۰ نفر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸

ایسنا نوشت:

 نخست وزیر ترکیه در ادامه تلاش‌هایش برای متهم کردن دولت سوریه در خصوص انفجارهای اخیر در جنوب کشورش مدعی شد، سوریه در تلاش است ترکیه را به سناریوی فاجعه‌ بار بکشاند.

به گزارش خبرگزاری سوریه نیوز، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه روز یکشنبه در نشستی با جمعی از مردم این کشور در شهر استانبول مدعی شد: سوریه در تلاش است تا ترکیه را به سناریویی فاجعه بار بکشاند و ما از مردم می‌خواهیم خویشتندار باشند. احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز پیشتر اعلام کرده بود: زمان آن فرا رسیده که اقداماتی از سوی جامعه جهانی علیه نظام سوریه اتخاذ شود.

اردوغان در ادامه از شهروندان ترکیه‌ای خواست تا ضمن خویشتنداری "نسبت به هر گونه توطئه و اقدام تحریک آمیزی که هدف از آن کشاندن ترکیه به باتلاق سوریه است" هوشیار باشند.

این اظهارات مقامات ترکیه در پی دو انفجار تروریستی در شهرک ریحانلی در مرزهای جنوبی ترکیه با سوریه بود که دست کم 46 تن در آن کشته شدند.

همچنین مقامات ترکیه‌ای مدعی شدند عاملان این انفجارها که همگی شهروند ترکیه هستند با مقامات سازمان اطلاعات سوریه در ارتباط‌ند.

مقامات آنکارا اعلام کرده‌اند نظام سوریه مشکوک به دست داشتن در این انفجارهاست.

اردوغان اخیرا نیز در سخنانی با انتقاد از نظام سوریه، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را قصاب خوانده بود.

روابط ترکیه و سوریه در پی اقدامات دولت ترکیه در حمایت از گروه‌های تروریستی و اظهارات تند مقامات آنکارا علیه نظام سوریه رو به تیرگی رفت.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292628

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی احمدی IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    4 2
    بسمه تعالی اردوغان بیخودکردخودش دوساله ازتروریست حمایت میکنه نوکراسراییل و آمریکاست
  • بدون نام IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    3 1
    اردوغان جان تا حالا فيل خورده شدن جگر رو ديدي ؟ جگر گوسفند نه جگر انسان ! فكر كنم همونايي باشن كه داري بهشون سلاح ميدي و حمايت ميكني اگه اينا به قدرت برسن يك روز همين كار رو با خودت ميكنن