به گفته رییس سازمان میراث فرهنگی سفر مارکوپولو سیاسی بوده و شاید بتوان گفت سفر مارکوپولو جنبه جاسوسی داشته و هدف او جمع‌آوری اطلاعات برای غربی‌ها بوده است.

 ایلنا نوشت:

حمید بقایی در همایش بین‌المللی راه ابریشم با بیان اینکه باید به جاده ابریشم به عنوان یکی از محورهای مهم گردشگری در ایران نگاه کرد، گفت: جاده ابریشم تاکنون در حوزه میراث فرهنگی از نگاه گردشگری به طور جدی بررسی نشده بود تا اینکه از حدود دو سال پیش سازمان میراث فرهنگی به طور جد به بررسی توانمندی‌های جاده ابریشم در حوزه گردشگری پرداخت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان این که در 2000 سال پیش ملت‌های مختلف از طریق راه ابریشم با هم ارتباطاتی داشتند که در دنیای امروز کشورهای مختلف به دنبال برقراری چنین ارتباطی هستند، گفت: ملت‌های مختلف دنیا به دنبال یکپارچگی مردم جهان هستند و هیچ یک از ملت‌ها از دزدی و بی‌عدالتی و عدم رعایت اصول اخلاقی خوشحال نمی‌شوند هر چند که شاید دولت‌ها چنین دیدگاهی نداشته باشند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:‌ ترکیه، چین، ازبکستان و افغانستان تبلیغات مناسبی در رابطه با جاده ابریشم انجام می‌دهند تا بتوانند از جاذبه‌های گردشگری این جاده در کشور خود استفاده کنند. اما ایران تاکنون استفاده مناسبی از جاذبه‌های گردشگری مسیر جاده ابریشم در کشور خود انجام نداده است در حالی که این جاده می‌تواند جاذبه فراوانی برای توریست‌های خارجی که به ایران می‌آیند داشته باشد.

بقایی گفت: سفر مارکوپولو سیاسی بوده و هدف او این بوده که غرب را در برابر شرق مطرح کند و شاید بتوان گفت سفر مارکوپلو جنبه جاسوسی داشته و هدف او جمع‌آوری اطلاعات برای غربی‌ها بوده است زیرا جاده ابریشم برای آنها بسیار مهم بوده و از طریق آن استفاده‌های اقتصادی زیادی داشتند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 35509

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۹
    0 0
    برای رفع خستگی روزانه طنز خوبی بود.
  • maria GB ۱۱:۲۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۹
    0 0
    من به عنوان یک مدیر دفتر در این همایش حضور داشتم .نمیدانم تا کی این آقایان می خواهند به شعور مستمعین توهین کنند؟ کاش قدر در مورد متنی که قرار است صحبت کنند مطالعه کنند.
  • اکبر IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۹
    0 0
    واقعا" جای تعجب دارد که رئیس یک سازمان که خود متولی بخش گردشگری است اینگونه به گردشگر نگاه میکند آنوقت انتظار داریم که به این کشور گردشگر وارد شود بیایند تا یک روزی به آنها گفته شود که جاسوس هستید ! مسئولیت شما چیز دیگری است این بیانات نمی بایستی از زبان شما گفته شود به راستی که : تو که به این روش قرآن خوانی ببری آبروی مسلمانی
  • بدون نام US ۱۴:۱۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۹
    0 0
    کلی خندیدیم !
  • بدون نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۹
    0 0
    جل الخالق!! امکانش هست که ايشون در مورد سفر مسافر کوچولو به کره ماه هم روشنگري کنند.
  • فیلم ساز IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۹
    0 0
    با نمک تلخ و باورنکردنی بود -قابل توجه شهرام شکیبا عزیز