مهر نوشت:

صادق زیبا کلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در خصوص نقدهای تخریب کننده از سوی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی و کاندیداها در آستانه انتخابات گفت: دریک فضای باز سیاسی است که اخلاق سیاسی شکل می گیرد. اگر در جوامع توسعه یافته نامزدها همدیگر را تخریب نمی کنند به واسطه برخورداری از توسعه سیاسی است.
این استاد دانشگاه نبود گفتمان های سیاسی را سبب رفتارهای نه چندان اخلاقی در میان سیاسیون عنوان کرد و گفت: در این فضای سیاسی سال‌ها طول میکشد تا به سمت پالایش اخلاقی پیش رویم.
وی تخریب نامزدها از یکدیگر را تخریب انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر دانست و افزود: کاندیداهایی که به خود اجازه تخریب را می دهند قطعا بیشترین ضربه را به نظام در بلند مدت می زنند.
 استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد: نسل جوان بعد از مناظره‌هاي 88 از خود می‌پرسد پس ما به چه کسی می توانیم اعتماد کنیم؟ تمام روسای جمهور و مجلس پییشین زیر سوال رفتند پس این نظام را چه کسانی اداره می کنند؟ عده ای برای پیروزی های کوتاه مدت خود شخصیت های نظام و چهره های ملی و مذهبی را تخریب می کنند تا خود به پیروزی برسند که این پیروزی های کوتاه مدت به بهای آسیب و ضربه زدن به میراث ملی انقلاب است.
 وی با بیان اینکه تصور ما این است که شایستگی اخلاقی زیادی داریم و این غربی ها هستند که برای رسیدن به قدرت اخلاق را زیر پا می گذارند، گفت: غربی ها ادب و اخلاق را خیلی بیشتر از بعضی از مسلمان ها که ادعای اسلام دارند، رعایت می کنند.
زیبا کلام با اشاره به مناظه‌هاي آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این مناظره‌ها رامنی و اوباما فقط به سیاست های همدیگر انتقاد وارد کردند و هیچ کدام از این دو به تخریب شخصیت یکدیگر نپرداختند.
 استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه کاندیداها خیلی راحت همدیگر را در انتخابات ریاست جمهوری تخریب می کنند گفت: با داشتن داعیه مسلمانی به خاطر قدرت و شهرت، اخلاقیات را زیر پا می گذاریم.
وی با بیان اینکه زمانی اخلاق سیاسی در جامعه ما بروز پیدا می کند که فضای باز سیاسی وجود داشته باشد، ادامه داد: مداومت در دموکراسی و انتخابات که در آن نامزد ها بتوانند سیاست های یکدیگر را نقد کنند به وجود آورنده فضای سیاسی همراه با اخلاق است.
زیبا کلام گفت: اگر در کشورهای نظیر هند یا ژاپن نامزدها همدیگر را تخریب نمی کنند به واسطه وجود همین توسعه سیاسی است که در طی سال های طولانی به دست می آید.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    همان سال 88 اگر با کسانی که بخاطر بدست آوردن تعدادی رای اصل نظام و انقلاب و رهبری را زیر سوال بردند برخورد قانونی و قاطع می شد، بسیاری از مشکلات بعدی بوجود نمی آمد.
  • بدون نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    به قول جلال ال احمد در غرب مسلماني نديدم ولي آثار مسلماني بود
    • بردیا US ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
      24 1
      این حرف از سید جمال الدین اسدآبادی گفته شده دوست عزیز نه جلال آل احمد
  • بدون نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    131 7
    حرفهای دکتر زیباکلام حقیقتی غیر قابل انکار است .
    • بدون نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
      12 84
      بله نه اینکه در چهار سال 84 تا 88 هیچ کس به رئیس جمهوری توهین نکرد؟؟ نه اینکه در سال 76 تا 84 هیچ کس به هاشمی و دولت انقلاب اسلامی توهین و اهانت نمی کرد؟/ توهین ها از سال 88 شروع شد و قبل از آن کسی نه در اینترنت و نه در رسانه ها به هیچ کس توهین نمی کرد
  • بدون نام US ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    37 2
    درود براقای زیباکلام توهین در اتخابات ریاست جمهوری اخیر باب شد وهمچنان ادامه دارد اقایان اصول گرا هیچ اعتراضی هم در این مورد نمی کنندرسیدن به قدر ت بهروشی باب شده است.
  • بدون نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    2 34
    جناب زیبا کلام الان چطور ؟ ایا رفتار و اعمال امثال شما و دوستان شما خدمات دولت احمدی نژاد را در این 8 سال زیر سوال نبرده ؟ راستی جناب دکتر در این 8 سال مملکت را چه کسی اداره کرده ؟ زیبا جون اینقدر جلز و ولز نزن
  • بدون نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    28 0
    وقتی در تریبون رسمی این تهمت ها مطرح شد واجازه پاسخگویی داده نشد باید فاتحه اخلاقیات خوانده می شد