دانشمندان موفق به ساخت جایگزینی برای آنتی بوتیک شدند که می تواند انقلابی در مبارزه با سوپر ویروسها باشد و از خطرات مصونیت این ویروسها به روش های متداول درمان جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مارک اوفرهاووس، مدیر شرکت هلندی "میکراوس"، شرکت سازنده داروی جدید، گفت که این پیشرفت "نوید دوران تازه ای در مبارزه با باکتریهای مقاوم در مقابل آنتی بوتیک را می دهد. میلیونها نفر از این پیشرفت بهره مند خواهند شد و این هم هیجان انگیز و هم ارضا کننده است."

دیم سلی دیویس، وزیر بهداشت بریتانیا، در ژانویه 2013 هشدار داده بود که پیدایش ویروسهای مقاوم به آنتی بوتیک می تواند به "فاجعه انسانی" منجر شود که مردم با کمتری عفونتی می میرند و عمل های جراحی ساده می توانند با خطر مرگ همراه باشند. او خطر مقاوم شدن در مقابل آنتی بوتیک ها را با خطر تروریسم و مصیبت های طبیعی برابر دانست و از پارلمان بریتانیا خواست تا آنرا در زمره فوریتهای ملی قرار دهند.

دیوید کامرون هم هشدار داده بود که این خطر می تواند علم پزشکی را به دوران سیاه تاریخ باز گرداند.

رئیس تیم تحقیقاتی گفت که این دارو می تواند در مداوای عفونت های "مرسا (MRSA)" استفاده شود، و این فن آوری بطور رایگان در اختیار محققان جهان قرار می گیرد. آمار سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که سالانه در آمریکا و اروپا 50 هزار نفر از باکتریهای مقاوم به آنتی بوتیک می میرند.

این دارو "استاف فکت" نام دارد و می تواند باکتریهای استافیلوکوکوس آرئوس معمولی و مقاوم به دارو (مرسا) را بکشد.

اکنون دانشمندان می گویند که این دارو می تواند در درمان باکتریهای سوپر مقاوم هم بکار گرفته شود.

اوفرهاووس به مجله آمریکایی "نیوزویک" گفت: "هرچه زودتر این فن آوری مورد استفاده عمومی پیدا کند بهتر است. این از فشار بر آنتی بوتیک های موجود کم می کند، و آنها را برای زمانی که واقعا به آنها نیاز داریم نگه می دارد."

گزارش این تحقیقات جدید روز چهارشنبه 5 نوامبر در کنفرانس "جایگزین آنتی بوتیکها در هزاره جدید" در لندن ارائه شد. این دارو بر پایه آنزیمهایی ساخته شده که در بدن انسان تولید می شود و کار آن کشتن باکتریهاست.

منبع : العربیه

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 1
    می شه یه مطلب هم در این باره بنویسید که اصلا چرا باید به دنبال جایگزین برای آنتی بیوتیک ها بود؟ چرا و چگونه ویروسها در برابر آنتی بیوتیکها مقاوم شده اند؟ طرزکار آنتی بیوتیکها چگونه است؟ آیا آنتی بیوتیکها هم مثل نفت روزی تمام می شوند؟