من واقعاً از دوستان عذر می‌خواهم که در این گرمای خردادماه و در یک قدمی تابستان، بحث لحاف را مطرح می‌کنم اما از آنجایی که به شکل علنی جناب محمد جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و همچنین جبهه پایداری، به شکل خیلی داغی از حسن روحانی، رییس جمهور کشور و اهل تدبیر و امید و اعتدال، درباره زیر لحاف سؤال کرده‌اند بنده هم ناچار شدم به گمانه‌زنی در باره حوادث احتمالی زیر لحاف بپردازم.

جناب کریمی قدوسی با دلواپسی تمام از روحانی امیدوار سؤال کرده‌اند:« آقای روحانی اعتدال یک بینش و روش است آیا قرار است رساله دکترای خود را که در دانشگاه گلاسکوی انگلیس ارائه دادید که مربوط به تعطیلی شرع اسلام می‌شد و اطلاعات مهمی را در آن با وقاحت در اختیار انگلیسی‌ها قرار دادید با شعار اعتدال فرقه‌گرایی دیگری پایه‌گذاری کنید؟ یک بار و برای همیشه بگویید زیر لحاف اعتدال چه می گذرد؟»[ایلنا/25 خرداد93/ساعت: 11/43] از این سؤال برمی‌آید که کلیه اهل فقه و شریعت که درباره مبانی اسلام، مکتوباتی دارند، مدرک به دست انگلیسی‌های ملعون داده‌اند آن هم با همکاری «وقاحت» که یکی از مأموران اطلاعاتی زبردست در جنگ سرد بوده.خُب حرف حساب، جواب ندارد چون هر کس مطلبی می‌نویسد یعنی سعی داشته اطلاعاتی را به خواننده محترم بدهد و حتماً خوانندگان غیرِ محترمی هم هستند که از این اطلاعات، استفاده اطلاعاتی می‌کنند و پیشنهاد می‌کنم برای جلب رضایت این نماینده محترم دلواپس، تلویزیون، رادیو وروزنامه و مجله و کتاب و ایضاً کلیه نهادهای پژوهشی و مطالعاتی و حتی جلسات علنی مجلس را تعطیل کنیم تا انگلیسی‌ها بویی نبرند که اینجا چه خبر است. حالا این قصه شامل زیر لحاف هم می‌شود که ممکن است آن جاسوس زبردست یعنی «وقاحت» زیرش را بلند کند و بعد به قول مرتضی عقیلی، بازیگر سینمای پیش از انقلاب، بگوید:«وووو!»
اما تا به مرحله تعطیلی همه چیز برای رفع دلواپسی نرسیدیم ببینیم زیر لحاف اعتدال واقعاً چه می‌گذرد؟ البته از آنجایی که عضو محترم کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر ندارد که آن زیر چه می‌گذرد طبیعتاً ما هم خبر نداریم ولی می‌شود حدس‌هایی زد. من حدس‌ها را شماره‌گذاری می‌کنم تا هر کس خواست یک گزینه را انتخاب کند:
یک. آن زیر، جهنم است چون هوا خیلی گرم است و دلواپس‌ها هی کولر را خاموش می‌کنند و می‌گویند کولر از اسمش معلوم است که انگلیسی‌ست و ممکن است خبر خانه را که ما داریم با پی‌جامه این ور آن ور می‌رویم، ببرد لندن.
دو.آن زیر، خیلی خنک است چون برعکس جهنمی که بیرون است یک نفر کولر گازی اعتدال را روشن کرده و دارد حالش را می‌برد و دلواپس‌ها نگران این‌اند که تنهایی حالش را ببرد و هی می‌خواهند لحاف را بلند کنند که مستقیم باد کولر، از زیر لحاف به بیرون لحاف نقل مکان کند و احیاناً در انتخابات بعدی مشکل را حل کند چون که فعلاً نتایج داغ انتخابات قبلی، عرق‌شان را درآورده.
سه. روحانی که طرفدار اعتدال است اصلاً در تابستان از لحاف استفاده نمی‌کند اما دلواپس‌ها، چون اطلاع دارند در دوره قبل، همه جوره از لحاف استفاده می‌شده، فکر می‌کنند اعتدال هم لحاف دارد و هی لحاف قبلی را از چپ می‌کشند هی از راست می‌کشند تا روحانی سردش شود اما روحانی چون فصل گرماست عین خیالش نیست.
چهار.لحاف یک استعاره است در فرهنگ دلواپسی به معنای پول، امکانات، رانت، وام‌های پس‌ندادنی چند هزار میلیاردی و در نتیجه دارند کلاس می‌گذارند برای روحانی، که او هم این استعاره را مثل دولت قبل، در شعرهای اجتماعی-سیاسی‌اش به کار بگیرد اما روحانی مثل رییس جمهور قبل، شاعر نیست حقوقدان است؛ بنابراین توصیه می‌شود سریعاً از رییس‌جمهور پیشین، برای آموزش شعر به رییس‌جمهور فعلی، دعوت به عمل آید.
پنج.دلواپس‌ها چون شنیده‌اند که در جام‌جهانی، برزیلی‌ها که مثل ما اهل نماز و روزه و پاکدامنی نیستند، در آن گرما هم از لحاف، استفاده‌های غیرِ شرعی می‌کنند، می‌ترسند که ویروس لحاف، به ایران هم رسیده باشد و دارند تحقیق می‌کنند که واکسن آنفلونزای لحافی را کشف کنند و در نتیجه در درجه نخست می‌خواهند نظر یک حقوقدان را هم در این زمینه بدانند که بعد از کشف واکسن، برزیلی‌ها که ویروس را کشف کرده‌اند مدعی واکسن نشوند و از میان حقوقدان‌ها چه کسی بهتر از حسن روحانی.
شش.اصلاً نه بحث اعتدال است نه بحث روحانی‌ست نه بحث امنیت ملی‌ست نه بحث برزیل و ویروس و این حرف‌هاست، لحاف از اول هم یک وسیله پایداری بوده مقابل سرما و الان تبدیل شده به یک وسیله پایداری علیه گرما.همین. زیاده عرضی نیست. موفق باشید!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    6 0
    از روحانى بپرسيد زير لحاف اعتدل چه خبر است
  • بی نام IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    17 3
    واقعا امثال اقای قدوسی چطور میشن نماینده.بهتر بگم اون هایی که به این اقا رای دادن اصلا میدونستن طرز فکر این اقا چی هستش که بهش رای دادن . و الان این اقایون هر روز تو مجلس یک برنامه برای مخالفت با دولت رو می کنند