سایت روزنامه ایران نوشت:

نادر طالب زاده از دوستان شهید آوینی، نکاتی خواندنی درباره افکار مرتضی آوینی گفت که خواند آن خالی از لطف نیست.
 
وقتی صدای سیدمرتضی حذف شد
ما سال‌ها پیش از این مستندی با عنوان «خنجر و شقایق» را در بوسنی و هرزگوین ساختیم که صداوسیما صدای مرتضی آوینی را که روی این مستند آمده بود، حذف کرد. این مساله سبب ساز آن شد که روزنامه «کیهان» آن زمان سه مقاله مهم درباره این موضوع منتشر کند. یکی از این مقالات به قلم مهدی نصیری بود یکی به قلم حسین بهزاد و یکی هم به قلم سیدمرتضی آوینی که البته با نام «سازندگان خنجر و شقایق» چاپ شد.
 
مقاله‌ای که آوینی در کیهان نوشته بود، یک صفحه کامل بود و سوتیتری داشت با این مضمون که «آقای هاشمی تلویزیون شما بوق مفلوکی بیش نیست!» همین مقاله جرقه‌ای زد که عواقب آن عبارت بود از دستوری که رهبری برای تحقیق و تفحص از صداوسیما داد و به دنبال آن مجلس وقت به سراغ تفحص از صداوسیما رفت ولی محمد هاشمی زود‌تر از همه استعفا داد. با یک فیلم و یک آدم بزرگ مثل آوینی صداوسیما زیرورو شد. هاشمی رفت و لاریجانی آمد و البته در این میان باز هم تیر و ترکش و گزارش سارایوو برای ما بود و سودش را دیگران بردند.
 
 
آوینی از تلویزیون طرد شد
همین قدر بدانید که بسیاری از دست اندرکاران آن روزگار آوینی را نمی‌شناختند و همین حاج آقا زم که سال‌ها مدیر حوزه هنری بود تا مدت‌ها آوینی را نمی‌شناخت تا یکی از همکارانش به نام خانم ثقفی ایشان را به زم معرفی کرد. آوینی در دوران مدیریت محمد هاشمی از تلویزیون طرد شد و سال‌ها تلویزیون میانه خوبی با ایشان نداشت.
57246
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =