با ورود زمین به جریان اصلی بقایای دنباله‌دار سویفت-تاتل، شهاب‌های برساووشی بیشتری در آسمان ظاهر می‌شوند، مانند این آذرگوی که دیشب برفراز نیومکزیکو درخشید. اوج این شهاب‌باران بامداد 22 مرداد رخ می‌دهد.

این عکس را توماس اشکرافت، منجم آماتور آمریکایی شب گذشته گرفته است. او با استفاده از تجهیزاتی که در اختیار داشت، توانست سرعت حرکت این شهاب درخشان را 213هزار کیلومتر بر ساعت معادل 59.2 کیلومتر بر ثانیه اندازه‌گیری کند. شهاب‌های درخشانی را که از سیاره ناهید روشن‌تر دیده شوند، آذرگوی (Fireball) می‌نامند.

شهاب‌های برساووشی معمولا سرعت زیادی دارند و سرعت زمین‌گرای آنها به 66 کیلومر بر ثانیه می‌رسد.در شامگاه 21 و بامداد 22 مرداد این شهاب‌باران به اوج فعالیت خود می‏‌رسد و شما می‌توانید در شرایط مناسب رصدی حدود 60 شهاب در هر ساعت مشاهده کنید.

لازم به ذکر است صدایی که روی این کلیپ می‌شنوید مربوط به آنتن رادیویی اشکرافت است که همانند رادار، عبور شهاب‌ها را نشان می‎دهد.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 232716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم فخیم DE ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    اینم انیمیشن فرود کنجکاوی...دیگه کم مونده،15 مرداد ساعت تقریبا 10 صبح به وقت ایران بایدباشه... آقای دانشی!چرا خبریامطلبی کارنمیشه دراین باره؟؟ http://www.youtube.com/watch?v=P4boyXQuUIw