۰ نفر
۱۸ آبان ۱۳۸۸ - ۰۳:۰۳

سازندگان بلندترین آسمانخراش تکمیل شده جهان که در تایوان است، تصمیم گرفته اند این ساختمان را با موازین زیست محیطی منطبق کنند.

بی‌بی‌سی در گزارشی نوشت:

سازندگان بلندترین آسمانخراش تکمیل شده جهان، که در تایوان است، تصمیم گرفته اند این ساختمان را با موازین زیست محیطی منطبق کنند و امیدوارند که برنامه آمریکایی"ال ایی ایی د"، (Learship in Energy and Environment Desighn)، طرح پرهزینه آنها را تائید و اعلام کند که "تایپی 101"، بلندترین ساختمان "سبز" جهان است.

"ال ایی ایی د"، پرشتاب ترین و بزرگترین برنامه بین المللی صدور مجوز برای ساختمان هایی است که با توجه به نیازهای محیط زیست ساخته شده است.

شرکت همکاری های مالی تایپی، مالک آسمانخراش تایپی 101، درصدد است نزدیک به دو میلیون دلار روی این ساختمان خرج کنند تا مصرف برق و آب این ساختمان و همچنین میزان گازهای گلخانه ای را که به خاطر این ساختمان وارد محیط زیست می شود، کاهش دهد.

در این ساختمان از لامپ هایی استفاده خواهد شد که کم مصرف است و 10 هزار نفری که در این ساختمان کار می کنند ترغیب خواهند شد آشغال های خود را در ظرف های بازیافت جمع کنند و دستگاه تهویه را طوری تنظیم کنند که دمای این ساختمان همواره 26 درجه سلیسیوس باشد.

مستاجران ساکن این آسمانخراش همچنین ترغیب می شوند از وسایط نقلیه عمومی استفاده کنند و خریدهای روزانه خود را از خیابان های اطراف انجام دهند تا میزان رفت و آمد خودرو به این محل کمتر شود .

کاتی یانگ، از مسئولان تایپی 101 می گوید که اجرای این تغییرات باعث خواهد شد تا هزینه های اداره این ساختمان سالانه 615 هزار دلار کاهش یابد.

سازندگان تایپی101، که در سال 2004 تکمیل شد، امیدوارند این ساختمان با تغییراتی که خواهد داشت، به نماد بین المللی نهضت سبز تبدیل شود.

ارتفاع این آسمانخراش 509 متر است و 101 طبقه دارد. سیندی سوئی، گزارشگر بی بی سی در تایوان می گوید که تایپی 101، که به ساقه یک گیاه بامبو شباهت دارد، یکی از دیدنی های جذاب جهان محسوب می شود.

به گفته او ساختمان های بلند در سراسر جهان، همچون شهرهای عمودی اند که برخی از آنها بزرگترین آلوده کنندگان محیط زیست در شهرها به حساب می آیند. تا کنون 3500 ساختمان در جهان به لحاظ محیط زیست ساختمان های برتر اعلام شده است.

تغییراتی که برای آسمانخراش تایپی 101 اعلام شده است در طی هجده ماه آینده اجرا و تکمیل می شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 23613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =