کتاب​های خودآموز همواره طرفداران زیادی داشته خواه خودآموز زبان باشد و خواه در حوزه روانشناسی و موفقیت و سلامت؛ حالا هم کتاب​های آموزشی ماساژ درمانی میان مردم طرفدارانی پیدا کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «ماساژ پنج دقیقه در روز» نوشته رابرت ته مینسک که به تازگی از سوی انتشارات دانش و ورزش منتشر شده، یکی از این کتاب های آموزشی است. در شرح کتاب می خوانیم: یک فرد در تمام ادوار زندگی اعم از دوران طفولیت، رشد، بلوغ و کهنسالی قابلیت بهره مندی از فوائد ماساژ شامل، افزایش ضریب هوشیاری و تفکر، افزایش اعتماد به نفس و تمرکز، بهبود جریان خون و لنف، افزایش قابلیت ارتجاعی بافت های بدن، تقویت سیستم عصبی و ایمنی بدن، تسکین و بهبودی درد و گرفتگی های عضلانی ناشی از آسیب های ورزشی، جراحی و تصادفات، افزایش قابلیت جذب غذا و نهایتاً خواب آرام را دارد. استرس، کمر درد، اضطراب، سر درد، بی خوابی و بی اشتهایی، آرتروز و ... تنها نمونه های کوچکی از بیماری هایی هستند که از طریق ماساژ قابل بهبود و حتی درمان می باشند.

با راهنمایی ها و روشهایی که در این کتاب ارائه شده و نیز با انجام ماساژ بر روی عضلات صورت، سر، گردن و شانه ها، ستون فقرات، سینه ها، شکم و پاها شما می توانید: خستگی و تنش های عصبی را از خود دور کنید. انعطاف پذیری از دست رفته را دوباره بدست آورید. احساس زندگی بهتر را در خود تقویت کنید. سیستم گردش خون را فعال سازید. دستگاه ایمنی و دفاعی بدن را تحریک کنید. احساس نشاط و شادابی را در خود افزایش دهید.

 

همچنین کتاب «خودآموز ماساژ درمانی» نوشته دنیس ویچلو براون با ترجمه ندا عشایری و مهناز زرافشار از سوی انتشارات المعی و گسترش فرهنگ منتشر شده است. در توصیف این کتاب آمده است: «ماساژ بدن باعث تولید گلبول سفید، افزایش انرژی ذهنی و تقویت سیستم ایمنی می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ماساژ از راه‌های مختلفی چون افزایش جریان خون در مفاصل، درمان کشیدگی، خشکی و گرفتگی عضلات نقش بسزایی دارد. همچنین ماساژ بدن به صورت مداوم سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده، باعث تولید گلبول سفید می‌شود. ماساژ باعث آرامش فرد و افزایش انرژی ذهنی او می‌شود. هم‌چنین باعث می‌شود تا شما در کار خود فعال‌تر و موثرتر عمل کنید. طی تحقیق صورت گرفته در دانشگاه میامی مشخص شد: ماساژ کوتاه مدت بازده کاری را افزایش می‌دهد. بعد از 15 دقیقه ماساژ، کارکنان هوشیارتر بوده و می‌توانند مسائل ریاضی را سریع‌تر و با دقت بیشتری حل و فصل کنند.

خوشبختانه ماساژور ما همیشه همراهمان است! دستان ما بهترین ماساژورها هستند، اکثر ما ماساژدهی را انجام می‌دهیم، بدون این که آگاهانه از آن استفاده کنیم. گاهی پیشانی خود را به خاطر سردرد مالش می‌دهیم یا در حمام با لیف خود را ماساژ می‌دهیم و یا پاها را بعد از یک پیاده‌روی طولانی می‌مالیم. تمام این‌ها روش‌های ساده و طبیعی خود ماساژدهی هستند.

هر روز صبح و بعداز ظهر خود را ماساژ دهید؛ از مشت‌هایتان استفاده کنید و آنها را به آرامی به بدن خود بکوبید. از پاها و بازوها شروع کنید و از قسمت فوقانی دست و پا رو به پایین حرکت کنید، سپس از بالا رو به پایین با مشت‌های آرام ادامه دهید. مشت و مال بدن باعث قوی‌تر شدن بدن می‌شود و خون را به جریان انداخته، حس‌گرهای عصبی را آرام می‌کند.


بنابراین گزارش، کتاب «مبانی ماساژ تایلندی» نوشته پریدا تانگترونکچیتر با ترجمه احمد نظری از سوی انتشارات دانژه  روانه بازار نشر شده است. این کتاب حاوی دروس نظری و عملی دوره آموزشی مبانی ماساژ تایلندی دانشکده طب سنتی وات پوست و مشتمل بر تصاویر گویا و روشن برای انجام صحیح فنون ماساژ تایلندی می باشد. «خطوط ده گانه ماساژ تایلندی، تکنیک های اساسی ماساژ، شرایط ماساژ، ملزومات ماساژ، نحوه ماساژ  و...» از جمله فصل های این کتاب است.

 

ساکنان تهران برای تهیه هریک این از کتاب ها و سفارش هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و سفارش خود را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر علی IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    3 0
    متاسفانه در سفر قبلی تایلند به ماساج شاپ های بسیاری مراجعه کردم اما به صورت حرفه ای انجام نمی شد و بیشتر جنبه تفریحی و مشت و مال خودمان را داشت.