ایسنا نوشت:

 دبیرکل سازمان پیمان آتلانیتک شمالی با اشاره به واکنش سریع نیروهای فرانسوی در کشور مالی از حضور این نیروها در مالی تقدیر کرد و گفت که با این حال دلیلی برای ماموریت ناتو علیه مالی نمی‌بیند.

 "آندرس فوگ راسموسن"، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه" گفت: از واکنش سریع نیروهای فرانسوی و دیگر کشورهای عضو ناتو در مالی حمایت می‌کنم، نباید اجازه دهیم که مالی به مکانی برای "تروریسم بین المللی" تبدیل شود اما نقشی برای ناتو در این کشور نمی‌بینم.

راسموسن در این ارتباط گفت: شورای امینت سازمان ملل تصمیم گرفته است که یک گروه ثبات را به رهبری آفریقایی‌ها در مالی مستقر کند و طبیعی است که برخی از کشورهای عضو ناتو راه برای این هدف هموار کنند.

راسموسن با اشاره به گروگانگیری الجزایر و ناآرامی‌های این کشور نیز گفت: ما با دقت وقایع این کشور را زیر نظر داریم. رویدادهای الجزایر بسیار نگران کننده است اما ناتو نمی‌تواند به مانند یک پلیس جهانی از کشوری به کشور دیگر سفر و مشکلات را حل کند.

راسموسن در بخش دیگری از این گفت‌وگو به مسئله سوریه پرداخت و اظهار داشت: ناتو همواره آمادگی دارد به وقایع غیرمنتظره واکنش نشان دهد، اما تاکید می‌کنم که ما به هیچ عنوان تصمیمی برای مداخله نظامی در سوریه نداریم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو هدف از استقرار موشک‌های پاتریوت در خاک ترکیه را حمایت از این کشور عضو ناتو در برابر تهدیداتی که از خاک سوریه متوجه آن می‌شود بیان کرده و تاکید کرد: تنها این مسئله مطرح است که دفاع هوایی ترکیه را تقویت کنیم.

این مقام ناتو افزود: ما به هیچ عنوان تصمیمی برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه نداریم، چرا که ما اعتقاد نداریم که یک راه حل نظامی برای این مسئله می‌تواند وجود داشته باشد.

راسموسن در ادامه با اشاره به افغانستان و شرایط امنیتی این کشور گفت: در حال حاضر افغان‌ها در بیش از 80 درصد همه عملیات‌ها، خودشان نقش‌های کلیدی را برعهده دارند و علاوه بر این در بخش آموزش نیز، 90 درصد کارها به عهده خودشان است.

راسموسن در ادامه افزود: کاهش چشمگیری در میزان تهاجمات در استان‌هایی که نیروهای امنیتی افغان مسئولیت کارها رابه دست دارند، مشاهده شده است و این نشان می‌دهد که خود افغان‌ها توانایی تامین امنیت‌شان را دارند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =