دو مجموعه داستان «احضار روح» بولگاکف و «آدم​ها» نوشته احمد غلامی با استقبال خوب مردم این روزها در صدر لیست کتاب​های پرفروش قرار دارد.

به گزارش خبرآنلاین، چاپ دوم «رنج های سیاسی دکتر مصدق» یادداشت های جلیل بزرگمهر به کوشش عبدالله برهان از سوی نشر ثالث روانه بازار نشر شده است.  ناشر درباره کتاب اینگونه توضیح داده است: «معدل کارنامه مصدق سه کلمه است: ایران ( و آداب و فرهنگ آن)، حاکمیت مردم و قانون. آنچه مصدق را از بسیار و بسیاری رجال دوران قجرها و پهلوی ها متمایز می سازد، همین اعتقادات و پیشبند عملی آن هاست.
چاپ اول این کتاب، به کوشش محقق سرشناس ایرج افشار، بر حسب توالی تاریخی وقایع تنظیم شد و به نام تقریرات مصدق در زندان، یادداشت شده توسط جلیل بزرگمهر، در سال 1359 منتشر گردید. اما در این چاپ جدید سلیقه نگارنده بر آن شد که گفتارهای دکتر مصدق را به ترتیب تاریخ هر جلسه ای که بیان داشته، طبع و نشر شود.  دکتر مصدق این خاطرات پراکنده را گاه دیکته می کرده، گاه تبیین می نمود که نوشته شود، و گاهی هم فقط بصورت درد دل حرف می زده تا بخشی از از خلوت کشنده خود را پر کرده باشد.
بزرگمهر در هر سه حالت، آنچه از زبان مصدق می شنیده، عینا ثبت می کرده و شب هنگام پاکنوشت، و روز یا روزهای بعد هم به تأیید دکتر مصدق می رسانده است.»

 

دکتر مصدق این مطالب را در فاصله بین دو دادگاه بدوی و تجدیدنظر نظامی، ظرف هشتاد روز درباره یادواره های تاریخی- سیاسی ایران، که خود یکی از اقطاب آن بود نقل کرده است. جمع گفتارهای این دفتر در 22 جلسه خلاصه می شود. این کتاب 6500 تومان قیمت دارد.
 

بنابراین گزارش مجموعه داستان «احضار روح» نوشته میخاییل بولگاکف با ترجمه مهناز صدری نیز از سوی نشر ثالث در نمایشگاه کتاب عرضه و در صدر لیست پرفروش های ناشر قرار گرفت. این کتاب مجموعه ای است از 10 داستان کوتاه و برجسته بولگاکف که از زبان روسی به فارسی برگردانده شده اند.

بولگاکف پایبند به اصول ادبیات کلاسیک، معتقد بود ادبیات شوروی بدون بهره گیری از ادبیات کلاسیک روسیه، رشد و شکوفایی شایسته ای نخواهد داشت. او در عین وابستگی به سنت ها، نقش بزرگی در ورود مدرنیته به ادبیات نوین روسیه ایفا کرد. بولگاکف رمز توسعه و پیشرفت کشور را حضور روشنفکران در تمام عرصه ها می دانست. او در آثارش از ژانرها و سبک ها روایی گوناگون بهره می گرفت و توانایی عجیبش در تبدیل حقایق تلخ به داستان های طنز و نیز طنز تلخ زبانزد بود. چندی پیش کتابی را با عنوان «احضار روح» ترجمه کردم که این اثر از سوی نشر «ثالث» منتشر و روانه بازار نشر شد. در این مجموعه به داستان‌های کوتاه این نویسنده همچون بخشی از «نامه او به استالین»، «چشم‌انداز آینده»، «جام حیات»، «مومیایی مصری»، «احضار روح»، «گزارش‌های طلایی خبرنگار»، «سرپناه روی چهار چرخ» و «زبور» پرداخته‌‌ام.

 

این کتاب با قیمت 2500 تومان منتشر شده است.

 

بر اساس این گزارش، «آدم ها» مجموعه داستان کوتاه احمد غلامی از  که در نمایشگاه کتاب نیز جزء پرفروش ترین های ناشر بود، در زمان کوتاهی به چاپ دوم رسید. خود غلامی در خصوص این کتاب می گوید:«فکر نوشتن آدم‌ها از سال‌ها پیش در ذهنم بود. من عاشق شخصیت‌پردازی به خصوص از طریق دیالوگ‌ هستم. آدم‌های دور و برم را دوست دارم. بعضی وقت‌ها این علاقه من به آدم‌های منفی حتی حرص دوستانم را درمی‌آورد و آنها فکر می‌کنند در رفتارم نوعی ریاکاری وجود دارد. ولی واقعاً این طور نیست من به همه آدم‌های دور و برم نگاه می‌کنم و گاه توی خیابان به کسانی زل می‌زنم که موجب سوءتفاهم می‌شود. عاشق شنیدن دیالوگ‌های پنهانی زن‌هایی هستم که با هم به رستوران آمده‌اند. به آدم‌ها خیلی نگاه می‌کنم. بعضی وقت‌ها این نگاه‌ها باز هم موجب سوءتفاهم می‌شود به خصوص اگر این آدم‌ها زن باشند. ولی من با دقت حرکات دست و خنده آنها یا با هیجان حرف‌زدن‌شان را دنبال می‌کنم. این بازی کودکی من است. برای همین واقعاً آنقدر آدم می‌شناسم که می‌توانم باز هم در حجم کتابی که منتشر شده کتابی دیگر بنویسم. فقط نگرانی‌ام از بین رفتن تنوع است. چون بالاخره همه آدم‌ها در یک چیزهایی با هم مشترک هستند.»

 

در بخشی از این کتاب ذیل داستان «جلال دلقک» می خوانیم: «جلال کارش نصب آنتن ماهواره بود. چند بار هم دستگیر شده بود و برده بودنش نیروی انتظامی. جریمه، بازداشت و زندانی شده بود. وقتی از زندان آزاد می شد تا مدتی سر به راه بود و...»
 

این مجموعه خواندنی نیز 5500 تومان قیمت دارد.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این دو کتاب(در صورت موجود بودن در بازار نشر) می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    18 2
    نام بزرگ مصدق همیشه در تاریخ سرزمینمان می درخشد او یک بزرگ مرد ایرانی بود