- دبیر کل سابق سازمان نظام صنفی رایانهیی کشور نقش کم رنگ شرکتهای ارائه دهنده سرویس اینترنتی را از عوامل ناتوانی در مقابله با پدیده کم فروشی اینترنتی دانست. حمیدرضا قمی در گفتوگو با (ایسنا) اظهار کرد: نکته مهم در کم فروشی اینترنتی این است که مرجع تحویل دهنده پهنای باند خود دولت است و هنوز کثرت در ارائه پهنای باند وجود ندارد، شرکتهای ارائه دهنده سرویس اینترنتی بخش دوم پروسه خدمترسانی اینترنتی محسوب میشود، بنابراین ارائه دهندگان پهنای باند از نظر قیمتگذاری و همچنین تخصیص پهنای باند برای ispها نقش بیشتری ایفا میکنند. وی در رابطه با کمفروشی اینترنتی در سطح کشور تصریح کرد: در موضوع کم فروشی نظر کمیته تخصصی پایش و کنترل سرویسهای ارتباطی و فنآوری اطلاعات ملاک عمل و رسیدگی به شکایات است. قمی ادامه داد: یکی از وظایف کمیته پایش و کنترل سرویسهای ارتباطی و فنآوری اطلاات، رسیدگی به نحوه ارائه خدمات در شرکتهای اینترنتی به خصوص مخابرات که در حال حاضر در رابطه با کم فروشی اینترنتی بررسی و تحقیق میکند.
- به دلیل عدم نظارت کافی از سوی اتحادیه دستگاههای مخابراتی، زمینه برای سواستفاده برخی از فروشندگان فرصت طلب موبایل در نصب نرمافزار ایجاد شده است. مدتی است که برخی از فروشندگان به دریافت هزینههای مختلف و هنگفتی از مشتریان گوشیهای موبایل میپردازند به طوری که این امر موجب نارضایتی بیشتر کاربران موبایلی شده است. در حال حاضر به دلیل عدم نظارت کافی از سوی اتحادیه دستگاههای مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران باعث شده تا بیشتر فروشندگان در بازار موبایل تهران برای نصب نرم افزارهای گوشی موبایل به دریافت هزینه از 20 تا 200 هزار تومانی به صورت دلخواهی اقدام میکنند. یکی از کارشناسان حوزه آی تی در این باره گفت: متاسفانه نبود نظارتهای مستمر و اعلام تعرفه ثابت برای نصب نرم افزار از سوی اتحادیه و نهادهای مربوطه باعث گله مندی بیشتر مشتریان این کالای ارتباطی و دیجیتالی شده است. این اظهارات در حالی بیان میشود که سخنگوی اتحادیه دستگاههای مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران گفته بود که با توجه به گستردگی مراکز تعمیر تلفن همراه در سطح تهران این اتحادیه امکان نظارت و کنترل کافی در این مراکز را ندارد.
- آشنای اول به عنوان برند شرکت ارتباطات ثابت ایران انتخاب و لوگوی آن رونمایی شد. به گزارش شرکت ارتباطات ثابت ایران در این برند از دو رنگ سرمه ای و زرشکی استفاده شده است و آشنایی بیش از چند دهه را تداعی خواهد کرد. آغاز شروع کمپین تبلیغاتی آشنای اول از انتهای هفته جاری خواهد بود و همه شرکت های مخابرات استانها می توانند به معرفی برند آشنای اول بپردازند. شرکت ارتباطات ثابت ایران با برند آشنای اول هدف ارائه خدمات مخابرات در بستر شبکه تلفن ثابت را دنبال می کند.
- مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از تجهیز تمام مناطق 22 گانه شهر تهران به سامانه اطلاع رسانی زمان انتظار برای رسیدن اتوبوس برای نخستین بار در کشور خبر داد. پیمان سنندجی با بیان اینکه با اجرای این سامانه ، مسافران به طور دقیق از زمان رسیدن اتوبوس بعدی مطلع می شوند گفت: در راستای ارتقای خدمات رسانی به شهروندان این سامانه در مجموعه ایستگاه های اتوبوس شهر تهران اجرا شده است تا به طور دقیق شهروندان بدانند چه مدت زمانی باید برای رسیدن اتوبوس بعدی منتظر بمانند. وی ادامه داد: شهروندانی که در انتظار اتوبوس هستند به وسیله پیامک باید کد ایستگاهی که در آن هستند را به شماره 2000111 ارسال کنند تا پس از لحظاتی زمان دقیق رسیدن اتوبوس به ایستگاه به آنها اعلام شود.سنندجی اظهار کرد: کل ایستگاه های اتوبوس شهر تهران یعنی حدود 3500 ایستگاه به این سیستم تجهیز شده اند تا گامی دیگر به سوی هوشمند سازی مدیریت ترافیک و ارتقای سطح خدمات رسانی شهروندان برداشته شود.
- مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با اعلام این که به زودی تکلیف تعرفه جدید تلفن ثابت مشخص خواهد شد گفت: قطعا در اعلام این تعرفهها طبق نظر و موافقت مراجعی که قانون مشخص کرده عمل خواهیم کرد. داوود زارعیان در گفتوگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه افزایش تعرفههای مخابراتی قطعا مانند افزایش تعرفه و قیمت سایر کالاهای خدماتی نخواهد بود، گفت: هیچگاه به دنبال تغییر تعرفه مثل سایر کالاهای خدماتی نبودهایم و معتقدیم که لازم است خدمات مناسب را با تعرفهی عادلانه به مردم ارائه کنیم. اکنون هم براین باوریم که بحث تغییر تعرفه همواره به معنای افزایش قابل توجه نخواهد بود بلکه تغییر قیمتها براساس منطق علمی و منطق تعرفهگذاری صورت خواهد گرفت. وی ادامه داد: براساس قانون مسوول تعرفهگذاری در زمینهی خدمات انحصاری مشخص شده و این موضوع بر عهده شورای رقابت قرار گرفته است.
5656
نظر شما