دو رمان «رُز مرا نگه دار» نوشته پری نرگسی و «دختر پنهان» نوشته شیلپی سمیه گوآدا با مضمون عشق و محوریت زنان، این روزها در بازار نشر و در میان اهل کتاب مخاطبان خاص خود را پیدا کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، رمان «رُز مرا نگه دار» نوشته پری نرگسی که از سوی انتشارات آموت منتشرشده بازهم مانند سایر آثار این نویسنده با استقبال مواجه شد. «رز مرا نگه دار» که داستان یک رُز است که قرار است به دست معشوق برسد اما ماجراهای عجیب و غریبی از سر می‌گذراند با نگاهی به دنیای جوانان، ‌دغدغه‌های امروز آنان در قالب رمان را مرور کرده است. نویسنده سعی داشته با تکیه بر مسایل عاطفی و نیز موضوعات اجتماعی روز دنیای جوانان را براساس دغدغه‌هایشان در قالب این رمان مرور کند. در این داستان راوی یک شاخه گل رز است که داستان را از زاویه نگاه سوم شخص برای مخاطبان بازگو می‌کند. از پری نرگسی تا به حال چند رمان به چاپ رسیده است. پری نرگسی نویسنده داستان‌های عاشقانه‌ است، نویسنده‌ای که پای دار قالی به نوشتن داستانی تازه فکر می‌کند و آن‌ را می‌پروراند. این نویسنده تاکنون چند رمان منتشر کرده و تازه‌ترین رمانی که از او منتشر شده «رز مرا نگه دار» است. او در این‌باره به خبرآنلاین می‌گوید: «از بچگی با بافتن قالی و کشیدن نقشه بزرگ شده‌ام. پدرم بافنده فرش بود و بافندگی در خانه‌‌مان مرسوم بود، رسمی که تمام این سال‌ها حفظ شده است. ما در عین حال خانواده‌ کتابخوانی بودیم. برای نوشتن داستان‌ها از زندگی‌ شخصی‌‌ام ایده می‌گیرم، داستان‌هایم متولد می‌شوند. در خلق هر اثر سعی می‌کنم شیوه داستان قبلی‌‌ام را تکرار نکنم.»


انتشارات آموت همچنین رمان «دختر پنهان» نوشته شیلپی سمیه گوآدا با ترجمه «علی قانع» در 378 صفحه را روانه بازار کرده است. رمانی اجتماعی و خواندنی از بازی روزگار. کاویتا، مادری است که به خاطر وحشت از زنده به گور کردن دخترش و نجات جانش، او را به یتیم‌خانه‌ای در بمبئی می‌سپارد. دست سرنوشت، دختر را رهسپار سانفرانسیسکو می‌کند و در خانواده‌ای با پدری هندی و مادری آمریکایی که هر دو پزشک هستند، بزرگ می‌شود. چند‌ سال بعد، یوشا به‌عنوان خبرنگاری جوان به هند بازمی‌گردد تا گذشته گمشده‌اش را پیدا کند و همچنین مادر گمشده‌اش، هندوستان را، که گاهی زشت و گاهی زیباست و شهر بمبئی که در دل خود زاغه‌نشینی به نام داهارابی را پرورانده است، اوج فقر در دل اوج ثروت و... داستان کتاب، حول محور دو زن از دو خانواده مجزا می‌گردد که به طور غیرمنتظره‌ای توسط یک دختر کوچک به نام یوشا به هم ارتباط پیدا می‌کنند. مادر بیولوژیکی یوشا، کاویتا، به دلیل ننگ دختر داشتن در هند، دخترش را از دست می‌دهد و چند سال بعد خانواده‌ای دورگه و آمریکایی، سرپرستی یوشا را قبول می‌کنند و سومر، مادر جدید او می‌شود. این رمان به بررسی موضوعات مادر بودن، سرپرستی و ننگ فرهنگی هند علیه دختران می‌پردازد.‌

از هر دو زن این داستان می‌توان درس‌های بزرگی آموخت؛ از این‌که چگونه آنها با مشکلات فرهنگی جامعه خویش برخورد می‌کنند و چه غم و اندوه ناگفته و ناشناخته‌ای را در زندگی‌شان تحمل می‌کنند. برای سومر هر رویدادی در اطرافش یادآور تلخی بی‌رحمانه‌ای است، این تلخی روزبه‌روز بیشتر روحش را می‌خورد و او را دربر می‌گیرد تا جایی که تبدیل به بخشی از او و خانواده‌اش می‌شود. در مورد کاویتا داستان به گونه‌ای دیگر است. تولد نوزاد پسرش که بسیار مورد حمایت خانواده قرار می‌گیرد، اندوهش را دوچندان می‌کند.

از یک طرف برای دخترش روزهای خوبی را آرزو می‌کند و از طرف دیگر با خشمی که در مقابل خانواده‌اش در دل‌ دارد، مقابله می‌کند؛ خانواده‌ای که عاشق پسرش شده‌اند. مشکلات سومر، درد ساکت، فروپاشی خانواده‌اش و ناتوانی‌اش در پیوند با یوشا، مشکلات بیشتر افرادی است که سقط جنین می‌کنند. علاوه بر اینها، این افراد خود را گناهکار می‌دانند و می‌پندارند که با دست خود کودک خود را کشته‌اند؛ در حالی که این تفکر درست نیست...این رمان، بی‌آن‌که به جایی مستقیم اشاره کند، به ما نشان می‌دهد‌ اندوه چگونه می‌تواند مانند غده‌ای نامرئی درونمان رشد کند و وجودمان را متلاشی سازد.
 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب ها و هر محصول فرهنگی دیگری کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =