فارس نوشت:

اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی برون شهری تا پایان سال گذشته عمر متوسط 13 سال داشتند و 49 درصد آنها کمتر از 10 سال و 39 درصد بین 11 تا 25 سال سن دارند.

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، از بین 91 هزار و 898 خودروی عمومی مسافری کشور شامل اتوبوس، مینیبوس و سواری کرایه تا پایان سال 92 بیش از 35 درصد عمری کم تر از 10 سال دارند.

بنابراین گزارش جوان‌ترین بخش حمل و نقل عمومی مسافری کشور تا پایان سال 1392 سواری‌های کرایه هستند که 18 درصد کم تر از پنج سال، 65 درصد 6 تا 10 سال و 16 درصد 16 تا 25 سال عمر دارند.

تا پایان پارسال 36 هزار دستگاه تاکسی با عمر متوسط 8.5 سال در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری فعال بوده است.

همچنین متوسط عمر وسایل نقلیه عمومی اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی در حال تردد در کشور تا پایان سال 92 حدود 16 سال است.

بنابراین گزارش مینی‌بوس‌ها در حالی که تا پایان سال 92 با 36 هزار و 154 دستگاه ‌پرشمارترین خودروی عمومی کشور هستند؛ عمر متوسط 25.6‌ سال دارند که از این تعداد 17 درصد کم تر از 10 سال، 25 درصد 10 تا 30 سال و 39 درصد بیش از 30 سال دارند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    10 1
    تو کشورای پیشرفته هر چی خودرو عمرش بیشتر باشه بیمه و خرجش بالا میره و به سختی میتونه تردد کنه تو ایارن برعکس تمام هزینهارو به ماشینای نو وارد میکنن
  • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    6 3
    عمر ماشین مهم نیست.مهم سالم بودنشه.ماشینهای باعمر بالای 45سال هنوزهم بی عیب ونقص کار میکنند.