اسامی برندگان بخش‌های مختلف جایزه‌ معتبر ادبی «جورج اورول» اعلام شد تا رمان سردبیر روزنامه دیلی‌میل ‌به عنوان کتاب سیاسی سال انتخاب شود.

ایسنا گزارش داد: برندگان سه بخش بهترین کتاب‌، روزنامه‌نگاری و وبلاگ نویسی جایزه‌ «جورج اورول» در حالی معرفی شدند که سردبیر روزنامه‌ «دیلی میل» با رمانی درباره‌ جنگ افغانستان موفق به دریافت جایزه‌ بهترین کتاب سیاسی سال شد.

 

کتاب «توبی هاردن» که «قیام مردان مرده» نام دارد،‌ درباره مرگ یک افسر انگلیسی در افغانستان به نگارش درآمده است. هاردن که کتاب خود را براساس داستان مرگ سرهنگ «روپرت تورنلو» در سال 2009 نوشته‌ است، جایزه «جورج اورول» را طی مراسمی در وست مینستر دریافت کرد.

 

به گزارش بی.بی.سی،‌ طی این مراسم جایزه‌ای نیز برای احترام به «کریستوفر هیچنز»، نویسنده‌ فقید که با آخرین کتابش نامزد دریافت این جایزه شده بود،‌ در نظر گرفته شده بود. برندگان دو بخش این جایزه‌ معتبر سیاسی مبلغ 3000 پوند دریافت کردند.

 

جایزه‌ بخش روزنامه‌نگاری به «آملیا جنتلمن» که در گاردین فعالیت دارد،‌ تعلق گرفت.

 

«رنجرز تکسی کیس» نیز به عنوان برنده‌ جایزه وبلاگ‌نویسی جورج اورول معرفی شد. برندگان این جوایز از میان شش کتاب، شش روزنامه‌نگار و هفت وبلاگ‌نویس که به مرحله نهایی راه یافته بودند برگزیده شدند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =