همزمان با نوزدهمین سالگرد شهادت سیدمرتضی آوینی، «زیباتر از زندگی» که به زندگی و آثار سید شهیدان اهل قلم می‌پردازد، ازسوی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «زیباتر از زندگی» به قلم محمود مزرعتی، اثری در باب شخصیت شهید آوینی، سبک زندگی و تغییر و تحولات روحی، آثار، افکار و نظریات اوست که سعی می‌کند تا با نگاهی دقیق و موشکافانه، ابعاد مختلفی از زندگی این شهید بزرگوار را آشکار ساخته و نقاط برجسته آثار وی را هویدا سازد. برای این منظور، نگارنده به جمع‌آوری عقاید مختلف افرادی می‌پردازد که این شهید را مورد ارزیابی خود قرار داده‌اند.

 

«کیومرث پوراحمد، نادر طالب‌زاده، مهدی کلهر، مسعود فراستی، مریم امینی، کوثر آوینی، حسین معززی‌نیا، حمیدرضا ابک، رضا برجی، عطاءالله امیدوار و ...» از جمله افرادی هستند که در فصل‌های مختلف کتاب «زیباتر از زندگی»، به ارزیابی این شخصیت پرداخته‌اند و در پایان کتاب نیز دست‌نوشته‌ منتشرنشده‌ای از سید شهیدان اهل قلم با عنوان «درباره خیانت در انحلال جهاد سازندگی»، نامه تاریخی شهید آوینی به وزیر ارشاد وقت و گفت‌وگو با همسر شهید به چشم می‌خورد.

 

شفیع آقامحمدیان، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در بخشی از مقدمه این کتاب می‌نویسد: «در چهارچوب زندگیِ تکلیفی در بستر فرهنگ و هنر می‌توان همه آثار هنری نفسانی را سوزاند. در پیدا کردن اسوه و نگاه به پیرمراد است که می‌توان درباره بسیجیان و رزمندگان روایت فتح ساخت و با تکیه بر فرهنگ عاشورا و حماسه جاودان تاریخ اسلام، عرفان و معرفت خداجویان دوران معاصر را به تصویر کشید... اگر نقدی به آثار و فیلم‌های شهید آوینی وارد باشد و این نقد بتواند راه او را در این مسیر کامل‌تر کند، این نقد توسط کسانی می‌تواند انجام شود که در این وادی قرار دارند؛ یعنی همچون او در قالب یک هنرمند مؤمنِ تکلیفی حرکت می‌کنند، نه آنان که خود را شبه روشنفکر می‌دانند یا واخورده و منفعل در برابر جریان فرهنگی هنر غرب هستند...»

 

کتاب «زیباتر از زندگی» توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و با همکاری انتشارات جامعه نو در شمارگان 2000 نسخه به بازار کتاب عرضه شده است.

 

ساکنان پایتخت، برای تهیه این کتاب (در صورت موجود بودن در بازار نشر) کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =