۰ نفر
۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰

دانشمندان یک روش جدید متحول کننده ارائه داده اند که تا دو برابر موجب کاهش مصرف سوخت در اتومبیلها و هواپیماهای تشنه انرژی امروز شود.

کن نیتاه از دانشکده علم و مهندسی دانشگاه واسیدا در ژاپن یک قانون سوخت جامع کشف کرده که می تواند بالاترین سطح مصرف بهینه سوخت را برای موتور ایجاد کند. این قانون می تواند برای موتورهای مستقل دوبرابر یا بیشتر راندمان حرارتی ایجاد کند که این میزان بستگی به اندازه موتورها دارد.

اگر موتورهایی که از این قانون استفاده می کنند به صورت عملی مورد استفاده قرار بگیرند می توانند مشکلات انرژی و مشکلات زیست محیطی امروز حل خواهند شد.

این قانون جدید توسط کن نیتاه محقق ژاپنی دانشگاه واسیدا از طریق ارائه نظریه جدید دینامیک شاره های حرارتی، آزمایش فکری، شبیه سازی با ابر رایانه و آزمایش جریان هوای پر سرعت تدوین شده است.

هزینه استفاده از این روش از باطریها کمتر است و همچنین این روش می تواند صدا را کاهش داده و به صورت بالقوه نیاز به مکانیسمهای خنک سازی را از بین می برد.

اگر تأثیر این اصل از طریق آزمایشهای احتراق ثابت شود نه تنها دربهای عرصه فناوری به روی وسایل نقلیه فضایی با عملکرد بالا و وزن کم باز می شود بلکه چشم انداز تولید نسل آینده موتورهایی با عملکرد بالا برای اتومبیلها قوت می گیرد.

راندمان حرارتی کنونی برای موتورهای بنزینی کنونی حدود 30 درصد است که با این روش تا 15 درصد کاهش می یابد.

5353

کد خبر 325691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جهان A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    62 0
    تازه ميشه مثل سمند خودروملي!
  • بی نام A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    31 0
    برای مبارزه با آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت دست کم خود مسئولین بیان از خودروهای الکتریکی یا هیدروژنی یا در نهایت هیبریدی برای تردد در تهران و شهرهای بزرگ استفاده کنن. اصن میشد تعرفه ی این خودروها رو برداشت .... میدونم آرزوهای بزرگی دارم که نشدنیه
    • بی نام A1 ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      4 33
      خیلی برق داریم؟ در ضمن تولید برق در ایران به نحویه که خیلی آب نیاز داره و برای تولید اون سد می زنند که همه دریاچه ها و رودها رو خشک کرده! دیگه واسه ماشین راندن برقی نمی مونه! چاره اش انرژی هسته ایه که نشد!
    • بی نام A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      0 0
      بی نامی که موضوع برق آبی را گفتی دمت گرم به خدا الان 10 دقیقه است دارم هار هار میخندم خداوکیلی جدی گفتی یا شوخی کردی؟
  • بی نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    156 0
    براي ما كه مجبوريم از ماشين‌هاي توليد داخل استفاده كنيم و حق انتخاب نداريم چه فرقي داره؟!
    • بی نام IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      74 0
      گل گفتی آفرین
    • بسه A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      52 0
      این قانون قانون که گفتی و مجلس محترم ما تصویبش کرده؟
  • بی نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    38 1
    این جمله یعنی چی؟!!!!‌ کی ترجمه کرده اینو! راندمان حرارتی کنونی برای موتورهای بنزینی کنونی حدود 30 درصد است که با این روش تا 15 درصد کاهش می یابد.
    • آقا محسن A1 ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      25 0
      ترکوندید با این ترجمتون: « ... مورد استفاده قرار بگیرند می توانند مشکلات انرژی و مشکلات زیست محیطی امروز حل خواهند شد.»
    • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      21 0
      گوگل ترنسلیت
    • شهروند جامعه غیر مدنی IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      2 0
      برادر بی نام اولی که برایت سوال بود منظور از اینکه راندمان حرارتی از 30 درصد به 15 درصد میرسه چیه؟ در موتورهای احتراقی هدف تبدیل سوخت به انرژی جنبشی هست نه انرژی حرارتی بنابراین هر چقدر از سوختی که تبدیل به انرژی حرارتی میشه در حقیقت هدر رفته. پس موتورهایی که راندمان حرارتی پایین تری دارند راندمان عملکردی بهتری دارند و موتورهایی که راندمان حرارتی بالاتری دارند در حقیقت موضوع بهره وری سوخت راندمان پایین تری دارند. ولی خودمونیم ها ترجمه افتضاح بود.
    • بی نام A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      0 0
      مطلبش مال خبرگزاری مهر. خبر اونو کپی پیست کرده که خیلی کار بیخودیه چشم انداز جدید فناوری برای اتوموبیلها ارائه روشی نوین برای کاهش دوبرابری مصرف سوخت دانشمندان یک روش جدید متحول کننده ارائه داده اند که تا دو برابر موجب کاهش مصرف سوخت در اتومبیلها و هواپیماهای تشنه انرژی امروز شود. ۱۳۹۲/۹/۱۱ - ۰۹:۰۲
  • مرتضی چعفری پور A1 ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    48 0
    البته چون توش قانون داره ربطی به ما پیدا نمیکنه چون زیر پا له میشه
    • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      4 0
      گل گفتيد
  • بی نام CA ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    31 0
    خدا وکیلی آخر ترجمه است !!!
  • ali EU ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    0 0
    راندمان حرارتی زیاد میشه نه کم یعنی 30 درصد باید بشه 60 درصد که باورش سخته
  • دلال مرکزی IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    1 0
    بابا ما 8 سال پیش این کشفیات را در آشپزخانه منازلمان انجام دادیم ، اینا این تکنولوژی را از ما دزدیند.
  • مسعود IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    0 1
    30درصد انرزي سوخت به گرما تبديل ميشود و 70درصد باعث حركت ميشود البته مقداري از اين انرژي هم صرف غلبه بر اصطكاك و اينرسي سكون و غلبه بر مقاومت هوا و ........ميشود
  • ایرانفر IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    3 0
    شاید خیلی ربطی به این موضوع نداشته باشد . ولی خودرو سازان می گند 30 درصد گرونی خودرو های داخلی مربوط به تحریمها میشه و لی الان که تحریم خودرو و قطعات رفع شده بازم قراره که قیمت خودرو رو افزایش بدند . و صحبت از تحریمهای داخلی می کنند . و همچنان نه دولت و نه مجلس از پس این غولها بر نمی یاند و یا نمی خواند که در بیاند . خداوکیلی این خودرو ساز ها کل مردم ایرانو دارند مسخره می کنند...خیلی داره به مردم ستم میشه
  • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    1 0
    سلام 15 درصد افزایش می یابد نه کاهش. یا علی ع
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    0 0
    والا اگه درست فهمیده باشم کتابای ترمودینامیک باید عوض یشن با این حساب اون وقت شما کلا 4 خط راجعبش مطلب نوشتین؟!!!(ما ام که فقط مسخره کنیم)
  • مهدی A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 0
    ترجمه این مطلب علمی اشکال دارد تا آنجا که ما می دانیم حدود 30% انرژِی آزاد شده در موتورها صرف کار مفید میشود و 70% به صورت انرژِی حرارتی هدر می رود که در حقیقت راندمان انرژِی منجر به کار 30% می باشد حال اگر ما بتوانیم میزان تلف شدن حرارت را کاهش دهیم راندمان موتور را بالا برده ایم مثلا اگر میزان تلف شدن انرژی را به صورت گرما به 35% برسانیم راندمان موتور به 65% می رسد