پسر ماهاتیر محمد: مذهب شیعه انحرافی است

ایسنا نوشت:

پسر ماهاتیر محمد که به تازگی به عنوان سر وزیر یکی ازایالت‌های مالزی انتخاب شده است، عنوان کرد که دولتش شیعه را یک مذهب انحرافی می‌داند.

داتوک مخریز ماهاتیر، پسر سوم و پنجمین فرزند ماهاتیر محمد، نخست وزیر پیشین مالزی که با تلاش‌های پدرش در انتخابات سراسری ماه می به عنوان سر وزیر ایالت کداه (زادگاه ماهاتیر محمد) انتخاب شد در اظهار نظری جنجال برانگیز گفته است که دولت محلی، شیعه را به عنوان یک مذهب انحرافی اعلام کرده است.

وی گفته است: این اقدام دولت محلی ایالت کداه در راستای فرمان شورای فتوای ملی مالزی در سال 1996 بوده است که شیعه را مذهبی انحرافی معرفی کرده بود. این اقدام با هدف جلوگیری از گسترش آموزه‌های شیعی در مالزی و حمایت از ثبات مسلمانان به ویژه در میان خانواده‌های ساکن ایالت کداه صورت گرفته است.

روزنامه نیو استریتس تایمز چاپ مالزی در این خصوص نوشته است که این تصمیم در واکنش به نگرانی‌های فزاینده علما و شخصیت‌های مسلمان ایالت کداه صورت گرفته است که نسبت به افزایش آموزه‌های شیعی در این ایالت ابراز نگرانی کرده بودند. با این تصمیم نهادهای اجرایی ایالت کداه مالزی با قدرت بیشتری با هرگونه سازمان یا فردی که آموزه‌های شیعی را ترویج می‌دهد برخورد خواهند کرد.

در همین حال خبرگزاری برنامه به عنوان خبرگزاری رسمی مالزی در خبری به نقل از پسر ماهاتیر گفته است: من مایل هستم تا روشن کنم که ما قصد نداریم تا پیروان مذهب شیعه همچون ایرانیان را مورد بازخواست قرار دهیم و البته هیچ کاری نیز برای تغییر دین آنها انجام نخواهیم داد.

وی تاکید کرد: تنها نگرانی ما افرادی هستند که تلاش می‌کنند تا مذهب شیعه را گسترش داده و مسلمانان در مالزی که اهل سنت هستند، را تحت تاثیر خود قرار دهند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    20 3
    شما راست میگی!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    2 7
    کعبه و بت خانه بهانه است، مقصود .... دین اسلام بسیار بزرگ است
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    6 13
    اگه پیشم بود یه مشت می زدم به دهن این سر وزیر