حمایت جمعی از فرهنگیان از علی اصغر فانی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

جمعی از فرهنگیان و معلمان در بیانیه ای حمایت خود از علی اصغر فانی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ متن این بیانیه به شرح زیر است؛

فرزندان عزیز ملت! علم بهتر است یا ثروت؟

«مجلس عصاره فضایل ملت است» و نمایندگان آن با دقت و حساسیت تمام توسط مردم از بین اندیشمندترین‌ها انتخاب می‌شوند. کسانی که در طول سال‌های تحصیل خود بارها و بارها و با برهان و استدلال در پاسخ به این سؤال به عنوان موضوع انشا از برتری و رجحان علم بر ثروت گفته‌اند و نوشته‌اند، از جمله به این کلام گهربار مولای مؤمنان استناد جسته‌اند که فرمود:

«العلم خیر من‌المال یحرسک و انت تحرس المال... و العلم حاکم و المال محکوم علیه»

اتفاقاً از افتخارات مجلس شورای اسلامی این است که اعضای آن را علما و اندیشمندان، استادان و معلمان تشکیل داده‌اند و عملاً ثروتمندان از حضور در آن بازمانده‌اند؛ به نحوی که 80 نفر از نمایندگان فعلی مجلس از کلاس‌های درس معلمی و از سنگر تعلیم و تربیت راهی خانه ملت شده‌اند و فراکسیون فرهنگیان یکی از قویترین و تأثیرگذارترین فراکسیون‌هاست.

با این مقدمه توجه سروران عزیز را به نکاتی چند جلب می‌نماید:

1- مقام معظم رهبری حکیم فرزانه انقلاب‌اسلامی و مربی اول نظام جمهوری اسلامی، آموزش و پرورش را زیرساز آینده و مهمترین کار کشور برشمرده و به عنوان بزرگداشت مقام معلم فرموده‌اند:
«مسئولان آموزش و پرورش از وزیر تا سطح معلم و مدیر مدرسه به معنای واقعی کلمه برای بنده عزیزند!»

2- از جهت دیگر معظم‌له، سنگینی رسالت معلمان و نقش برجسه آنان را در انقلاب با همه وجود حس نموده و فرموده‌اند:
«شما برادران مسئول در آموزش و پرورش الان سنگین ترین بار انقلاب را بر دوش دارید، من امیدواریم این سنگینی را شما حس کنید!»

3- مجلس شورای اسلامی روز یک‌شنبه چهارم آبان‌ماه در موقعیت بسیار مهمی قرار خواهد گرفت و جامعه یک میلیونی فرهنگیان و 12 و نیم میلیون نفری دانش‌آموزان و به تبع آنان خانواده‌های شریف‌شان منتظرند تا ببینند؛ نمایندگان شریف ملت چقدر «سنگینی بار دستگاه تعلیم و تربیت» را حس می‌کنند و وزیر آموزش و پرورش چقدر «به معنای حقیقی کلمه برای آنان عزیز است.»

4- بدون تردید سنگین‌ترین بار مسئولیت در بین وزرای دولت برعهده وزیر آموزش و پرورش است چرا که وزارتخانه او به تعبیر معلم شهیر، شهید رجایی، «قلب هیأت دولت» است.

5- سکان‌دار این دستگاه عظیم و پرمسئولیت برای موفقیت و تأمین عافیت و سعادت آینده‌سازان ایران اسلامی باید از اقتدار، حمایت و پشتیبانی حداکثری برخورددار باشد و بر صندلی خود در دولت عزیز و قوی تکیه بزند و در ارائه برنامه‌ها و اقدامات و اخذ مصوبه و تأمین اعتبارات سرافراز و پیشتاز ظاهر شود.

6- رأی بالای نمایندگان به یک وزیر او را در چنین جایگاه رفیعی می‌نشاند و در واقع هر رأی به مثابه پله‌ای برای نربان افتخار و اقتدار او و در نهایت انجام وظیفه‌اش در حد عالی خواهد بود. همانگونه که رأی چنین انرژی و نیروی بخشید و هم همگان این همت بلند را ستودند و به آفرینندگان آن آفرین گفتند.

7- حالا نوبت وزیر آموزش و پرورش، مدیر و متولی علم و ادب و ایمان نوباوگان ایران اسلامی است. اقای رئیس‌جمهور برای این مسئولیت بزرگ، معلم بزرگ و نام آشنایی را معرفی کرده‌اند. دکتر علی‌اصغر فانی چهره‌ی دلسوخته‌ای که مربی مشهور «درس‌هایی از قرآن» می‌گوید: «امید من به آقای فانی است» و «من مرید او هستم!» کسی که از معلمی به معلمی رسیده است! زیرا هیچ تعریف کاملی برای او نمی‌توان گفت جز اینکه بگوییم آقای فانی معلم و مربی اول آموزش و پرورش است.
دانش، بینش و منش اداره این نهاد سرنوشت‌ساز را داراست. به اندازه کافی تجربه دارد. از تدریس تا مدیریت، از مدرسه تا منطقه، از استان تا کشور، اعتدال را خوب می‌شناسد و هرگز دچار افراط و تفریط نشده است، تیمی و جمعی می‌اندیشد، پخته و کارشناسی تصمیم می‌گیرد. دلیل این مدعا مشاوران آگاه و متعهدی است که در دوره سرپرستی خود منصوب کرده است.

8- کلام آخر آنکه دیده ها و شنیده‌ها، نقل قول و اظهارات گسترده نمایندگان حاکی از ان است که منتصب رئیس‌جمهور برای وزارت آموزش و پرش منتخب نمایندگان ملت نیز خواهد بود. اما انتظار بزرگی که جامعه فرهنگیان دارند و در پایان روز یکشنبه به قضاوت درباره آن خواهند نشست این است که وزیر آموزش و پرورش بالاترین ردی اعتماد را در بین وزرای دولت یازدهم کسب کند. این نشانه و پیامی رسا به فرهنگیان و فرهنگ‌پروران جامعه خواهد بود که مجلس بیشترین مظاهرت و پشتیبانی را ا ز دستگاه تعلیم و تربیت خواهد داشت و آنگاه فریاد الله‌اکبر و تبارک‌الله معلمان در صحن و سرای مدارس کشور به طنین‌انداز خواهد شد. ان‌شاءا...

جمعی از فرهنگیان کشور

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    9 1
    بیچاره به فرهنگیان....بنده های خدا اون سری کلی حمایت کردن از دکتر نجفی که بهترین گزینه بود ولی مجلسیان سرسوزنی به حمایت و رضایت فرهنگیان اهمیتی ندادند!
  • یک معلم IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    14 0
    من یک معلم هستم چندین سال به دانش آموزانم درس دادم که علم بهتر از ثروت است ولی الان به غلط کردن افتادم وقتی می بینم مقابل خواسته های برحق فرزندانم برای یک زندگی معمولی حرفی برای گفتن ندارم و شرمنده ایشان هستم !
  • سرخوشي اصل IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    9 2
    من در مدرسه اي درس مي دهم كه 30نفر معلم دارد ولي همه به نجفي مي انديشند نه فانيييييييييي!!!!!
  • ایرانی IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    3 3
    فقط نجفی
  • زویا عبدی IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    1 0
    نگران نباشید چنین فردی کاملا مورد پسند مجلسه !
  • فرهنگي A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    2 2
    يك كلمه فقط نجفي
  • حسین A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    با سلام انتخاب جناب آقای دکتر فانی را به سمت وزیر آموزش و پرورش کشور تبریک عرض می نمایم امیدوارم همیشه موفق باشید و به فرهنگیان هم نظری ویژه بیندازید فرهنگی
  • بی نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    سلام تنها کسی که فریاد مظلومیت ما پیش دبستانی هارو شنید فانی بود وبس .خداپناهتون باشه اقای فانی.
  • ناشناس IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    با سلام با تمام احترامی که برای آقای فانی قائل هستم ولی به نظر می رسد که ایشون تا حالااز مدیران ضعیفی استفاده کرده که انشا الله به زودی یه فکری بکن واز مدیرا ن شایسته و نخبه استفاده بکن