۰ نفر
۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳

باشگاه خبرنگاران نوشت:

ارتش مصر در واکنش به اتهامات اخیر اعضای ارشد گروه اخوان المسلمین علیه این نهاد برجسته نظامی هشدار داد که صبر و تحمل ارتش مصر ادامه نخواهد یافت.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، ارتش مصر هشدار بی‌سابقه خود به گروه اخوان المسلمین را در واکنش به اتهامات اعضای ارشد این گروه به ارتش بیان داشت.
اعضای ارشد گروه اخوان المسلمین ارتش را به دست داشتن در کشتار رفح در ماه اوت گذشته متهم کرد که در جریان آن 16 نظامی مصری کشته شدند.
سرهنگ ستاد جنگ احمد محمد علی در صحفه خود در یکی از شبکه های اجتماعی در اینترنت گفت: ادعای علی عبدالفتاح از اعضای ارشد گروه اخوان المسلمین علیه شورای نظامی - مبنی بر اجرای عملیات رفح که در آن 16 افسر و سرباز مصری در ماه رمضان گذشته کشته شدند – حرفی بیهوده است.
وی این ادعا را "تلاش برخی از جریان‌ها سیاسی و دینی برای درگیر کردن ارتش مصر با مردم و کسب دستاوردهای سیاسی دانست بویژه که ارتش از احترام و تقدیر همه ملت مصر برخوردار است و همزمان از مقبولیت مردمی گروه اخوان المسلمین کاسته می‌شود".
این سرهنگ ستاد ارتش مصر تاکید کرد: ارتش مصر حامی سربازانش است و حتی راضی نمی‌شود که یکی از آنها زخمی شود و این‌گونه اظهارات غیرمسئولانه را که باعث خشم و نارضایتی دستگاه نظامی شده است، محکوم می‌کند.
وی هشدار داد که صبر دستگاه نظامی مدت زیادی ادامه نخواهد یافت.
حرب احمد محمد علی همچنین خواهان توضیح و عذرخواهی رسمی رهبران گروه اخوان المسلمین شد و عدم صدور بیانیه رسمی گروه اخوان المسلمین علیه این اظهارات را محکوم کرد.
علی عبدالله الفتاح از اعضای ارشد گروه اخوان المسلمین بنا به گزارش روز گذشته رسانه‌های خبری، به تازگی در جریان نشستی در مسجد الهدی والنور در شهر کفر الدوار در استان البحیره گفته بود: اعضای شورای نظامی حادثه حمله به 16 افسر و سرباز مصری در شهر رفح را به عنوان دامی علیه محمد مرسی رئیس جمهور تدارک دیدند اما او از این (دام) استفاده کرد و ارتش را مبرا دانست.
این درحالی است که علی عبدالفتاح سپس وارد کردن اتهام به نیروهای مسلح مصر مبنی بر طراحی حادثه رفح را تکذیب کرد و گفت: من به ارتش مصر که از خاک این کشور دفاع کرده و می‌کند کاملاً افتخار می‌کنم.
وی در بیانیه روز دوشنبه خود گفت: آنچه منتشر شده است؛ دور از حقیقت و واقعیت است زیرا و هیچ انسان عاقلی نیست که ارتش مصر را به طراحی حادثه‌ای علیه اعضای خودش متهم کند.
علی عبدالفتاح افزود: چه بسا براساس برخی تحلیل‌ها، بعضی از دشمنان کشور از خارج این حادثه را در مرزهای شرقی و در نزدیکی مرز با فلسطین اشغالی بعد از گذشت چند روز از انتخاب محمد مرسی به ریاست جمهوری طراحی کردند
ناظران معتقدند صرف نظر از اینکه دستگاه نظامی مصر این توضیح را بپذیرد، این تحول بر افزایش تنش ارتش با گروه اخوان المسلمین و نهاد ریاست جمهوری تاکید می‌کند.
گفتنی است که اخوان مصر به شدت در تلاش است تا کنترل ارتش این کشور را به دست گرفته و آن را در خدمت اهداف کوتاه و بلندمدت خود درآورد، مساله‌ای که تاکنون با مقاومت و هشدارهای ژنرال‌های مصری مواجه شده و راه به جایی نبرده است.
پیش از این وزیر دادگستری مصر – که از اعضای اخوان است – تاکید کرده بود که علاوه بر اخوان المسلمین، تنها ارتش می‌تواند کشور را اداره کند و این خود نشان دهنده حساسیت رهبران اخوان به ارتش و نقش آفرینی آن در آینده مصر دارد که وحشت رهبران این جماعت را در پی داشته است.

52261

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =