معاون وزیر بهداشت: پیشگیری  از مرگ سالانه 11 هزار نفر با کنترل دخانیات

معاون وزارت بهداشت گفت: سالانه 10 هزار میلیارد تومان هزینه مصرف سیگار در کشور می شود.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ «علي اكبر سياري» معاون بهداشت وزارت کشور با اعلام این خبر گفت: «هزينه طرح تحول نظام سلامت كشور نيز در سال 93، 10 هزار ميليارد تومان است كه در حال حاضر در حوزه هاي مختلف بهداشت و درمان سراسر كشور در حال اجرا است.»

دكتر سياري با بيان اينكه مصرف سيگار عامل تهدید كننده سلامت است گفت: «مصرف دخانيات باعث ابتلاي فرد به بيماري سرطان، بيماري مزمن تنفسي و ريوي، فشارخون، سكته مغزي و قلبي مي شود، كه مرگ ناشي از اين بيماري ها قابل پيشگيري است يعني با ترك دخانيات اعم از سيگار و قليان مي توان از ابتلا به اين بيماري جلوگيري كرد.»

دكتر سياري می گوید: «با افزايش قيمت مواد دخاني، اطلاع رساني و توانمندسازي مردم، ايجاد محدوديت قانوني در اماكن عمومي براي افراد سيگاري و مصرف كننده قليان و محدوديت تبليغات مي توان از مصرف دخانيات در كشور جلوگيري كرد.»

معاون بهداشت با بيان اينكه توليدكنندگان و عرضه كنندگان دخانيات با استفاده از ابزارهاي متفاوت، افراد مختلف جامعه از جمله جوانان را تحت تأثير قرار مي دهند گفت: «ما بايد از طريق دانشگاه ها، مدارس، مراكز تحقيقاتي و حوزه هاي علميه بر روي جوانان و افراد جامعه تأثير گذاشته و با اطلاع رساني گسترده و بكارگيري راهكارهاي مناسب مصرف سيگار در كشور را كاهش دهيم.»

دكتر سياري با اشاره به نقش رسانه ها در پیشگیری از مصرف دخانیات گفت: «با اطلاع رسانی گسترده و پیشگیری از مصرف دخانیات از مرگ سالانه 11 هزار نفر بر اثر مصرف دخانيات و ابتلاي هزاران نفر به آسم، سل مقاوم و بيماريهاي تنفسي پيشگيري خواهد شد.»

به گفته وی، نهمین جلسه ستاد کشوری کنترل دخانیات به ریاست وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و با حضور اعضای این ستاد متشکل از ٤ وزارتخانه و نیز سازمان صدا و سیما، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس روز پنج شنبه 27 شهریور ماه در وزارت بهداشت برگزار می شود.

46236

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    1 0
    شما با عکسهای هشدار سلامتی زدن روی سیگار مصرف سیگار های غیر استاندارد و قاچاق را در ایران چند برابر کردید ... الانم با افزایش مالیات و باز بودن درهای قاچاق بیماریها به خاطر سیگار را چند برابر خواهید کرد. اگر می توانستید جلو قاچاق را بگیرید که بنا به هزاران دلیل هرگز به این زودیها نخواهید توانست این حرفها ارزش داشت... شما را به خدا یک کم کار کارشناسی بکنید و فقط برای خود نمایی و تبلیغات سرمایه کشو و سلامتی مردم را به باد فنا ندهید ... سیگار عاملی برای انواع بیماریهاست ولی وقتی قانونی و کنترل شده بیاید از ورود بیشتر سیگارهای غیر استاندارد و قاچاق جلوگیری می شود ... مگر جلو مواد مخدر را گرفتید که حالا برای هود نمایی به جای فرهنگ سازی درست به نابودی آدمها اهتمام میورزید