سرانجام صبح چهارشنبه مجمع انتخابات فدراسیون کشتی برگزار می شود. انتخاباتی که یکی از پر ابهام ترین مجامع انتخاباتی تاریخ مجامع ورزشی ایران می شود.

 

فرهاد عشوندی:  وزارت ورزش سرانجام توانست به دوره سرپرستی حجت الله خطیب که 23 ماه درازا داشت پایان دهد اما در فاصله 72 ساعت تا روز مجمع مشخص نیست کدامیک از 13 نامزد ثبت نام کرده در آخرین مرحله از انتخاب های دوره ای فدراسیون کشتی می توانند به عنوان نامزد تائید صلاحیت شده در این رقابت شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ شاید تنها عضو تعیین تکلیف شده شخص حجت الله خطیب است که کنار کشیده و فقط در روز مجمع کنار نصرالله سجادی می نشیند تا در انتخابات حاضر باشد و بعد به خانه برود . غیر از اخباری غیر رسمی درباره احتمال تایید صلاحیت عباس جدیدی ، امیر خادم و یزدانی خرم برای روز مجمع شده است و هیچ مشخص نیست که چرا نام های سرشناسی چون عسگری محمدیان و حسن رنگرز شانسی برای حضور در انختابات را پیدا نمی کنند.

وزارت ورزش که برگزاری مجامعش در دور جدید را افراد با تجربه ای چون کیومرث هاشمی و نصرالله سجادی با سابقه برگزاری صدها مجمع انتخاباتی بر عهده دارند در دور جدید وزارت ورزش و همزمان با معرفی رسمی صالحی امیری به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش به مجلس مجمعی را برگزار می کنند که در عین تلاش برای نمایش دموکراتیک ، ابهام های فراوانی دارد. اینکه 8 رئیس هیات مختلف از 31 رئیس استانی به دلیل حکم سرپرستی اجازه رای دادن ندارند و اینکه معرفی نامزدهای تایید صلاحیت شده این قدر دیر معرفی می شوند. درحالی که حتی گفته می شود در نهایت یزدانی خرم هم اجازه حضور در انتخابات را پیدا نمی کند ، پیچیده کرده است.

انتخابات مجامع در سال های گذشته همیشه ابهام های بسیاری داشته و این امید به دموکراتیک شدن انتخابات با حرف های صالحی امیری در سخنانش با خبرنگاران قوت گرفته بود اما باز هم به نظر می رسد نگاهی امنیتی و بسته بر مجامع حاکم است و اگرچه گمانه زنی ها از تلاش ویژه افراد نزدیک وزارت و رسول خادم برای رای آوردن چهره ای تحصیلکرده از دل خانواده کشتی مثل امیر خادم برای در دست گرفتن فدراسیون دارد اما همچنان این شیوه برگزاری مجامع بی شباهت به روزی نیست که امیر خادم به جای سیروس پور نشست. یا روزی که او جایش را به طالقانی داد و یا روزی که طالقانی رفت تا یزدانی خرم به جایش بنشیند و بعد از او هم خطیب به جای همه این ها نشست. همچنان آنچه بیش از هر چیز دیگر در رفتارهای اداره کنندگان ورزش به چشم می آید ، این تلاش سرسام آور برای تصدی گری به جای تدوین قوانین و نظارت است. آنچه در شعار گفته می شود و در عمل نمودش عینی نیست.

اگرچه صالحی امیری شناختی از حوزه ورزش ندارد و گفته های مدیریت فرهنگی او در کلام ، حکایت از اصرار او بر استقلال فدراسیون ها و انتخابات دموکراتیک داشت اما ، اولین و بزرگترین مجمع پیش روی وزارت ورزش ترس برای دو انتخاب بزرگ پیش روی دیگر یعنی انتخابات کمیته ملی المپیک و در آینده ای نه چندان دور ، فدراسیون فوتبال را با تردید روبرو می کند. 

هاشمی و سجادی دو چهره با سابقه ورزشی هم در فاصله 72 ساعت تا این انتخابات مهم کاش مسیری در راه روشنگری فضای انتخابات داشته باشند تا دوباره خاطره مجامع تک کاندیدایی و آرای صد در صدی بر ذهن ها نقش نبندد.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    6 0
    فرهاد جون این چیزی که نوشتی رو یه بار بخون جملاتت سر و ته نداشت اصلا بخدا از تو بعیده داداش به گمونم داشتی کهنه می‌شستی‌ها!