این کتاب مرجع که از متون درسی دانشجویان MBA محسوب می​شود با زبانی ساده و عملیاتی برای کمک به شرکت های موفق در امر طراحی و توسعه محصولات نگاشته شده است.

به گزارش خبرآنلاین، نسخه جدید کتاب «طراحی و توسعه محصول» نوشته کارل اولریش و استیون اپینگر که هر دو از استادان موفق دانشگاه های امریکا هستند، با ترجمه علی اصغر توفیق از استادان دانشگاه صنعتی امیرکبیر منتشر و روانه بازار نشر شد. تداوم حیات سازمانی بسیاری از شرکت ها، مدیران را مجبور می کند تا جهت تداوم حضور در صحنه تولید بتوانند به سرعت به نیازهای مشتریان پاسخ دهند. این کتاب برای کمک به شرکت های موفق در امر طراحی و توسعه محصولات تالیف و برای استفاده در درس های بین رشته ای نوشته شده است.

نویسندگان در مقدمه کتاب نوشته اند: «ما روی فعالیت های توسعه محصولی تمرکز می کنیم که از شرکت همه بخش های اصلی سازمان استفاده می کند. برای اهداف ما بخش های اصلی را بازاریابی، طراحی و تولید تعریف می کنیم. هدف روش های یکپارچه ای که در این کتاب وجود دارند، تسهیل حل مسأله و تصمیم گیری بین افراد با دیدگاه های کاری مختلف است.»


در بخش هایی از این کتاب می خوانیم:
«از دیدگاه سرمایه گذاران، توسعه محصول موفق منجر به محصولاتی می شود که می توانند به گونه ای سودآور تولید و فروخته شوند؛ در حالی که ارزیابی آسان و سریع سودآوری، کار سختی است. به طور معمول در ارزیابی باید پنج وجه در نظر گرفته شوند:
کیفیت محصول: آیا نیازهای مشتری را پاسخ می دهد؟ آیا مقاوم و قابل اطمینان است؟
قیمت محصول: هزینه تولید یک محصول تعیین می کند برای یک حجم مشخص و قیمت مشخص فروش، چه سودی نصیب بنگاه خواهد شد.
مدت توسعه: زمان تکمیل فرایند توسعه توسط تیم توسعه محصول موفق
هزینه توسعه: معمولا کسر قابل توجهی از سرمایه گذاری لازم برای رسیدن به سودآوری است.
قابلیت توسعه: تجربه ناشی از پروژه توسعه محصول، منجر به افزایش توانایی تیم و بنگاه برای توسعه محصولات آتی می شود.»
*
توسعه محصولات عالی، کار سختی است. برخی از چالش های توسعه محصول عبارتند از:
توازن: هواپیما را می توان سبک تر ساخت اما این کار احتمالا هزینه تولید را بالا می برد.
پویایی ها: تکنولوژی ها پیشرفت می کنند، سلایق مشتریان تغییر می کند، رقبا محصولات جدیدی را ارائه می کنند...
جزئیات: انتخاب بین استفاده از پیچ ها یا رول پلاک ها در محفظه یک کامپیوتر می تواند تأثیرات اقتصادی در حد میلیون ها دلار داشته باشد...
فشار زمانی: تصمیمات توسعه محصول باید معمولا سریع و بدون اطلاعات کامل اتخاذ شود...
اقتصاد: برای به دست آوردن یک بازگشت سرمایه قابل قبول، محصول نهایی باید هم برای مشتریان جذاب باشد و هم نسبتا برای تولید ارزان باشد...
خلاقیت: وقتی که فرایند توسعه محصول هم به صورت کلی و هم در سطح فعالیت های تکی مورد توجه قرار می گیرد، بسیار خلاقانه به نظر می رسد...
تأمین نیازهای فردی و اجتماعی: افرادی که به توسعه محصول علاقمند هستند، همیشه محیط های سازمانی را می یابند که در آن می توانند محصولاتی را برای رفع نیازهایی که مهم تلقی می کنند، توسعه دهند...
تنوع تیم: توسعه موفق نیاز به بسیاری مهارت ها و استعدادهای مختلف دارد...
انگیزه تیمی: تیم های توسعه محصول معمولا گروه های بسیار پرانگیزه و مشارکتی هستند...
*
شش فاز فرایند توسعه عام به شرح زیر است:
فاز صفر-طرح ریزی: این فاز با استراتژی شرکت آغاز می شود و شامل ارزیابی توسعه های تکنولوژی و اهداف بازار است...
فاز یک-توسعه مفهوم: در فاز توسعه مفهوم، نیازهای بازار هدف شناسایی، مفاهیم جایگزین تولید و ارزیابی، و یک یا چند مفهوم برای توسعه و تست بیشتر انتخاب می گردد...
فاز دو-طراحی در سطح سیستم: فاز طراحی در سطح سیستم شامل تعریف معماری محصول و تجزیه محصول به زیرسیستم ها و اجزا است...
فاز سه-طراحی جزئیات: خروجی این فاز، مستند کنترل برای هر محصول است-نقشه ها یا فایل های کامپیوتری که هندسه هر قسمت و ابزارهای تولید آن مشخصات بخش های خریداری شده و ...
فاز چهار-تست و بهبود: فاز تست و بهبود شامل ساخت و ارزیابی نسخه های متعدد پیش تولید از محصول است...
فاز پنج-افزایش تولید: هدف افزایش تولید، آموزش نیروی کار و نیز حل کردن مشکلات باقی مانده در فرایندهای تولید است...
*
کتاب «طراحی و توسعه محصول» که کتابی عملیاتی و به زبان ساده در 526 صفحه و 16فصل تألیف شده، یکی از کتاب های مرجع در کلاس های درس MBA محسوب می شود و توسط انتشارات سازمان مدیریت صنعتی با قیمت 16هزار تومان منتشر شده است.

 

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 (شبانه روزی با پیغامگیر) سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» تماس بگیرند و (در صورت موجود بودن در بازار) آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

کد خبر 253950

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین