دبیرششمین کنگره بین المللی هپاتیت اعلام کرد: شیوع بالای هپاتیتB در دو استان/کم تحرکی عامل کبد چرب

ایران به عنوان کشور برتر در زمینه تحقیقات و درمان بیماریهای کبد معذفی شده است و قرار است در زمینه 2035 بیماری هپاتیت C در کشور نداشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید موید علویان دبیر ششمین کنگره بین المللی هپاتیت در نشست خبری گفت: ایران در زمینه آموزش، تشخیص، درمان و تحقیقات بیماری هپاتیت B و کبدی در منطقه اول است و خوشبختانه امسال جامعه کبدی اروپا، ایران را در زمینه بیماریهای کبدی برتر دانسته و این خیلی برای ما مهم است چون ما تنظار داشتیم این در کنگره 10 اتفاق بیفتد که امسال افتاده است.

او ادامه داد: امسال ششمین کنگره برگزار می شود و ما تهران را مرکز هپاتیت کردیم تا بتوانیم این بیماری را به مردم بشناسانیم و در اروپا این مرکز پاریس است. هدف از برگزاری کنگره آشنایی با شیوه جدید درمان بیماریهای هپاتیت، اطلاعات پیوند دنیا در کبد، تحقیقات و سیاست گذاری های جدید در این زمینه است.

علویان گفت: در گذشته شیراز مرکز پیوند کبد بود الان اکنون در مشهد، اصفهان، تبریز، تهران و کرمان هم مراکز پیوند راه افتاده است.
او با بیان اینکه خوشبختانه از سال 73 که واکسن هپاتیت B برای نوزادان و افراد پرخطر اجباری شد گفت: توانستیم شیوع این هپاتیت که 2 تا درصد بود را به زیر 2 درصد کاهش دهیم اما تنها در دو استان گلستان و سیستان و بلوچستان هنوز این مشکل وجود دارد.
علویان ادامه داد: اکنون یک میلیون و 400 هزار نفر مبتلا به هپاتیت B هستند اما افرادی هم هستند که هنوز شناسایی نشده اند.
او تاکید کرد: درحال حاضر مبتلایان به هپاتیت c کم هستند و نیم درصد در جعیت عادی داریم اما بیشتر در معتادان تزریقی، هموفیلی، تالاسمی و دیابتی این بیماری زیاد است.

او گفت: در گذشته 5 هزار نفر هموفیلی مبتلا به هپاتیت c بود که الان 90 درصد تشخیص و 80 درصد درمان شده اند اما هنوز بیشتر مبتلایان را پیدا نکرده ایم.

دبیر ششمین کنگره بین المللی هپاتیت یادآور شد: هدف ما این است که در سال 2035 دیگر در کشور فردی مبتلا به هپاتیت c نباشد که باید جامعه را آموزش دهیم.
او گفت: متاسفانه کم تحرکی کودکان و تغدیه بد باعث شده تا بیماری کبد چرب در کودکان و بزرگسالان داشته باشیم که زمینه بیماریهای دیابت، فشار خون و مرض قند است.

او در زمینه درمان هپاتیت گفت: در هپاتیت B تمام دارو در دسترس و بیمه هستند اما در هپاتیت c داروهای جدید گران هستند که امسال قصد داریم با کمک وزارت بهداشت آنها را در دسترس همه بیماران قرار دهیم چون در گذشته با داروهایی که بود 50 درصد درمان می شدند اما با داروهای جدید امکان درمان 98 درصد افراد وجود دارد.

علویان ادامه داد: از سال 73 تمام خونهایی که وارد می شود یا در داخل فرآوری می شوند تز نظر هپاتیت کنترل می شوند و اگر کسی از طریق خون آلوده دچاز این بیماری شده مربوط به قبل از این سال است.


برگزاری کارگاه آموزشی برای پرستاران و دندانپزشکان


در ادامه دکتر حیدر شرفی دبیر کنگره گفت: این کنگره 6 تا 8 خرداد و یک روز هم در شیراز برگزار می شود که بیش از 140 استاد برجسته در این حوزه شرکت دارند.

او ادامه داد:از کشورهای استرالیا، اتریش، آمریکا، کانادا 185 خلاصه مقدمه رسیده است و برای والین بار از کشورهای عراق، تاجیکستان، قطر، آلمان و بلژیک هم شرکت کردند.

شرفی برگزاری 30 جلسه علمی، بیان شیوه های جدید درمان، کارگاه آموزشی و استفاده از حضور دانشجویان را از بخشهای مختلف این کنگره دانست.

او ادامه داد: همچنین دو کارگاه برای پرستاران در زمینه نحوه پیشگیری و مراقبت از خودشان و نحوه مراقبت از بیماران برگزار می شود.

شرفی با بیان اینکه یک کنگره آموزشی هم برای دندانپزشکان داریم گفت: در این زمینه آرایشگران هم نقش مهمی دارند برای همین سال قبل جزوه های آموزشی برای آنها منتشر کردیم.
46232

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    1 0
    چشم جامعه پزشکی دلسوز و متعهد روشن ...