۰ نفر
۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۰

ایسنا نوشت:

رئیس شورای امنیت سازمان ملل امروز (سه شنبه) اعلام کرد، این شورا علیه هرگونه آزمایش اتمی توسط کره شمالی به اقدامی محکم و قاطع دست می‌زند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کیم سوک، سفیر کره جنوبی در سازمان ملل که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد، اعلام کرد، انجام یک آزمایش اتمی قریب‌الوقوع است و هرگونه انفجار اتمی یک تلاش خطرناک برای تضعیف نفوذ و اعتبار شورای امنیت خواهد بود.

سفیر کره جنوبی در سازمان ملل اعلام کرد: 15 عضو شورای امنیت درباره انجام اقدام محکم و قاطع علیه کره شمالی متحد هستند، انتظار دارم که اقدامات بسیار شدید و قاطع صورت گیرد. ما نمی‌توانیم بدون هیچ اقدامی دست روی دست بگذاریم و در رابطه با اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ هیچ کاری انجام ندهیم.

کره شمالی اعلام کرده که قصد دارد یک آزمایش اتمی انجام دهد و کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که این آزمایش اتمی پیش از سال جدید در این کشور که از دهم فوریه سال جاری میلادی آغاز می‌شود، یا همزمان با سالروز تولد کیم جونگ ایل، رهبر سابق و درگذشته این کشور انجام شود.

شورای امنیت سازمان ملل در ماه ژانویه سال جاری میلادی پس از پرتاب راکت توسط کره شمالی تحریم‌ها علیه این کشور را تشدید کرد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275233

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =