تسنیم نوشت:

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مهندسان باید بتوانند به‌صورت رقابتی فعالیت کنند، گفت: مالکان و کارفرمایان باید بتوانند مهندسان را انتخاب کنند که ساماندهی به این مورد در دستور کار قرار دارد. 

عباس آخوندی در حاشیه بازدید از آزمون ورود به حرفه نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد: با توجه به اینکه ساختمان بزرگترین سرمایه ملی محسوب می‌شود چون حدود 30 درصد از سرمایه‌گذاری‌ها را به خود اختصاص داده باید تدابیری بیندیشیم و در اجرا به گونه‌ای عمل کنیم تا عمر ساختمان‌ها در کشور افزایش دهیم.

وی با تاکید بر ارتقای دانش و استفاده توامان از فناوری‌های روز برای مهندسان به 300 هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشور اشاره کرد و گفت: مباحث نظام ارجاع کار و نظام تایید کیفیت ساختمان و صلاحیت مهندسان از جمله بحث‌های مهمی هستند که در آینده بنا داریم شیوه‌هایش را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: در ارجاع کار، بحث آزادی حق انتخاب مالکان و کارفرمایان مطرح است که متاسفانه این آزادی انتخاب وجود ندارد و در تلاش هستیم این اطمینان را به مالکان و کارفرمایان بدهیم تا خود بتوانند مهندسان ناظر بر ساختمان را که هم‌اکنون توسط سازمان‌های نظام مهندسی و به صورت اجباری تعیین می شوند، انتخاب کنند.

وی بیان کرد: بحث نبود امکان رقابت مشکل عمده‌ای بوده که همواره کیفیت ساختمان‌ها را تحت الشعاع قرار داده است، مالکان و کارفرمایان باید بتوانند مهندسان را انتخاب کنند که ساماندهی به این مورد در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود:مهندسان باید بتوانند به صورت رقابتی و بر اساس کیفیتی که در کار ارائه می‌کنند شانس بهتری نیز در گرفتن کار کسب کنند که این مساله مورد بازنگری قرار دارد و به زودی نیز ابلاغ می‌شود.

آخوندی تاکید کرد: مهندسان باید بتوانند با بهره‌گیری از فناوری های جدید در حوزه مهندسی و بر مبنای رقابت کارهای خود را ارایه کنند که در فعالیت‌های مهندسی افزایش طول عمر ساختمان‌ها را به عنوان سرمایه ملی در اولویت قرار دهند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • maziar A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    4 0
    متاسفانه نظر جناب وزیر اشتباه هست تجربه ثابت کرده مالکان و سازندگان تمایل به همکاری با مهندسینی دارند که امضا فروشی کرده و به منظور اجرای قوانین و مقررات فنی مالک را تحت فشار قرار نمی دهند به صورت خلاصه از نظر آقایون مهندسی خوبه که هیچ وقت به پروژه سر نزنه . با این کار در واقع میخ رو به تابوت ساخت و ساز اصولی میزنند
  • بی نام A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    3 0
    با این کار فقط نگاه سودجویانه به ساختمان تقویت شده و فاتحه کیفیت ساختمان خوانده میشود.متاسفانه تا زلزله ی مرگبار دیگر کسی به فکر نمی افتد،کسی هم مسئولیت چنین اشتباهاتی را نمی پذیرد.به هر حال جان مردم در حرکت با حمایت از خوددرو هایی مثل پراید معامله میشود ،در سکونت هم با حمایت از سودجویی بسازو بفروشها.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    2 0
    اگر مالک خودش مهندس ناظر انتخاب کند باز سر نزدن ها و برگه فروشی ها و فامیل بازی ایجاد میشود که اصلا برای کیفیت ساختمان خوب نیست
  • مهندس رضائی IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    2 0
    در هر کار عمرانی قبل و حین ساخت و پس از اتمام حتما عملیات نقشه برداری باید صورت پذیرد ولی متاسفانه در ایران یا حداقل در تهران این موضوع زیاد جدی گرفته نمی شود پیشنهاد میگردد جهت رفع یک بار برای همیشه مشکلات و حذف مکاتبات یا مراجعات مکرر مالکین بین ارگانهای مختلف نظام یا قانونی اجرا گردد تا از خدمات نقشه برداری به نحو شایسته استفاده گردد زیرا تعداد بیشماری کارشناس نقشه برداری و با سوابق خوب به همراه تجهیزات و امکانات پیشرفته وجود دارند البته بدیهی است که باید حق الزحمه مناسب کار تخصصی نیز در نظر گرفته شود زیرا قرار است از خدمات بخش خصوصی استفاده شود که بودجه عمومی ندارد و کل هزینه های مربوطه را باید شخصا پرداخت کند. این به دریافت مالیات حق الزحمه و افزایش درآمد دولت نیز کمک میکند
  • تجاری A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    0 0
    دولت در سریعترین زمان با درنظر گرفتن وکارشناسی ساخت حداقل یک سوم قیمت واحد وزمین را به عنوان وام دراختیار سازنده گزارد وسند زمین در رهن وبعد به عنوان تسهیلات از خریداربه اقساط اخذ کند هم اشتغال زیاد ورکود کنار زده وخریدار با امید سراغ پیش خرید میرود وازکاغذ بازی پرهیز شود این کار جان دوبارهای به بخش وسعی از قشرمتوسط میدهد که بیکاری بدجور یقه شان را گرفته