۰ نفر
۶ تیر ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۴

واحد مرکزی خبر نوشت:

رئیس جمهور مصر چهارشنبه تشکیل یک کمیسیون مستقل را با مشارکت همه نیروها و احزاب سیاسی برای اصلاح قانون اساسی خواستار شد. 
مصر طی ماههای طولانی پس از افزایش اختیارات رییس‌جمهور در چهارچوب قانون اساسی صحنۀ درگیری و خشونت میان نیروهای دولتی و معترضین بود.
«محمد مرسی» این درخواست را در یک سخنرانی تلویزیونی و درست چند روز باقی مانده به اعتراضات گسترده ای که قرار است 30 ژوئن، به مناسبت نخستین سالروز به قدرت رسیدن وی، برضد او برگزار شود عنوان کرد.
رئیس جمهور مصر همچنین از وزیر کشور خواست یگان ویژه ای را برای مقابله با اقدامات افراد خشونت طلب و جنایتکارانی که باعث رعب و وحشت شهروندان مصری می شوند ، تشکیل دهد.
محمد مرسی پیش از برگزاری اعتراضات 30 ژوئن که قرار است با هدف برکناری وی و فشار برای برگزاری انتخابات زودهنگام صورت گیرد گفت جوانان کشور به حاشیه رانده شده اند و باید تلاش های آنها در عرصه سیاسی در قالب تشکیل احزاب مورد استفاده قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از قاهره ، رئیس جمهور مصر به منظور آرام کردن معترضان که عمدتا جوانان این کشور هستند ، همه وزیران و استانداران را موظف کرد معاونین جوان و کمتر از 40 ساله را برای خود انتخاب کنند.
وی در سخنرانی چهارشنبه خود علاوه بر این تشکیل یک کمیسیون عالی را با مسئولیت پیگیری آشتی ملی خواستار شد.
محمد مرسی همچنین گفت وی از زمان به قدرت رسیدن در ژوئن 2012 مرتکب اشتباهاتی شده است.
وی در بخشی از اظهارات خود که آن را «سخنان بی پرده و صریح» با مردم عنوان می کرد افزود:« من با کمک افراد صدیق تلاش هایی را انجام داده ام که برخی از مواقع این تلاش ها به درستی و گاهی به اشتباه صورت گرفته است.»
مرسی گفت: « من به سهم خود مسئولیت شرایط کنونی را می پذیرم و برای اصلاح آنها تلاش می کنم.»
وی درعین حال خاطرنشان کرد از زمانی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده است ، همواره با «جنگی» مواجه بوده است که هدف از آن به شکست کشاندن او بوده است.
ساعاتی پیش از سخنرانی مرسی ، در درگیری های خشونت آمیز میان طرفداران و مخالفان وی ، پنج نفر کشته و بیش از 230 نفر زخمی شدند.
5252 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    5 1
    میخوام صد سال دیگه تسلیم نشه. یکسال مصر رو به آشوب کشیده و حالا در آستانۀ تظاهرات بزرگ داره نرمش نشون میده؟ جایگاه مرسی به شدت کاهش یافته است.
  • داریوش A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    7 12
    دموکراسی در خاورمیانه جواب نمی دهد. ایران یک استثناست.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    15 6
    همه بايد بپذيرند كه دين از سياست جداست و قانون اساسي عقلاني و با خرد جمعي بنويسند تا به مشكل برنخورند. در غير اين صورت اول دين ضربه مي خورد و بعدش مردم
    • مهدی IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      2 8
      عزیز دل ، دین هیچگاه از سیاست جدا نیست. بلکه دین جامع و کامل است و تمامی امور بشر رو در بر می گیرد و اصلا مفهمومی مثل سیاست یک مفهوم اعتباری است که اصل آن و بر مبنای راستی و صداقت به دین بر می گردد. قرآن گویای همه چیز هست. قرآن رو بخونید (البته با تامل) همه چی دستتون میاد. با احترام