ایرنا نوشت:

استاندار تهران گفت: امکان نصب تجهیزات بهره‌برداری از سامانه‌های تولید انرژی خورشیدی بر روی بام ساختمان‌ها با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری تهران و به صورت تشویقی فراهم شود.

سیدحسین هاشمی روز چهارشنبه در حاشیه سومین نشست شورای پدافند غیرعامل استان تهران در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: وضعیت انرژی در کشور ایجاب کرد شورای پدافند غیرعامل استان تهران پیشنهاد دهد سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری تهران شرایطی فراهم آورد تا ساختمان‌های درحال احداث تهران بتوانند تجهیزات استفاده از انرژی خورشیدی را بربام‌های خود نصب کنند.

وی بیان کرد: نصب این تجهیزات بر روی بام ساختمان‌ها کمک می‌کند هر ساختمان به تعداد طبقات انرژی تولید کرده و مورد استفاده قراردهد و اضافی آن را در اختیار شبکه سراسری برق قراردهد.

هاشمی خواستار همکاری شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان در این طرح شد و تاکید کرد: صاحبان ساختمان‌ها برای ترغیب به نصب این تجهیزات به طرق مقتضی مورد تشویق قرارگیرند.

استاندار تهران خبر از پرداخت ۵۰ درصد هزینه نصب این تجهیزات توسط وزارت نیرو به صورت تسهیلات داد و عنوان کرد: نصب و بهره‌برداری از تجهیزات تولید انرژی از خورشید سبب خواهد شد، تولید برق در کشور توسط نیروگاه‌های بزرگ کاهش یابد.

وی بیان کرد: انرژی تولید شده از خورشید به حفظ محیط زیست کمک خواهد کرد ضمن آن که به پایداری شبکه برق کمک فراوانی خواهد کرد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =