واحد مرکزی خبر نوشت:

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه که در قطر به سر می برد، گفت ما برای مسلح کردن شورشیان سوری شروطی را تعیین کرده ایم.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس24، اولاند افزود: ما برای مخالفان سوری شروطی تعیین کرده ایم شرط ما این است که مخالفان از لحاظ سیاسی و نظامی سازماندهی شوند. شرط دیگر این است که نباید گروههای مسلح در آینده از این سلاحها علیه منافع سوریه دموکراتیک و احیانا نیروهای ما استفاده کنند.
اولاند ادامه داد :نیت اصلی ، اعمال فشار نظامی است زیرا اگر فشار نظامی نباشد، متاسفانه اوضاع در صحنه وخیمتر می شود و این مسئله به نفع بشار اسد و از سوی دیگر عناصر افراطی است، ما با چنین امری مخالف هستیم.
اولاند گفت : درباره لبنان باید گفت که تا زمانی که حزب الله در سوریه مداخله کند ،این مسئله پیامدهای احتمالی برای لبنان خواهد داشت و ممکن است تعادل متزلزل لبنان بر هم خورد. من از جانب فرانسه از تلاشهای رئیس جمهور لبنان برای حفظ تعادل و اصل عدم دخالت در سوریه حمایت می کنم.
اولاند درباره کنترل برخی مناطق سوریه در دست نیروهای افراطی گفت : مخالفان باید مواضع خود را باز پس گیرند. مواضع در کنترل عناصر افراطی در آمده است. مخالفان باید کنترل این نواحی را در دست گیرند و این گروهها را بیرون رانند این به نفع مخالفان و سوریه است. اگر مشخص شود که گروههای افراطی در منطقه حضور دارند و فردا از وضع هرج و مرج بهره ببرند، بشار اسد از این بهانه استفاده خواهد کرد و به کشتارهایش ادامه خواهد داد.
وی ادامه داد : من در مذاکراتم با امیر قطر بر شفافیت تاکید کردم تا همه سوء تفاهم ها رفع شود. وجود شایعات در مطبوعات در فرانسه درباره نیات احتمالی قطر قابل تحمل نیست. اگر شفافیت و اعتماد باشد، مشخص می شود که سرمایه گذاریهای قطر در فرانسه مثبت است و باید تشویق شود. دو کشور باید منافع مشترکی داشته باشند و شرکتهای فرانسوی نیز بتوانند در قطر سرمایه گذاری کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    4 8
    برو بابا
  • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    3 0
    خوبه خودشان هم اعتراف می کنن نیروهای افراطی اومدن. خب من نظر میدم اول جبهه آزاد و ارتش سوریه باهم متحد شوند افراطی ها بیرون بندازن. بعد هم انتخابات برگزار شه . بابا این وسط مردم دارن کشته می شن.