فارس نوشت:

مدیر اجرایی تخت جمشید از افزایش ورودی تورهای اروپایی در نیمه دوم فروردین و نخستین نیمه اردیبهشت ماه جاری در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت از میراث فرهنگی استان فارس، مسعود رضایی‌منفرد گفت: برابر محاسبات نمونه آماری پایگاه میراث جهانی پارسه پاسارگاد، استقبال گردشگران خارجی از تخت جمشید بیش از 200 درصد رشد داشته است و در این ایام روزانه 300 تا 400 نفر بازدیدکننده خارجی از کشورهای اروپایی، از این مجموعه جهانی بازدید کردند.

او گفت: به‌ نظر می‌رسد فضای جدیدی برای ورود گردشگران به کشور ایجاد شده و همین امر می‌تواند صنعت گردشگری کشور را به سمت رشد سوق دهد.

این مسئول مجموعه جهانی تخت جمشید را از شاخص‌ترین بناهای تاریخی کشور خواند و گفت: افزایش قابل توجه ورود گردشگران به مجموعه تخت جمشید نمونه‌ای بارز و بیانگر نگاه ویژه دولت به بخش گردشگری و ارائه سیاست‌های جدید در تعامل با جهان است.

مدیر اجرایی تخت جمشید با اشاره به نامگذاری سال 93 به‌نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، سهم سازمان میراث فرهنگی را در اجرایی کردن این شعار حائز اهمیت خواند و گفت: بنا بر تحقیقات، هر گردشگر، به طور میانگین علاوه بر هزینه‌های تورهای اقامتی و مسافرتی خود، یک‌هزار دلار را برای صنایع دستی ایران و سوغات سفر هزینه می‌کند که این امر با مؤثر جلوه کردن در اقتصاد کشور، سهمی بسزا در ایجاد اشتغال و درآمدزایی داشته و می‌تواند به فرجام ایده‌آل صنعت توریسم کمک قابل توجهی داشته باشد.

او همچنین فرهنگ‌سازی در زمینه سوق دادن اقبال گردشگران اروپایی به بازدید از ایران را پراهمیت برشمرد و گفت: هرچند ایران برای همگان شناخته شده است، اما نگاه جهادی‌گونه مدیریتی در این بخش و فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته، توانست تنش‌هایی را که عامل اصلی کاهش گردشگران خارجی برای حضور در ایران بود، تا حدی برطرف سازد تا جایی که در بزرگ‌ترین و معتبرترین روزنامه‌های جهان، ایران جز 17 کشور مقصد گردشگری سال 2014 معرفی شده که این خود بیانگر تأثیری مثبت، در رویداد گردشگری کشورمان است.

مدیر اجرایی تخت جمشید در پایان ماه‌های اردیبهشت و مهر را، پرترددترین ماه‌های سال از نظر بازدید گردشگران خارجی از مجموعه جهانی تخت جمشید برشمرد و گفت: گردشگران خارجی که در سال جدید از مجموعه جهانی تخت جمشید بازدید کردند، بیشتر از کشورهای ایتالیا، آلمان، فرانسه و انگلیس بوده و نکته جالب توجه اینکه میانگین سنی گردشگران خارجی نیز کاهش یافته است.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    102 7
    خبر خوشحال كننده ايي هست .
  • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    بدون شک تخت جمشید بزرگترین و گرانقدر ترین میراث باستانی ایران هست و خواهد بود .
  • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    123 7
    مردم ایران از این استقبال خوشحال هستند وامیدوارند این روند ادامه داشته باشد
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    76 4
    خدا رو شکر
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    30 0
    واي، كيهان و دلواپسان كجايين كه همه چيز به خطر افتادا
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    20 0
    نرن يادگاري نوشته هاي هموطنا رو آثار باستاني رو ببينن آبروي ايراني بره صلوات
  • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    18 0
    تنها راه نجات اقتصاد ایران از رکود همین است. هر توریست که وارد کشور میشود به اشتغال و رونق اقتصادی کمک میکند.باید هر چه بیشتر امکانات در اختیارشان گذاشت
  • بیژن A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    12 0
    بسیار عالی است امیدواریم این روند تعامل با جامعه بین المللی ادامه پیدا کند تا در همه زمینه ها شاهد پیشرفت باشیم بخصوص در حوزه گردشگری که با وجود این همه آثار باستانی و تاریخی میتونیم درآمد زایی و اشتغال زایی فراوانی برای کشور ایجاد کرد.
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    37 0
    زنده باد ایران و کور شود هرکع نتواند دید
  • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    25 20
    آره تو خوبی ...مذاکرات هم خوبه ...تخت جمشید هم خوبه ...آره مذاکرات به همین شکل ادامه پیدا کنه ، سرزمین ما دیگه گل و بلبل میشه ....
  • شايان A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    25 1
    فقط در ارديبهشت امسال 80 هزار توريست اومدن شيراز. از عيد تا اول تابستون هتل خالي تو شيراز نيست. من هر روز اطراف حافظيه و باغ جهاني ارم و مجموعه زنديه تعداد زيادي توريست مي بينم. خدا كنه به همين نحو ادامه پيدا كنه
  • عليرضا A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    41 1
    يكي از كاربران خبرآنلاين همين كه بحث شيراز و تخت جمشيد ميشه، ميگه شيراز رو چه به تخت جمشيد ؟ آخه برادر من اگه يه خارجي بخاد تخت جمشيد رو ببينه نبايد كه بره يزد يا اصفهان. خب بايد بياد شيراز. وقتي كه توريست ميخاد تخت جمشيد رو ببينه افزايش 200 درصدي توريست به شيراز رو خواهيم داشت.
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    34 0
    اتفاقا از اول امسال من هرقت به بازار کرمان رفته ام حداقل سه یا چهارگروه توریست دیده ام در حالی که قبلا گاه گداری می شد آنها را دید امیدوارم ماسک زشتی را که رفتار نابخردانه گروهی بر زیباییهای ایران وایرانی زد با این رفت و آمد ها کنار رودوقتی توی روسری فروشی با دوستانم می خندیدیم یک خانم هلندی به ما می گفت اصلا فکر نمی کردم در ایران کسی بخندد آنهم خانمها راستی این طرز فکر از کجا آمده است.
  • بهار A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    15 6
    التبه امیدوارم اون پذیرایی که هتل های شیراز ازما در تعطیلات نوروز کردن با این خارجیها نکنن که پا می گذارن به فرار
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    17 0
    اگر عده ای بگذارند از این بهتر هم میشود
  • رضا A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    21 0
    با سلام . من هم هفته پیش ابیانه بودم چند اتوبوس توریست ژاپنی و پرتغالی دیدم با انها صحبت کردن اتفاقا باران قشنگی میامد از وجود بهشت در دل کویر متعجب بودند و میگفتن که ما پشیمانیم که چرا دیر به ایران امدیم و از خوردن غذا ایرانی کلی سر کیف بودند