خود را با عنوان "چگونه در یوتیوب مطرح شویم" تولید کرد.

مادر گراهام تا زمانی که او کارش را شروع کرد، علاقه‌ای به اینترنت نداشت. حالا که گراهام همه چیز را به مادرش آموزش داده، او نیز به یکی از ارسال کنندگان ویدئو بر روی یوتیوب تبدیل شده است. استفاده او از اینترنت نشان می‌دهد جوانان چقدر پیچیده و ماهر هستند.

او می‌گوید: «من در واقع هیچ وقت به دنبال اخبار نمی‌گردم. من در مورد مسائلی که برایم جالب هستند در وبلاگ‌ها مطالبی پیدا می‌کنم؛ به عبارت دیگر، از آنها به عنوان فیلتری استفاده می‌کنم تا اخبار جالب توجه خودم را پیدا کنم. توییتر خیلی دقیق نیست، اما راه خوبی برای دریافت مستقیم اطلاعات است.»

آقای جونز معتقد است این والدین هستند که باید مهارت بیشتری کسب کنند. او می‌گوید: «بزرگ‌ترین مشکل کودکان این نیست که آنها آسیب‌پذیر هستند، بلکه این است که والدینشان نمی‌دانند آنها چه می‌کنند. خیلی مهم است که والدین فهم کاملی از اینترنت و خطرات آن داشته باشند. جوان‌ترها به نظارت والدین نیاز دارند.»

بومی‌های دیجیتال
تحقیقی دیگر که به وسیله یک ارگان خیریه برای استفاده امن از اینترنت سرمایه‌گذاری شده، تاثیرات اینترنت را بر سلامت افراد 16 تا 24 سال بررسی کرده است.

پروفسور مایکل هالم، محقق دانشگاه لنکستر، این گروه سنی را "بومی‌های دیجیتال" می‌نامد؛ چرا که آنها در محیطی پر از فناوری‌های رایانه‌ای و موبایل بزرگ شده‌اند. او می‌گوید:« برای افراد جوان، اینترنت بخشی از دنیای آنها است و جدا از دنیای واقعی نیست."

یوت‌نت که در سال 1995 / 1374 تسط مارتین لوویز تاسیس شد، از وب‌سایت‌هایی با موضوع نصایح، اطلاعات و فرصت‌های داوطلبانه برای جوانان، پشتیبانی می‌کند. فیونا داوز، مدیر اجرایی یوت نت می‌گوید:« اکنون نیاز به یک منبع آنلاین امن و قابل اعتماد از هر زمان دیگری بیشتر است. یوت‌نت، در حالی که خود را برای خدمات آینده خود برنامه ریزی می‌کند، به اثرات این گزارش نیز توجه می‌کند.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 20526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =