به گزارش خبرآنلاین، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «بغض» چهارشنبه شب با حضور غلامرضا موسوی تهیهکننده، رضا درمیشیان کارگردان، باران کوثری و بابک حمیدیان بازیگران، حبیب رضایی مسئول انتخاب بازیگران، هایده صفییاری تدوینگر، تورج اصلانی مدیر فیلمبرداری و امیر پوریا و خسرو نقیبی منتقدان فیلم در کافه خبر برگزار شد.
در این نشست حبیب رضایی مسئول انتخاب بازیگران «بغض» با اشاره به طراحی فلاش بکها گفت: «معمولا در روند فیلمنامهخوانی یک سری تغییرات اتفاق میافتد که خیلی طبیعی است.
وی ادامه داد: «در تدوین، این فلاش بکها خیلی خوب جا باز کرد به طوری که بدون آنها تمهید ستایش از عشق نمیتوانست وجود باشد. فلاش بکها در عین اینکه ضد ریتم است خیلی ریتم را رعایت میکند و زمان درستی برای قصه ما نشان میدهد. آنها رنگ درستی به فیلم دادند و این با اجرای تصویری و کار خانم صفییاری اتفاق افتاد.»
در بخشی از این نشست خسرو نقیبی منتقد فیلم با اشاره به انتخاب لوکیشن «بغض» و شهر استامبول گفت: «نکته مثبت فیلم این است که تماشاگر با خیال راحت آن را میبیند و با اینکه فیلم پایانی تلخ دارد، اما انگار همه خیالشان راحت است. به نظرم استانبول انتخاب خوبی بود. این شهر دوستداشتنی است. همیشه با آن به صورت یک شهر توریستی برخورد شده، اما در این فیلم نگاه توریستی به استانبول نداریم و این خوب است.»

در این نشست حبیب رضایی مسئول انتخاب بازیگران «بغض» با اشاره به طراحی فلاش بکها گفت: «معمولا در روند فیلمنامهخوانی یک سری تغییرات اتفاق میافتد که خیلی طبیعی است.
وی ادامه داد: «در تدوین، این فلاش بکها خیلی خوب جا باز کرد به طوری که بدون آنها تمهید ستایش از عشق نمیتوانست وجود باشد. فلاش بکها در عین اینکه ضد ریتم است خیلی ریتم را رعایت میکند و زمان درستی برای قصه ما نشان میدهد. آنها رنگ درستی به فیلم دادند و این با اجرای تصویری و کار خانم صفییاری اتفاق افتاد.»
در بخشی از این نشست خسرو نقیبی منتقد فیلم با اشاره به انتخاب لوکیشن «بغض» و شهر استامبول گفت: «نکته مثبت فیلم این است که تماشاگر با خیال راحت آن را میبیند و با اینکه فیلم پایانی تلخ دارد، اما انگار همه خیالشان راحت است. به نظرم استانبول انتخاب خوبی بود. این شهر دوستداشتنی است. همیشه با آن به صورت یک شهر توریستی برخورد شده، اما در این فیلم نگاه توریستی به استانبول نداریم و این خوب است.»

رضا درمیشیان که «بغض» اولین فیلم بلند داستانی او در مقام کارگردان است، در ادامه این بحث گفت: «یکی از دوستان سینمادار به من گفت اگر عقلت میرسید و دو صحنه توریستی در فیلمت نشان میدادی، به تو میگفتم زمان اکران چه اتفاقی میافتد. ما همیشه در سینما فیلمساز جدید، تدوینگر جدید، کارگردان جدید و ... داریم اما سینمادار و تهیهکننده با نگاه جدید نداریم.»
امیر پوریا منتقد فیلم درباره درک مخاطب از سوی فیلمسازان گفت: «چیزی به اسم سلیقه تماشاگر ایرانی به طور واحد وجود ندارد. سینماداران فکر می کنند تماشاگر فیلمهایی را دوست دارد که آنها فکر میکنند. برای فیلم باید تماشاچی هدف را انتخاب کنی. این اتفاق زمان میبرد، اما قابل تشخیص است. تماشاچی که هدف است باید فیلم «بغض» را ببیند. اگر یک مقدار سکانس دیسکو را بیشتر کنی تماشاگر هدف میگوید بس است.»
غلامرضا موسوی تهیهکننده «بغض» درخصوص روند تبلیغات در یک فیلم سینمایی توضیح داد: «تبلیغات یک فیلم گرانتر از خود فیلم است. نوع تبلیغی که برای «بغض» شده با نوع تبلیغات دیگر فیلمها متفاوت است. ما آدمهایی داریم که همیشه طبق سلیقههای قبلیشان در مورد فیلمها فکر میکنند. برای پخش آگهی باید اصولی را رعایت کنیم و اگر خیلی نوگرایی کنیم با مشکل مواجه میشویم. بازخوردی که از تبلیغات فیلم «بغض» داشتیم این بود که بهترین اتفاق برای فیلم افتاده است.»
باران کوثری بازیگر فیلم با اشاره به فیلمنامه و نقش ژاله در این فیلم عنوان کرد: «آقای درمیشیان درباره فیلمنامه با من سر یک کار صحبت کرد. او منتظر پروانه ساخت بود. داستان فیلم در ایران اتفاق میافتاد، اما ارشاد گفته بود فیلم تلخ است و سیاهنمایی دارد. گفته بودند عموی حامد را ساواکی کنید و زمان را به قبل از انقلاب ببرید. ما بخش اعتیاد را اضافه کردیم که جنون فیلمنامه را بیشتر کنیم. برای من خیلی سخت بود یک بار دیگر نقش یک معتاد را بازی کنم. اما سعی کردم متفاوت باشم.»
کارگردان فیلم «بغض» میگوید او و همکارانش چند ماه درباره فیلمنامه بحث کردند و اگر کسی از دور جلسات را تعقیب میکرد، اصلا فکر نمیکرد، این بحثها سرانجام داشته باشد و فیلم ساخته شود.
امیر پوریا منتقد فیلم درباره درک مخاطب از سوی فیلمسازان گفت: «چیزی به اسم سلیقه تماشاگر ایرانی به طور واحد وجود ندارد. سینماداران فکر می کنند تماشاگر فیلمهایی را دوست دارد که آنها فکر میکنند. برای فیلم باید تماشاچی هدف را انتخاب کنی. این اتفاق زمان میبرد، اما قابل تشخیص است. تماشاچی که هدف است باید فیلم «بغض» را ببیند. اگر یک مقدار سکانس دیسکو را بیشتر کنی تماشاگر هدف میگوید بس است.»
غلامرضا موسوی تهیهکننده «بغض» درخصوص روند تبلیغات در یک فیلم سینمایی توضیح داد: «تبلیغات یک فیلم گرانتر از خود فیلم است. نوع تبلیغی که برای «بغض» شده با نوع تبلیغات دیگر فیلمها متفاوت است. ما آدمهایی داریم که همیشه طبق سلیقههای قبلیشان در مورد فیلمها فکر میکنند. برای پخش آگهی باید اصولی را رعایت کنیم و اگر خیلی نوگرایی کنیم با مشکل مواجه میشویم. بازخوردی که از تبلیغات فیلم «بغض» داشتیم این بود که بهترین اتفاق برای فیلم افتاده است.»
باران کوثری بازیگر فیلم با اشاره به فیلمنامه و نقش ژاله در این فیلم عنوان کرد: «آقای درمیشیان درباره فیلمنامه با من سر یک کار صحبت کرد. او منتظر پروانه ساخت بود. داستان فیلم در ایران اتفاق میافتاد، اما ارشاد گفته بود فیلم تلخ است و سیاهنمایی دارد. گفته بودند عموی حامد را ساواکی کنید و زمان را به قبل از انقلاب ببرید. ما بخش اعتیاد را اضافه کردیم که جنون فیلمنامه را بیشتر کنیم. برای من خیلی سخت بود یک بار دیگر نقش یک معتاد را بازی کنم. اما سعی کردم متفاوت باشم.»
کارگردان فیلم «بغض» میگوید او و همکارانش چند ماه درباره فیلمنامه بحث کردند و اگر کسی از دور جلسات را تعقیب میکرد، اصلا فکر نمیکرد، این بحثها سرانجام داشته باشد و فیلم ساخته شود.
بابک حمیدیان بازیگر نقش حامد نیز درباره حضور در فیلم توضیح داد: «چیزی که به عنوان تماشاگر فیلم «بغض» با آن مواجه شدم و برایم خیلی جذاب بود، شناسنامه جدیدی است که از استانبول میبینیم. همه چیز برای شناساندن این شهر پیش میرود. بخشی از جذابیت فیلم «بغض» برای طی کردن مسیر بجز بازی من و باران لذتی است که از تلخی استانبول بردم.»
فیلم «بغض» داستانی درباره مهاجرت است و دو روایت از دو مقطع متفاوت از زندگی ژاله و حامد دو جوان مهاجر ایرانی را به تصویر میکشد. یک روایت روزهای آشنایی و خوشی این دو جوان است و روایت دیگر هشت ساعت سرنوشتساز زندگی آنان.
مشروح نشست عوامل فیلم «بغض» در کافه خبر به زودی منتشر میشود.
مشروح نشست عوامل فیلم «بغض» در کافه خبر به زودی منتشر میشود.
5858
نظر شما