۰ نفر
۲۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۸

نینتندو Wii پیشتاز بازار بازی‌های ویدئویی است، اما برخی تهیه‌کنندگان بازی‌های ویدیویی معتقدند نرم‌افزار این کنسول چنگی به دل نمی‌زند. آیا پرفروش‌ترین کنسول بازی الزاما باید بهترین آنها نیز باشد؟

محبوبه عمیدی: نینتندو وی شاید حضور موفقی در بازار بازی‌های ویدئویی داشته باشد، با این حال حداقل یک کارشناس بازی‌های ویدیویی وجود دارد که از نرم‌افزار این کنسول چندان راضی نیست.

سیمون پریترچ، مدیر اجرایی Lightning Fish Games که به تهیه بازی‌های خانوادگی برای شناخته‌شده‌ترین کنسول‌ها اشتغال دارد، در نشست تازه‌ای که با گردانندگان وب‌سایت GamesIndustry.biz داشت، در مورد شرکت خود و شرایط فعلی صنعت بازی‌ها از دیدگاه یک توسعه‌دهنده پرداخته است.

او پس از صحبت در مورد آن‌چه این سال‌ها درباره صنعت بازی آموخته، نظراتش را در مودر شرایط فعلی نینتندو وی و بازار آن مطرح کرد و گفت: «بازار نینتندو وی بسیار‌گسترده و غیرقابل پیش‌بینی است. این بازار چندان اهمیتی برای گرافیک بالا قائل نیست. اینجا حرف اول را طراحی شخصیت‌های تازه می‌زند و آن‌چه در درجه دوم اهمیت قرار دارد، تعریف مراحل بازی و تجربه در آن است».

البته این تمام چیزی نیست که پریترچ در مورد نینتندو وی می‌گوید. او به عنوان یک توسعه‌دهنده حرف‌های بیشتری در مورد این کنسول داشت: «فکرش را هم نمی‌کنید، که بازار روزی نینتندو را کنار بگذارد، اما این بازار از دیدگاه توسعه‌دهندگان نرم‌افزار یا ناشرانی که به عنوان سوم‌شخص نظاره‌گر آن هستند، از این محصول بیش از حد اشباع شده است».

او با ادعای این‌که خریداران و بازیکنان این کنسول، بیشترین آسیب را از این شرایط متحمل خواهند شد، افزود: «استفاده از تعداد زیادی نرم‌افزار با کیفیت نازل به این افراد تحمیل‌شده و همه این آسیب‌ها تنها معلول اعتماد آنها به نینتندوی بزرگ است».

این سخنان هولناک را بازی‌نویسی به زبان می‌آورد که هنوز نتوانسته توجه شرکت‌های معتبری مانند یوبی‌سافت یا الکترونیک‌آرتز را به نوع کارش جلب کند، اما واقعیت این است که او تنها کسی نیست که نینتندو را در به دست گرفتن بازار بازی‌های سوم‌شخص ناموفق می‌داند و معتقد است که بازیکنان نینتندو علاقه‌ای به این نوع از بازی‌ها ندارند.

جان ریچیتیلو، مدیر عامل الکترونیک‌آرتز هم در مکالمه تلفنی چندنفره که ماه گذشته انجام شد، نینتندو وی را ضعیف‌تر از حد انتظار معرفی کرد و گفت : «پلت‌فرم وی ضعیف‌تر از آن چیزی است که ما پیش‌بینی کرده بودیم و بدون شک این ما هستیم که در آینده نزدیک، بزرگ‌ترین سهم از بازار بازی‌های سوم‌شخص در اختیار خواهیم داشت».

او ادامه می‌دهد: «ما تلاش کردیم تا برای بهبود این نرم‌افزار با نینتندو همکاری کنیم؛ اما پس از آن شاهد عرضه تعداد انگشت‌شماری بازی چند‌پلت‌فرمی در وی بودیم و در نهایت، این رقابتی است که باید یکی از این دو شرکت برنده آن باشد».

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 30324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =