۰ نفر
۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۷
روزهای روشن برای اقتصاد آمریکا

موسسۀ اعتبارسنجی استاندارد اندپورز مقاومت اقتصاد آمریکا را ستود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی مجلۀ اکسپرس، موسسۀ اعتبارسنجی استانداراندپورز که در تابستان سال 2011 جایگاه اقتصادی آمریکا را یک رتبه تقلیل داده بود در گزارش اخیر خود دو "آ" مثبت(AA+) این کشور را تأئید و چشم انداز اقتصادی آن را به دلیل کاهش ریسک بودجه ای از "منفی" به "باثبات" تغییر داد. استانداراندپورز در گزارش خود آورده است: ایالات متحده آمریکا می تواند بر روی اقتصاد مقاوم، اعتبار پولی و همچنین وضعیت دلار به عنوان پول بین المللی حساب کند. این موسسۀ اعتباری همچنین احتمال کاهش مجدد رتبۀ مجدد آمریکا در میان مدت را ضعیف دانست.
لازم به یادآوری است که آژانس اعتبارسنجی استانداراندپورز در سال 2011 رتبۀ آمریکا را کاهش داد و متعاقب آن دولت پس از ماهها چانه زنی بر سر افزایش سقف بدهی‌ها که توان بازپرداخت بدهی‌های کشور را تهدید می‌کرد، سیاست خرید اوراق خرید قرضه را در پیش گرفت.
گفتنی است با گذشت 2 سال، نرخ وام در ایالات متحده آمریکا در پائین ترین میزان خود قرار دارد، اما وضعیت اقتصادی کشور همچنان پیچیده است. به دلیل نبود توافق سیاسی، سیاست کاهش بودجه به شکل گسترده ای در پیش گرفته شده است. اما برای مقابله با تهدید عدم پرداخت بدهی، دولت باید باز هم سقف بدهی‌های خود را افزایش دهد.
استاندارد اندپورز در گزارش خود از بهبود نسبی وضعیت اقتصادی آمریکا که سبب کاهش ریسک رتبۀ این کشور شده است، سخن به میان آورده است. گفتنی است جمهوریخواهان و دمکراتها موفق شده اند به توافقی شکننده و موقتی دست یابند که به دولت اجازه داده تا به تعهداتش تا ماه سپتامبر عمل کند.
موسسۀ اعتبارسنجی استاندارداندپورز ابراز امیدواری کرده است که نسبت بدهی‌های آمریکا به تولید ناخالص داخلی در سالهای آینده ثابت باقی بماند.(با 84%) تا به جمهوریخواهان و دمکراتها فرصت اتخاذ تدابیری برای مقابله با چالش‌های همچون پیری جمعیت را نیز بدهد.
گفتنی است رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهۀ اول سال جاری و در ریتم سالیانه به 2.4% رسید که در مقایسه با سه ماهۀ آخر سال 2012 از رشد برخوردار بوده است.
3952

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    18 4
    اقتصاد دنیا داره احیا میشه. میاد اون روزی که ما هم بتونیم روزهای روشن اقتصادی رو ببینیم؟